Verzenden buizenamp..? Welk bedrijf? Hoe inpakken?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Verzenden buizenamp..? Welk bedrijf? Hoe inpakken?

Bericht door The Fourth Horsemen »

Hey

wie heeft er ervaring met het verzenden van een buizenamp?
Welk bedrijf kan ik hiervoor best inschakelen? UPS, DHL, ...?
Hoe pak ik hem het beste in? Buizen apart verpakken neem ik aan?

Bedankt
Willem
Jack

Bericht door Jack »

Buizen eruit halen en in kranten, of noppenfolie wikkelen,,daarna weer in de top leggen, en alle loze ruimtes opvullen met krant.
Top dichtschroeven.

Daarna de top in noppenfolie wikkelen...en in een doos, of beter nog een kist verpakken..alle loze ruimtes goed inwikkelen.
Bij een palletboer een klein palletje regelen,, en de doos / kist hier muurvast op vastsjorren.
Heel veel BREEKBAAR stickers plakken. en verzekerd verzenden.

Heel belangrijk,,,van het hele proces foto's maken en bewaren..

Ik heb goede ervaringen met zowel UPS als DHL....

Gaat alleen niet goedkoop worden.. :facepalm:
Kaboemba
Berichten: 205
Lid geworden op: 01 feb 2008, 20:14

Bericht door Kaboemba »

Tja dat kan je allemaal doen, maar ik zou het probleem bij de koper leggen en de kosten.

De laatste buizenversterker die ik heb verzonden ging naar slovenië, buizen eruit gehaald en voor de rest in een heel stevige doos gedaan (geen idee waarom je dat in een kist zou moeten doen), voorkant bij speaker extra beschermt.
Geheel zeer goed afgetaped (goed tapen doet wonderen).
Versatuurd via DPD, was ik wel wat huiverig voor (wat slechte verhalen op internet) maar de koper kon het goedkoop via hen regelen.

Keurig over gekomen, slechts 1 preamp buisje was kapot.

En het was een grote oude versterker, 2x12 kitty hawk ding.
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

Thanks Duderinos
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Mijn broertje zijn Orange Rocker is ook met buizen en al hiernaartoe gekomen met de post en dat is helemaal goed gegaan. Gewoon goed verpakken.
Jack

Bericht door Jack »

Kaboemba schreef:buizen eruit gehaald en voor de rest in een heel stevige doos gedaan (geen idee waarom je dat in een kist zou moeten doen)

Hij melde er niet bij om wat voor amp het ging.

Mijn V8 is naar Engeland heen en weer gegaan op de manier zoals ik beschreef en dat is prima gegaan.

Waarschijnlijk zal je met een oud barrel iets anders omgaan als met een top van 3000€ denk ik. :?
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

- lampen in bubble wrap. Allemaal apart nummeren. En in de amp steken zoals jack zei.
Tubes kan je ook even vastplakken met plakband voor de zekerheid. Zodat ze niet heen en weer rollen.

amp goed inpakken.

Ik heb mijn SVT zo gekregen... werkte PERFECT bij aankomst :)
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Jack

Bericht door Jack »

Ah,,het nummeren was ik vergeten,,,dat hadden de heren van Trace ook gedaan dat de amp terug kwam.Goede aanvulling Kev. :jaaaaa:
Plaats reactie