Hartke

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Hartke

Bericht door Bassfreak »

Hey mensen.

Ik heb een vraag he... Ik heb die deal met hartke ongeveer rond, en dan zou ik een 350 watt vx combo krijgen. Dat is een soort samenvoegsel van de 3500 top, en een vx 4 x 10 cab. Maar ik kan ook aan ze vragen om mij gewoon een 3500 top met een los vx cab te sturen, want dan zou ik er later nog een bij aan kunnen hangen, of hem vervangen want het is wel de budget serie van hartke.. maar die cab dat in die combo zit is 4 ohms... en zo'n normale 8 ohms... Dan gebruik je minder watts van de amp. Hier de vraag: is het dan egt zo dat je minder vermogen hebt? dus komt er dan egt minder lawaai uit je cab, en heb je minder headroom?

groeten erik
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

jep, je hebt inderdaad minder lawaai
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

ooo.... :?
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Denk dat dat in de praktijk wel meevalt.. je hebt wel iets minder, maar je kan er nu wel een extra box op aansluiten.
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Jupz en in praktijk maakt dat veel meer uit dat het aantal Watt...........
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

Ik heb de HA3500 ook. Ik moet zeggen dat 't niet zoveel uitmaakt wat je er op aansluit, want zelfs bij een 8 Ohm kast knalt 'ie nog als de tering. De power heeft 't bakkie wel.

Wel vind ik dat als je met een 4 Ohm kast speelt (ik heb een 4 Ohm SWR 6*10" kast) dat 'ie in 't laag veel meer te melden heeft zeg maar... Het geluid is naar mijn mening wat strakker, voller en natuurlijk harder (al heb je dat zelf ook in de hand).

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Ik zou voor de 4 Ohms gaan dude, dat doe ik trouwens altijd.. Heb je dit via TotalSonic geregeld btw?
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

jah.... maar ik denk dat ik gewoon een 4 x 10 + top en dan koop ik er zelf nog een 15" bij... IHek een fullstack :lol: k heb het vergeleken, en ik vond dat je met die 15" erbij ook een donderend laag kon produceren, wat ik er niet uitkreeg met alleen die 4x10...
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Ah, okay, doe de groetjes aan Marleen als je je spulletjes ophaalt denk.. Marleen is leuk :-)

Anywayzz, 15" is idd leuk erbij.. Maar je hebt er alleen wat aan in de oefenruimte en in onversterkte zaaltjes.. Op podia met PA blaast die 15"waarschijnlijk alleen maar langs je heen vergeleken met de 10"es.. Althans, zo leek het bij mij..
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

daswaar... Maar zoals vorige week, speelde ik over een p.a. en der stond een 4 x 10 setje van laney geloof ik... De bas werd uitversterkt met een sm 58... het klonk bagger.. geen laag op het podium... toen heb ik m'n eigen 15' combo deronder gezet en het probleem was weg...
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

OKayy, das idd waar. Maar op het podium is het de grootste zaak dat je jezelf kan horen.. Als jij op het podium al veel laag erin hebt, kan de geluidsman waarschijnlijk minder met je zaalgeluid.. Als je op het podium nl al veel bas hoort, gaat het laag wat jij op het podium genereerd voornamelijk de zaal in..

Aan de andere kant.. Mocht je eens in een zaaltje komen waar geen PA is sihet wel super.. Heb nooit geweten dan mijn 2x12 zo kon bulderen..

Het helpt zoeiso in ieders om je stack aan de zijkant van het podium te zetten en hem niet de zaal in te laten blazen.. Hoor je jezelf goed en kan de zaalman ook nog veel met je geluid.. Alleen hopen dat je gitaristen en zanger niet gaan zeuren.. Mijne zijn wel tolerant op dat gebied..
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

jah idd,.. Maar bij de helft van mijn optredentjes word mijn bas niet uitversterkt. of niet goed. Als ik die 15" derbij heb dan kan ik ook zeggen tegen die geluidsman (als ik wijnig vertrouwen in hem heb)van nee, ik heb zelf genoeg power, doe mij maar niet over de p.a. Dat heb ik liever dan dat ie slecht word uitverstertk. tog? en bovendien treed ik 2 a 3 x op in de maand. Repeteren doe ik elke week 3 keer. Ik denk dat ik bij de repetities met mijn rockband nog wel eens flink wat kan hebben aan een 15". anders word ik weggeblazen door de gitarist en toetsenist ben ik bang :lol: Maar ik ga het eerst gewoon testen met de 4 x 10, en als ik het laag te weinig acht koop ik die 15" erbij :D Maar dan moek wel eerst mijn ibanez zien kwijt te raken... :roll: iemand interresse :wink:

Groet'n Erik
regular
Berichten: 41
Lid geworden op: 28 mar 2004, 21:11

kickback 10

Bericht door regular »

heey

die hartke VX3500 is hemaal niet zo cool
-hij is groot
-verbruikt veel stroom
-niet zo heel goed geluid
-hij is duur

en zo kan ik nog ff doorgaan

maar de kickback 10 is beter :P

- heel klijk
-5 db meer
-verbruikt maar 120 wat
-is meer dan de helft van de prijs

daarom ben ik ook vanplan de kickback te kopen

maarja moet het zelf weten

mzzls, regular
regular
Berichten: 41
Lid geworden op: 28 mar 2004, 21:11

output

Bericht door regular »

maar op die VX combo zit volgens mij ook een output
zoals bij meeste hartkes dus kan ook op die VX van jou een kabinet aan gesloten worden
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Re: kickback 10

Bericht door Bassfreak »

regular schreef:heey

die hartke VX3500 is hemaal niet zo cool
-hij is groot
-verbruikt veel stroom
-niet zo heel goed geluid
-hij is duur

en zo kan ik nog ff doorgaan

maar de kickback 10 is beter :P

- heel klijk
-5 db meer
-verbruikt maar 120 wat
-is meer dan de helft van de prijs

daarom ben ik ook vanplan de kickback te kopen

maarja moet het zelf weten

mzzls, regular
Ey sgat, het aantal watts slaat niet op de hoeveelheid stroom, maar op het geluid dat er uit komt! De kickback is 120 watt, en dan ook veel te zacht, heb er wel eens over gespeeld. De VX3500 integendeel knalt onmeunig! Daarmee kom je boven de drummer uit, en met de kickback naar mijn ervaringen helemaal niet! En de vx klinkt naar mijn mening veel punchier en krachtiger in het hoog dat de kickback, wat nogal van pas komt bij mijn speelstijl. En in de vx zit een 4 ohms kast, en het minimum van de amp is 4 ohms. En als je er nog een aansluit krijg je 2 of 2.26 ofzo... En dan gaat je amp Boom... dag amp...
Plaats reactie