Centraal Ampeg topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 629
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Top! :D
Maar de amp aanpassen zodat deze ook met 8 ohm overweg kan is niet haalbaar?
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Njet, dan moet je eigenlijk de complete eindtrap van die versterker omgooien. Dan kun je beter een andere versterker kopen; het is erg prijzig en je hebt dan geen originele SVT meer (tweedehands waarde daalt hard).

Het herbedraden van speakers is doodsimpel en gratis ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 629
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Rieno schreef:Njet, dan moet je eigenlijk de complete eindtrap van die versterker omgooien. Dan kun je beter een andere versterker kopen; het is erg prijzig en je hebt dan geen originele SVT meer (tweedehands waarde daalt hard).

Het herbedraden van speakers is doodsimpel en gratis ;)
:D Keep it in mind.
Ga eerst ff kijken of een 4 ohms cab kan lenen zodat ik een svt hierop kan beluisteren of het wel degelijk is wat ik voor ogen heb.
iemand een SVT-CL die ik kan proberen in omgeving Zwolle?
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13408
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Gisteravond op Westerpop gespeeld over een Ampeg V4-B. Niet die nieuwe, maar het eerste type. Ik had op de Belgische meeting al eens over die van Sven gespeeld met (toen nog) mijn Rickenbacker 4003 en vond 'm toen héél erg gaaf. Maar gisteravond was een deceptie :(. Het werkte niet met mijn Warwick, en hij ging niet hard genoeg zonder hinderlijk te clippen. Geen mooie harmonische buizenvervorming, maar echt clipping. Ik heb beide inputs geprobeerd, en met input 1 had ik er het minste last van, maar het ging niet weg. Voor mijn eigen hoorbaarheid op het podium heb ik helemaal niets aan het ding gehad. Tot overmaat van ramp knalde er halverwege ons laatste nummer een eindbuis uit en werd het ding helemáál muisstil. Gelukkig lag er een DI voor de input...

Ik hoop dat de versterker gewoon in hele slechte staat verkeerde (zo zag ie er wel uit - hij kwam van een verhuurbedrijf wat ook de PA leverde) en daardoor problemen gaf, want ik weet dat de V4B op dit forum een hoop fans en enthousiaste gebruikers kent, maar dit was echt de verkeerde versterker voor deze situatie.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

moet iets mis mee geweest zijn denk ik !!
het helemaal stil vallen lijkt me wel een duidelijk aanwijzing :)
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13408
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Toen ik gisteravond weer ging kijken stond er een SVT-II met flightcased 8x10 van hetzelfde verhuurbedrijf. Had veel beter gewerkt voor onze muziek :)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Klinkt als een buizenversterker die faalde..... Buizenversterkers zijn high maintenance....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Bericht door Jerome »

Iemand hier een SVTII en SVT-VR naast elkaar gehoord? Heb onlangs een SVTII gekocht, maar voor wat ik er mee wil valt het volume wat tegen. Is een VR luider? De SVTII ligt nu bij de tech om het vermogen te dubbelchecken, maar zou dit zou een goeie 300W moeten zijn... Ik haal alle overdrive uit effecten (amp zelf op de rand van distortion afhankelijk van hoe hard ik aansla) dus wellicht is het ontwerp van de SVTII wel zo dat het voor mijn smaak te vroeg van zichzelf overstuurt...
Gebruikersavatar
donk
Berichten: 540
Lid geworden op: 13 aug 2009, 16:01

Bericht door donk »

!!????? Volume te weinig?
Je hebt via via mijn oude Ampeg SVT-2 gekocht, Jerome.
Ik heb het volume nooit verder dan 3 gehad en stond dan vaak nog te hard.
Cabinet eronder was 'n Ampeg SVT-412he.
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

Mijn set-II die ik ooit had ging ook niet hard genoeg. Maar ik twijfel nog steeds of dat niet te maken had met het een powerdrop omdat hij was omgebouwd naar 220 volt vanuit 110. Mijn oude svt ging in elk geval een stuk harder, luider en voller. Maar zelfs die kon soms niet goed genoeg meekomen. Misschien moet je gewoon eens een mesa 400 huppeldepup proberen?
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Jerome schreef:Iemand hier een SVTII en SVT-VR naast elkaar gehoord? Heb onlangs een SVTII gekocht, maar voor wat ik er mee wil valt het volume wat tegen. Is een VR luider? De SVTII ligt nu bij de tech om het vermogen te dubbelchecken, maar zou dit zou een goeie 300W moeten zijn... Ik haal alle overdrive uit effecten (amp zelf op de rand van distortion afhankelijk van hoe hard ik aansla) dus wellicht is het ontwerp van de SVTII wel zo dat het voor mijn smaak te vroeg van zichzelf overstuurt...

daar is best wel wat aan te doen denk ik :wink:
Gebruikersavatar
Jerome
Berichten: 479
Lid geworden op: 01 feb 2007, 15:25

Bericht door Jerome »

MR. LEE schreef: daar is best wel wat aan te doen denk ik :wink:
Ja dat hoop ik evt ook, zo aanpassen dat de preamp langer clean blijft.
donk schreef:!!????? Volume te weinig?
Je hebt via via mijn oude Ampeg SVT-2 gekocht, Jerome.
Ik heb het volume nooit verder dan 3 gehad en stond dan vaak nog te hard.
Cabinet eronder was 'n Ampeg SVT-412he.
Was met een Ampeg 8x10, tegen de tijd dat ik mezelf hoorde naast de gitaristen (op 100w buizen) stond ie vol open en was het zo'n blubber dat effecten ervoor geen zin meer had. Sound City 200 in dezelfde configuratie kwam prima mee...
Jetsetbasje schreef:Mijn set-II die ik ooit had ging ook niet hard genoeg. Maar ik twijfel nog steeds of dat niet te maken had met het een powerdrop omdat hij was omgebouwd naar 220 volt vanuit 110. Mijn oude svt ging in elk geval een stuk harder, luider en voller. Maar zelfs die kon soms niet goed genoeg meekomen. Misschien moet je gewoon eens een mesa 400 huppeldepup proberen?
Ja zo'n Mesa zou nog kunnen, maar denk dat een echt goeie 70ies SVT al meer kan dan deze. De SVTII van een bevriende bassist (op basis waarvan ik deze nam) had nog van die oudere metalen knoppen met zilveren rand eraan, klonk vetter ook. Wellicht heb ik een late SVTII die al bijna een IIpro is... Maar ik hoop eigenlijk dat gewoon een van de preamp buizen op is ofzo en de boel dichtknijpt...
Gebruikersavatar
donk
Berichten: 540
Lid geworden op: 13 aug 2009, 16:01

Bericht door donk »

Erg raar.
Bij Tech-9 stond ook alles vol open en de Ampeg kwam daar makkelijk boven uit.
Mesa 400+ heb ik ook gehad maar verkies daarboven toch de SVT2.
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3054
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Bericht door Van Tango »

Afbeelding

Maandagavond een 810 gescoord, voorlopig is dit mijn set voor in de oefenruimte. Je zou het niet zeggen, maar het gaat hard zat. :D
What difference does it make?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

GEWELDIG!

Kan me voorstellen dat het hard zat gaat. Ik heb de Micro VR met 2 SVT 210AV cabs gehad en dat ging ook prima.
Jij hebt 2x zoveel speaker oppervlak, dus dat moet wel helemaal genoeg zijn! :jam:

Veel plezier ermee!
Plaats reactie