Ashdown of Ampeg

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
basdude
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2010, 15:30

Ashdown of Ampeg

Bericht door basdude »

Hey mede bassisten,

Ik wil een nieuwe versterker/stack kopen van rond de 400-500 en mijn oog is gevallen op 2 verschillende merken ampeg en ashdown.
Nu heb ik veel gehoord over deze twee merken, goede en slechte dingen, sommige zijn echt heel erg positief maar andere noemen het crashdown en ampech. Ik heb zelf nog nooit een van deze twee geprobeerd omdat ik daar geen tijd voor had (wil ik binnenkort wel doen trouwens).

Nu vraag ik dus advies van mensen die hier ervaring mee hebben gehad.
Hopelijk krijg ik veel handig en goed advies...
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Als je ze nog nooit hebt geprobeerd moet je dat echt eerst gaan doen. Iedereen kan hier zijn/haar persoonlijke mening wel gaan verkondigen maar daar schiet je niet zoveel mee op... Zowel Ampeg als Ashdown is namelijk spul waar je van houdt of niet. Voor veel mensen is het fantastisch, ik persoonlijk kan er niet mee uit de voeten.
Gebruikersavatar
joop
Berichten: 342
Lid geworden op: 05 nov 2008, 13:17

Bericht door joop »

Goedkope Ashdowns kan ik je in ieder geval afraden, het geluid blijft niet staan in de mix, en verder zal het een kwestie van smaak zijn, maar ik vond er (in de winkel) geen fijn geluid uit komen. (hij ging ook niet echt hard)
zie verder viewtopic.php?f=5&t=29883" onclick="window.open(this.href);return false;
Chris Larkin Reacter b5, Jerzy Drozd Obsession Excellency IV, Sire Marcus Miller V7 G2
Eden WT800a, DNA DNS112C, DNS112N
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7422
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Voor 400 a 500 euro koop jij geen goeie Ampeg stack.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
wezel
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2008, 19:19

Bericht door wezel »

ik heb ooit de ampeg 450 geprobeerd
ik vond het echt tegenvallen, het geluid wat er uitkwam was niet echt power
het is ook geen buizen, maar m`n trace gaat stukken harder.

en ook ik denk dat je voor dat geld niet echt een ampeg kunt score

en, waarom deze 2 merken als je er nog nooit over hebt gespeeld :?: :?

als het merk er niet toe doet kun je 2e hands wel wat moois score voor een 500 euro

iig succes met de zoektocht :jam:
duff mckagan signature
Bach black miller
yamaha rbx
TC electronic bh 550
Marshall mb4210
Marshall mbc 410

www.frendzferdinand.nl


pedaltrain2 inc sansamp dunlop wah exar distortion chorus/flanger ,korg tuner en footswitch marshall
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Basvarken schreef:Voor 400 a 500 euro koop jij geen goeie Ampeg stack.

Ampeg is trouwens ook wel een stap duurder dan Ashdown (meestal dan, uitzonderingen daargelaten).
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Voor 400-500 koop je nieuw eigenlijk helemaal niks kwa stack dat echt bruikbaar is.

Of 2e hands, of even doorsparen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Je zou ook nog aan Hartke kunnen denken.
Een betrouwbaar werkpaard zonder kleuring.

Dan kun je voor die 500 wel een nieuwe amp scoren.
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Bericht door picturit »

Volgens mij vraagt-ie ook niet naar een stack.. ;)
Als een combo goed genoeg is, moet je voor die prijs wel wat kunnen vinden, zeker tweedehands.
Heb zelf Ashdown, bevalt prima, maar staar je idd niet blind op die 2 merken; er is nog zoveel goeds van anderen als Hartke en Peavey (goedkoop en betrouwbaar).
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Ampeg staat vooral bekend om zijn buizen spul, dat overstijgt je budget behoorlijk.
Het transistor spul van ampeg is niet bijzonder, ook niet beter dan transistor spul van andere merken.
Daarom is wederom de beste tip...staar je niet blind op de merken maar kijk goed om je heen wat er binnen je budget te krijgen is en probeer....
Een full-tube amp is in de prijsklasse die je noemt niet reel. Je schrijft ook niet of je alleen een amp wil kopen, of dat dat bedrag voor amp en cab is (of combo).
Wat aardig kan helpen is hier en daar gewoon spullen gaan proberen zonder naar de prijs te kijken en een beeld te vormen van de sound die je zoekt.
Uiteraard kom je dan ook amps tegen die je niet kunt betalen, maar met de richtspound kun je wel specifiek gaan testen of er binnen je budget iets is dat in de buurt van dat geluid kan omen.
De genoemde Hartke is bijvoorbeeld een hele goeie versterker, maar blinkt niet uit in vintage style warmte.
Ampeg en Ashdown zijn dan weer niet zo van het moderne hifi geluid.

Wat mogelijk een goeie tip zou kunnen zijn is eens een markbass te testen. Ik heb zelf een little Mark 250 voor repetities , qua sound kan die veel verschillende kanten op, en de 250 watt is doorgaans ruim voldoende ook op een podium.
Met een lekkere cab eronder krijg ik er een behoorlijk warme toon uit (2x15 peavey blak widow). Maar met een andre cab komt er ook een hifi zound uit (4x10 aluconus Hartke).
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

markbass is ook niet goedkoop hoor.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13439
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Mijn Ashdown ABM300 EVO II is door de jaren heen heel betrouwbaar en degelijk gebleken. De klank bevalt me ook prima, zolang ik de bas op 9 uur hield, anders verzuipt je geluid in de mix door veeeel te veel sublaag. Tweedehands ga je die wel vinden binnen je budget - maar geen stack (ik verkoop de mijne momenteel voor €450 op Marktplaats, een 2x10-combo). Een tweedehands Ashdown MAG300 halfstack gaat misschien ook wel lukken.
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Kaasknaap schreef:markbass is ook niet goedkoop hoor.
Nee, maar er is ook niet aangegeven wat er van het budget allemaal aangeschaft moet worden, een LM 250 is binnen het budget zeker realiseerbaar.
De LM 250 kost 444€, dat consumeert wel het huidige budget, maar een gebruikte cab hoeft niet veel te kosten.
Een nieuwe Hartke HA 3500 kost dat ook......dus wat is duur...
Ik zou in ieder geval elke ashdown of ampeg (die TS noemt) die nieuwe onder dit bedrag zitten sowieso laten staan voor de markbas.
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

'Spammodus'

Je mag altijd even bij mij langskomen. Ik heb een abm 400 en twee abm210 cabs staan. Amp plus 1 cab mag weg voor 500.

'Spammodus'
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Ik heb zelf laatst een Ampeg combo gekocht waar ik erg te spreken over ben. De sound van Ampeg vind ik heel prettig, die van Ashdown dan weer veel minder. Daarentegen is het geluid van die ABMs wel weer prima! Komt door de buis in de pre-amp.

Zo'n Markbass vind ik veel te veel binnen de lijntjes kleuren. Mist karakter. Ik zou in jouw situatie voor een ABM gaan die gespamt wordt.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Plaats reactie