sansamp rbi

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kasper_bassist
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2008, 21:32

sansamp rbi

Bericht door kasper_bassist »

Hai medebassisten.

Ik heb een vraag over de sansamp rbi.

Ik gebruik nu een Markbass lm 2 met een eden nemesis 4x10 eronder. Ook gebruik ik een boss gt6 multi effecten pedaal wat goed bevalt voor 180 euro tweedehands.
Nu heb ik wat research gedaan en ik denk er over om een sansamp rbi preamp te kopen voor de lekkere tone en overdrive die hij schijnbaar produceert.
Nu is mijn (misschien onnozele) vraag of ik deze preamp kan gebruiken met mijn Markbass top.

Is er iemand in de omgeving van eindhoven / den bosch die er een heeft? Of een winkel ?

Ik zou er graag een uitproberen dus als iemand mij de eer geeft om zijn sansamp rbi uit te proberen zou ik erg dankbaar zijn.

Alvast bedankt voor het reageren

Kasper
Fender Jazz 1978 --> Sadowsky DI--> Tech21 SansAmp --> Darkglass B3K --> EBS HD350 --> EBS Proline 4x10 :jam:
Hellmondtrooper
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 mei 2006, 13:33

Bericht door Hellmondtrooper »

Ja de Sansamp kun je ervoor zetten.
Gebruikersavatar
KasperM
Berichten: 2523
Lid geworden op: 22 jul 2008, 02:31

Bericht door KasperM »

Hey, ik ben de Kasper van dit forum! :x

Lijkt me wel te kunnen, maar Markbass staat zelf al bekent om goed geluid, dus of het een verbetering is zou ik niet weten! Het is in ieder geval wel weer extra sjouw werk ;)
Gebruikersavatar
kasper_bassist
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2008, 21:32

Bericht door kasper_bassist »

KasperM schreef:Hey, ik ben de Kasper van dit forum! :x

Lijkt me wel te kunnen, maar Markbass staat zelf al bekent om goed geluid, dus of het een verbetering is zou ik niet weten! Het is in ieder geval wel weer extra sjouw werk ;)
Haha sorry Kasper dat ik ook zo'n prachtige naam heb maar ik ben eerder geregistreerd op dit forum :p. Achja jij bent wat activer dan ik dus jij mag wat mij betreft DE Kasper van bg forum zijn;)

Ja mijn Markbass klinkt zeker goed maar ik denk en hoop dat de sansamp nog iets van een ruig randje toevoegt.
Fender Jazz 1978 --> Sadowsky DI--> Tech21 SansAmp --> Darkglass B3K --> EBS HD350 --> EBS Proline 4x10 :jam:
Gebruikersavatar
KasperM
Berichten: 2523
Lid geworden op: 22 jul 2008, 02:31

Bericht door KasperM »

Sja, dan is het een kwestie van de markbass helemaal 'neutraal' zetten
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ik heb diverse voorversterkers geprobeerd, incluis een Tech21 SansAmp. Het helpt inderdaad als je een ander geluid wilt krijgen. Plug de uitgang van de RBI dan in de FX return van de markbass voor het beste resultaat. Dan bypass je de voorversterker van de Markbass en gebruik je alleen de eindversterking. Volgens mij blijven wel je VPF en VLE werken.
Gebruikersavatar
beesaster
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 okt 2010, 16:19

Bericht door beesaster »

Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid de RB1. Niet als voorversterker, maar als een effect, dus voor de ingang van mijn MarkBass SA 450. Je zou ook gewoon de BassDriver DI kunnen kopen, is een stuk goedkoper en klinkt in wezen hetzelfde. Hij heeft alleen geen mid toonregeling.
pol
Berichten: 1079
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Bericht door pol »

de volledige toonregeling blijft werken bij markbass als je via de fx return gaat.
Ik heb ook een lm2
Plaats reactie