Het Grote Peavey Topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ik heb een vb215. En deze kast is te breed. Lijkt wel een 2x18 waar de kast breder is gemaakt om voldoende intern volume te hebben voor de speakers.... Kan er naast zitten...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Srallar
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 feb 2011, 09:55

Bericht door Srallar »

Bij deze ook mijn rigg dan maar eens:

Afbeelding
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

Nice!
Hoe bevalt de combi van 4x10 met 2x10 jou?
Zijn het allebei 4 ohms kasten trouwens?
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Srallar
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 feb 2011, 09:55

Bericht door Srallar »

Nog een beetje vroeg om te oordelen: ik heb de combi nog niet op reps/live gebruikt. Enkel thuis. Geeft de indruk dat het veeeeel luider gaat (maar dat heeft waarsch meer te maken met het feit dat de 210 meer mids / minder lows heeft en op oorhoogte staat (vooral dat laatste zal het grootste aandeel hebben denk ik).

Ik heb de 210 ook eens eventjes getest als standalone (ook enkel thuis). Eerste indruk: zeer goed en leuk om thuis te spelen, gaat zeker niet voldoende zijn voor gigs (althans voor mij toch)

Beide cabs zijn idd 4 ohm. de TVX 210 bestaat niet op 8 ohm.

Enige nadeel: loodzware setup. (zelfs de 210 weegt meer dan 30 kg)
Maar ik heb vriendelijke bandmakkers => helpen wel zeulen. :D
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Die 210 weegt zelfs 34 kg dacht ik... Peavey bespaart niet op plaatdikte voor het cab :whistle:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Hoi!

Ik heb een peavey musician 400. Deze draait op 2 ohm, kan het kwaad als ik er een 4 ohm cabinet aan hang?

Groeten
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

Staatsman Jop schreef:Hoi!

Ik heb een peavey musician 400. Deze draait op 2 ohm, kan het kwaad als ik er een 4 ohm cabinet aan hang?

Groeten
Nope, je kunt er zelfs 2 aan hangen.
Wat je wel zult merken is dat wat minder vermogen hebt; een versterker geeft pas zijn volle vermogen bij maximale belasting, in jouw geval 2 ohm.
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

Srallar schreef:Nog een beetje vroeg om te oordelen: ik heb de combi nog niet op reps/live gebruikt. Enkel thuis. Geeft de indruk dat het veeeeel luider gaat (maar dat heeft waarsch meer te maken met het feit dat de 210 meer mids / minder lows heeft en op oorhoogte staat (vooral dat laatste zal het grootste aandeel hebben denk ik).
Ik heb een tijd lang dezelfde set-up gehad, het verschil in "hoorbaarheid" merkte ik pas toen ik m'n 2e 4x10 aanschafte.
Srallar schreef:Enige nadeel: loodzware setup. (zelfs de 210 weegt meer dan 30 kg)
Maar ik heb vriendelijke bandmakkers => helpen wel zeulen. :D
Ja, dat probleem ken ik. Het zijn dan ook wel oerdegelijke kasten. Mijn 2x10 staat nu een beetje niks te doen, helaas.
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

rensdus schreef:
Staatsman Jop schreef:Hoi!

Ik heb een peavey musician 400. Deze draait op 2 ohm, kan het kwaad als ik er een 4 ohm cabinet aan hang?

Groeten
Nope, je kunt er zelfs 2 aan hangen.
Wat je wel zult merken is dat wat minder vermogen hebt; een versterker geeft pas zijn volle vermogen bij maximale belasting, in jouw geval 2 ohm.
thanks
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Hahahaha als je er 2 4 ohms kasten aan hangt is het gewoon weer 2 ohm :lol:
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Jack

Bericht door Jack »

Als je die kasten aan elkaar hangt ja, niet als je ze apart in de amp plugt. :wink:
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Oh ja dat is waar.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Uh? Die twee speaker-outputs van die Peavey staan gewoon parallel dus het maakt niks uit of je de speakers op de kasten aan elkaar koppelt of beide op de amp aansluit.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Jack

Bericht door Jack »

Maar als je de 2 kasten aan elkaar hangt, dan staan ze meen ik toch in serie,,
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23038
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

...en hangen samen aan één output van de amp. Tekeningetje maken? :wink:
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Plaats reactie