gammele jack aansluiting Hartke HA 3500

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LANnerd
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:18

gammele jack aansluiting Hartke HA 3500

Bericht door LANnerd »

Beste mede basgitaarforumers,

Ik heb de laatste tijd wat problemen met de jack aansluitingen van mijn Hartke HA3500. er zit wat ruimte op en er mist ook een van de zekerings moertjes om de aansluitingen mee vast te zetten. Nou dacht ik. vervangen is het makkelijkst en betrouwbaarste aangezien ik er geen geknoei mee wil hebben op het podium en we voor de komende tijd toch een paar gigs aan hebben komen.

Ik heb de amp dus even open gemaakt en het printplaatje met de 2 jacks en het kabeltje dat naar het main board loopt eruit gehaald. even mee naar de locale electronica boer en wat blijkt. nee dit zijn geen standaard jack aansluitingen en deze hebben wij niet. deze zijn speciaal voor die fabrikant en dus zul je deze bij de fabrikant moeten bestellen.

Nou leek het me heel sterk dat alleen hartje zulke aansluitingen gebruikt dus na een korte zoektoch op het internet had ik toch op zijn minst vergelijkbare aansluitingen gevonden alleen allemaal in amerika.

Kennen jullie toevallig winkels hier in het noorden van nederland of een NL/UK/DE website die dergelijke dingen kan leveren? Ik ben zelf geen elecrotechnicus maar een jack aansluiting solderen kan ik zelf nog wel dus om em naar een tech te brengen is mij ook te veel gedoe, bovendien heb ik geen backup amp en kan ik dus geen weken zonder.

iig alvast bedankt!
Please consume alcoholic beverages before reading this post. Side effects from post may include nausea, drowsiness, or flame wars. If reading this post causes bean sprouts to grow out of your ear, immediately consult a physician.
Arnold
Berichten: 116
Lid geworden op: 20 nov 2007, 19:28

Bericht door Arnold »

Hey,

Zou je een detail foto kunnen maken van de jack aansluitingen aan de binnenkant? Er is ongetwijfeld iets vergelijkbaars te vinden en anders is er wel iets in te knutselen.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Komt mij vreemd voor want ik heb ook ooit in mijn 3500 de jacks vervangen. Vraag me alleen niet meer welk type want het is al even geleden. Ik heb in elk geval niet iets speciaals voor die top moeten bestellen.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

https://www.totalsonic.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bel ze even en je weet waarschijnlijk meer.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
LANnerd
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:18

Bericht door LANnerd »

Inmiddels heb ik contact gehad met de heren van totalsonic.nl en ik moest ze even een E-mailtje sturen met mijn gegevens en wat ik nodig had en dan stuurden ze wel een factuurtje :D

Met andere woorden, in theorie zou ik binnenkort nieuwe inputs moeten hebben :dance:

Iig erg bedankt voor de reacties. :worship:
Please consume alcoholic beverages before reading this post. Side effects from post may include nausea, drowsiness, or flame wars. If reading this post causes bean sprouts to grow out of your ear, immediately consult a physician.
Plaats reactie