Het Grote Peavey Topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
cluseau
Berichten: 268
Lid geworden op: 27 jul 2010, 08:54

Bericht door cluseau »

Michiel W schreef:Het lijkt erop dat ik het onmogelijke mogelijk heb gemaakt en mijn Peavey TNT115 bijna kapot heb gespeeld. Afgelopen repetitie had ik meerdere keren dat mijn geluid meerdere keren wegviel, zachter werd of wat begon te kraken. Het ligt in ieder geval niet aan effecten of kabels. Ik dacht even dat het de bas was, maar een paar uur spelen op m'n Orange bracht geen problemen met zich mee. Iemand een idee hoe ik het best kan testen waar het probleem precies zit, wat het kan zijn en hoe het op te lossen is?
1 Je kan proberen met een patchkabeltje in de effectloop. De jacks willen nogal wel eens vervuilen. Als je de loop vaak gebruikt is dat niet erg waarschijnlijk.

2 Wat ook vaak gebeurt is dat de kabel in de speakerplug sluiting maakt en heus, dat klinkt verrot hoor.
Frans.

https://www.amps-unlimited.nl
Reparatie Buizen & Transistor Amps
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

Een 30 jaar ouwe Peavey combo dient eigenlijk volledig nagekeken te worden .

Het is toch prachtig dat ie na zo'n lange tijd pas de geest geeft ? ,....goed merk hoor :wink:

Ik ben er nu ook met 1tje bezig ,...een TNT160 ( ook wéér stom-toevallig zeg ! )

Bere-sterke en betrouwbare , service-vriendelijke combo'tjes :cheer:
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

Toch nog helaas 1 minpuntje over die Peavey TNT160 bas-combo :

Voor het klankbord heeft men in de fabriek bedacht om hier een stukkie spaanplaat voor te nemen :facepalm:

Toen ik deze combo qua elektronica weer op orde had , en 'm daarna even uit-probeerde , werd ik getrakteerd op een AFGRIJSELIJKE vervorming , die deed denken aan een aanlopende luidspreker :cry:

Na eerst op het verkeerde been te zijn gezet , werd de oorzaak duidelijk :

Door het speaker-geweld was de lijm-verbinding op die kut-spaanplaat-troep losgekomen .

Na het aanbrengen van een paar stevige houtschroeven fungeerde de combo weer als nieuw .


...."spaanplaat" .... :facepalm:
Gebruikersavatar
jonasbas
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:01

Bericht door jonasbas »

Beste basgoden,

iemand een goed adres waar ik snel een vervangspeaker van 4 ohm kan vinden voor een TVX kast?
of iemand toevallig eentje op overschot?
slap it, pluck it, pick it, play it with your teeth ...
only bass my friends

EBS CL212 - Gallien krueger 700RBII - Korg DTR1000 - Cort GB94 - Ibanez sr500 - Cort Action bass
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Twee weken terug heb ik voor een kleine prijs een TVX cab kunnen kopen met een T-max top erbij.

Afbeelding

Inmiddels heb ik 3 keer met de band gerepeteerd over de set, en het stelt echt niet teleur. Dat de cab prima is wist ik al (daar kocht ik de set voor), maar de top is ook fijn....karaktervoller dan wat ik vooralsnog van Peavey versterkers kende. Ik heb hem ingesteld op het tube kanaal met de post-gain ver open en de pre-gain op een kwart; prima cleane sound. Aan de eq kom ik nagenoeg niet. Het solid state preamp kanaal vind ik wat minder naar mijn smaak dan het tube preamp kanaal.

Al met al is het een erg prettige amp die makkelijk is in gebruik. Wanneer ik ergens een versterker mee naartoe zal moeten nemen zal het wel de Markbass worden, maar voor de repetities kan ik 'm als ik wil makkelijk thuis laten. De T-max volstaat prima.
Gebruikersavatar
((MARK))
Berichten: 352
Lid geworden op: 02 jan 2011, 13:51

Bericht door ((MARK)) »

Ik ben heel hard aan het nadenken over welke gear ik ga terug kopen... Waar ik niet lang over hoef na te denken is dat ik weer een Peavey 400 series Bass top wil!

Als we weer een eigen oefenruimte hebben het liefst ook weer een 4x12 maar dat zal denk ik eerst een 2x15 worden :wink:

Mijn oude peavey setup:
Afbeelding

En mijn andere Peavey's
Afbeelding
Gebruikersavatar
donk
Berichten: 540
Lid geworden op: 13 aug 2009, 16:01

Bericht door donk »

Ik heb ook weer een Tmax aangeschaft.
Voor mij blijft dat toch de beste non-buizenversterker.

Op zoek naar de Tmax kwam ik dit 3620 cabinet tegen. Voor de liefhebbers: https://link.marktplaats.nl/m932470568" onclick="window.open(this.href);return false;
Haico

Bericht door Haico »

Waardeloze foto's, maar zo'n vette cab! 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Ik ben nog steeds erg tevreden met de T-max. Eigenlijk heb ik hem in bezit gekregen omdat hij met de 4x10 tvx kast kwam, en het plan was dat ik hem dan maar in de oefenruimte kon laten voor als ik geen zin had om mijn Markbass mee te nemen. Echter bevalt hij zo best, dat ik de Markbass helemaal niet meer meeneem. Het is gewoon een prima amp.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Ik zal hier ook maar eens iets posten!

Een jaar of twee geleden heb ik mijn TKO 65 verkocht, ik gebruikte deze als versterker thuis.
Echter, op lage volumes kwam het geluid niet tot zijn recht, waarschijnlijk te wijten aan de 15' speaker, dus niet ideaal voor thuis.
Het ding ging wel ongelofelijk hard, en ongelofelijk zware bak ook uiteraard!

De vervanging was dan een Peavey Microbass, ik had een basje tweedehands gekocht en kreeg deze er gratis bij!
Daar kwam eigenlijk ook nog een behoorlijk geluid uit, zeer luid voor zo'n klein bakje.
Maar wat hetzelfde probleem, sommige bassen kwamen niet tot hun recht door het 8' speakertje.
Ik had nog gedacht om deze te houden voor een bepaald project, in hindsight had het wel leuk geweest om dit ampje samen met mijn Harley Benton Ubass te gebruiken, ultradraagbare set! Maar deze dan voor een klein prijsje aan een beginnende bassist verkocht, ik was toen al wat in een collectie-uitdunnen-bui.

Sinds dit weekend dan eindelijk mijn Peavey Basic 60 van het ouderlijk huis naar mijn huidige woonst gebracht.
Eigenlijk ook best een groot, lomp en zwaar ding, toch maar naar de tweede verdieping gesleurd.
En ja, eigenlijk erg tevreden mee! Lekker basic (het heeft zijn naam niet gestolen), hij kan luid, maar geeft ook op lage volumes voldoende definitie.
Gebruikersavatar
MVD
Berichten: 451
Lid geworden op: 06 mar 2007, 10:59

Het Grote Peavey Topic!

Bericht door MVD »

Dit weekend een Peavey Microbass gekocht, zo'n oude Amerikaanse. Leuk ding. Lekker geluid ook. Best hard.
Kustom IV top
Peavey 215 cabinet
Youtube kanaal SCMB, bass/drums noiseduo: https://www.youtube.com/channel/UCCauY8 ... ijWA-QDC6g :jam:
Verse noise: https://juliemittens.bandcamp.com/album/shortcuts
Plaats reactie