Centraal Ampeg topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Bericht door Anthony »

Mach1 schreef:Ja, hij heeft echt zijn zinnen gezet op Ampeg. Een SVT7 pro is dus nog een optie. Thanx!
Doe dat maar en verkoop die F***e* Ba**ma** (mag niet vloeken hier he :wink:) maar mooi aan mij :wink: :P
Gebruikersavatar
EIAAPOZD
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 aug 2010, 18:12

Bericht door EIAAPOZD »

https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... 52302.html

Ik ben geïnteresseerd in deze cab, heeft iemand hier ervaring mee? Is dat een 4x10?
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

4x12 als ik mij niet vergis.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
EIAAPOZD
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 aug 2010, 18:12

Bericht door EIAAPOZD »

Dat zou wel kunnen. Ik twijfel dat dit wel een bascabinet is,
zou er dan niet V4B op het plaatje moeten staan?
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Daar durf ik dan weer niets over te zeggen.
Nou weet ik wel dat iemand hier van het Forum een EBS Fafner gebruikt met Randall warhead gitaarcabs en hij is er tevreden over.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8337
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Vraagje voor de Amper kenner: is een B18n fliptop krachtig genoeg voor kleinere gigs zonder PA? Als je er een extra kast op aansluit misschien?

Groet,
Erwin
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Mach1 schreef:Vraagje voor de Amper kenner: is een B18n fliptop krachtig genoeg voor kleinere gigs zonder PA? Als je er een extra kast op aansluit misschien?

Groet,
Erwin
Ligt aan de omstandigheden: ruimte, drummer, overige bandleden, etc. De amp geeft ongeveer 40 a 45W uit aan 1x 18"
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

In de meeste gevallen; krap aan of stomweg te weinig, dus.
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

De 18" speaker is een erg luie speaker, en heeft al redelijk wat vermogen nodig om gewoon in beweging te komen. Medeforummer Rawsprawl gigt met zijn 25/30W B15N, en dat ging, al was er niet veel marge meer over.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
RawSprawl
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 aug 2010, 17:18

Bericht door RawSprawl »

Ik ben heel blij met mijn B15N live. Maar je moet begrijpen wat je ervan mag verwachten.
Onze band is soms tamelijk luid, zij het niet omwille van de drummer. Als je een amp wil die een mooie laag kan leggen onder het gitaarspel en je veelal beschikt over een aanvaardbare PA, ga je rustig toekomen. Let wel, da's voor de 15"-versie.
Ik herinner me Neil Young's bassist in een bekende zaal in Nashville (naam ontglipt me ff) en die kon ook vlotjes mee.
Wat je vooral hebt met die B15's is dat vanaf je de volumeknop voorbij 12 uur draait, het volume niet meer omhoog gaat, maar de buizensaturatie alleen toeneemt. Voor mij werkt dat perfect (m'n WEM Dominator doet dat ook), maar ik kan me heel goed inbeelden dat je soms in situaties komt waarbij je gewoon meer power nodig hebt, vooral in openlucht dan. Voor mij is het in de eerste plaats een studioversterker (als zoiets al bestaat), maar ik ben er zo aan verhangen dat ik gewoon m'n best doe om het ook live te doen werken met een goeie microfoon en eventueel DI.
Het zijn wel kwetsbare versterkers, dus houd ook daar rekening mee.
Maar de tone... Tjongejonge.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Ryman Auditorium ;)

Wat je ook ziet is dat mensen een B18 head combineren met een B15 kast. Of een B15NC head gebruiken, of een "extension speaker cabinet" gebruiken.

Afbeelding
(een originele B15N + cab met daaronder een moderne PF115HE)
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

lijkt me een goed idee !!
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8337
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Bedankt voor de uitgebreide beantwoording van mijn vraag! Weer een hoop geleerd!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
RawSprawl
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 aug 2010, 17:18

Bericht door RawSprawl »

Heb zelf voor het eerst een ext. cab onder m'n B15 gezet en dat is voor mij gewoon de oplossing. Je krijgt dezelfde klank, maar méér ervan. Bij is die cab een Mesa/Boogie met Electro Voice-speaker, ook in 15". Bam!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4851
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Ik ging vandaag even nieuwe snaren halen, en toen viel mijn oog op een occasion Portaflex PF-350. Sinds die tijd blijft er een beetje door mijn hoofd spoken wat ik eventueel aan gear zou kunnen verpatsen om dat ding aan te kunnen schaffen. Niet dat ik hem uitgeprobeerd heb trouwens, het was puur op uiterlijk..Maar is het eigenlijk wat ? Op dit moment heb ik een oude Yamaha B100, ik heb hem wel eens meegenomen naar de repetitieruimte, daar deed hij het prima, maar hij stond wel op 9. En dat was met maar één gitarist, en inmiddels hebben we er twee...

Leek me wel wat hoog geprijsd trouwens, stond voor € 49 goedkoper dan nieuw bij Thomann. Dus dan heeft nieuw wel de voorkeur.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Plaats reactie