Centraal Ampeg topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Komen tweedehands nogal eens voorbij omdat ze niet te tillen zijn.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Heb mijn HLF 410 ook verkocht omdat ik er amper wat mee deed
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Ja inderdaad. Ik vind het ook jammer. De Classic 410HLF is een 4 ohm, terwijl de HE dan weer een 8 ohm is. Die Pro Neo's zijn ook best prijzig :shock: Dus mijn conclusie is dat de beste keus voor mij de HLF is. 500W @ 4 ohm (cab) ism 450W @ 4 ohm (head).
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Maar wat is er mis met je Orange cab dan dat die weg "moet" en waarom per se een Ampeg cab?
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Weg moeten is veel gezegd, aangezien dat het Orange setje compact is. Om te beginnen betrap ik me er te vaak op dat ik mn Orange head wat links laat liggen en er voor kies om door de Ampeg head te spelen omdat de sound van de Ampeg iets voller en lager klinkt naar mijn mening. Plus dat het ook stom is dat ik mn head niet op de Orange cab kan zetten, en omgekeerd lukt ook al amper :facepalm: En die Ampeg cabs schijnen egt lekker laag te gaan. Op die manier geef ik niet echt geld uit aangezien er eigenlijk gwn dingen in de plaats komen. Keuzes, keuzes en nog es keuzes.

En die cab is idd niet zo duur: maar ik heb nog plannen, vandaar. Ik wil er namelijk een Sterling Ray34 bij, maar daarvoor moet ik eerst wat dingen verkopen, zodat ik die kan betalen.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Good point.

Maar ik heb nu een TC Electronic kastje er onder, lekker goedkoop en licht maar laten je Ampeg gewoon klinken zo als die hoort.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
GeertdeJonge
Berichten: 2575
Lid geworden op: 13 nov 2008, 10:29

Bericht door GeertdeJonge »

Squire schreef:Komen tweedehands nogal eens voorbij omdat ze niet te tillen zijn.
Ik heb een 410hlf en vind hem totaal niet zwaar. Hij is wat groot en lomp, maar zwaar zeker niet.
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Oke, dan ben ik in de war met de 610hlf. Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat men die lastiger tillen vindt dan een standaard 8x10 koelkast.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
BPCH
Berichten: 1514
Lid geworden op: 07 dec 2007, 10:06

Bericht door BPCH »

Dat is ook. De 810 kun je makkelijker plat in de auto leggen bijvoorbeeld. Gewoon kantelen en dan schuiven. Zo'n 610 moet je echt tillen. Zelfde handeling als een normale 410 maar dan nóg lomper en zwaarder.
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

De made in china 410hlf is een pak lichter omdat daar het dunnere baltic birch hout wordt gebruikt ipv spaanplaat.
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Heeft er iemand al eens over een SVT410 Heritage of Pro Neo gespeeld ? Zo ja, hoe beviel die ? Ik heb wat argumenten nodig om mezelf over de streep te kunnen trekken om een SVT410 HLF cab (Classic, Heritage of Pro Neo; hangt af van de reacties) te kopen.
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Je kan hem bij mij komen testen (Ampeg Heritage 410HLF), best dat je op je eigen oren afgaat!
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Ik wil gerust wel es langskomen daar voor ja. Ben es benieuwd hoe dat klinkt ! Heeft ie ook die typische Ampeg sound eigenlijk of is het tog nog iets anders ?
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Ze blijft typisch ampeg, maar kom zelf luisteren.
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Ik heb zelf sinds een paar weken een Classic hlf. Klinkt zeker Ampeg maar enigszins scooped met veel laag.
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Plaats reactie