Centraal Ampeg topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Centraal Ampeg topic!

Bericht door BlazingRiCO »

NURZE schreef:Hier momenteel eigenaar van een SVT classic en 810 :-)

Beiden jaren '90, USA
Naaaaais ! Hier een Vietnam 810 (maar das ook goed genoeg) en de 7 Pro. Echt top ! Alhoewel ik ook een SVT Classic wil, maar die zijn zo zwaar.
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Centraal Ampeg topic!

Bericht door NURZE »

Dat went wel ;-)
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Thunderstruck »

En dan is een vintage SVT nog eens 7 kilo zwaarder :-)
Gebruikersavatar
Frederick
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 sep 2007, 11:53

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Frederick »

na lang twijfelen en momenteel al 2 jaar niet meer in mijn band te spelen heb ik toch besloten men SVT CL en de 810 cab te verkopen. Ik hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen maar voor de geïnteresseerden: check de aangeboden topics :wink:
Sandberg PM5 | Yamaha TRB1005L | Ampeg SVT CL | Ampeg SVT 810E | Tech 21 Sansamp RBI
shag wim
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 okt 2006, 16:27

Centraal Ampeg topic!

Bericht door shag wim »

Zat hiervoor ook te kijken naar Orange ad200. Maar schrok wel van de chineese bouwkwaliteit van de nieuwe Orange's.

Zit me nu te orienteren op een SVT VR. Maar hoe zit het met de kwaliteit van de huidige Ampegs. Hoorde slechte verhalen over de kwaliteit van Vietn-ampegs. Klopt dat of zijn het overdreven verhalen?

Ben opzoek naar een tweedehands. En vroeg me af zijn er ampeg series die ik moet vermijden of is alles in de bassis okay?
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Demonturtle »

Ik gebruik al vijf jaar met volle tevreden een Ampeg SVT VR uit Vietnam. Nog nooit problemen mee gehad, en hij heeft toch al best wat branduren en optredens achter de rug.

Het enige nadeel aan de VR (geen idee of dit met alle VR's is), is dat de fan vrij luid is.
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Thunderstruck »

shag wim schreef:Zat hiervoor ook te kijken naar Orange ad200. Maar schrok wel van de chineese bouwkwaliteit van de nieuwe Orange's.

Zit me nu te orienteren op een SVT VR. Maar hoe zit het met de kwaliteit van de huidige Ampegs. Hoorde slechte verhalen over de kwaliteit van Vietn-ampegs. Klopt dat of zijn het overdreven verhalen?

Ben opzoek naar een tweedehands. En vroeg me af zijn er ampeg series die ik moet vermijden of is alles in de bassis okay?
Ik PM je wel even Wimke. Ik heb alles uitgebreid getest voor De Bassist een paar jaar terug, en inmiddels extra ervaringen.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Centraal Ampeg topic!

Bericht door dr. Bassvibes »

Die informatie is hier natuurlijk ook hartstikke welkom. :D
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Thunderstruck »

dr. Bassvibes schreef:Die informatie is hier natuurlijk ook hartstikke welkom. :D
Snap ik, maar dan moet ik weer een enorm genuanceerd verhaal gaan zitten typen. Voor je het weet zit je middenin een Vietnampeg War, en daar heb ik helemaal geen zin in en tijd voor. :D
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Centraal Ampeg topic!

Bericht door dr. Bassvibes »

Nuance, nuance... 't Is een Ampeg topic, blazen ja! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nee hoor, snap ik. ;)
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Thunderstruck »

Laatst gewijzigd door Thunderstruck op 11 mar 2016, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Skippy1007
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 mar 2015, 14:27

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Skippy1007 »

Het enige nadeel aan de VR (geen idee of dit met alle VR's is), is dat de fan vrij luid is.

Ja, dat klopt. Ik heb een AV uit 2004 en daar zat ook zo'n luide fan in, het leek wel een lasapparaat als ik hem aan schakel. Inmiddels zit er een nieuwe in, welles waar minder luid, maar je hoort hem wel "opstarten" .
40Hz
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2016, 07:59

Centraal Ampeg topic!

Bericht door 40Hz »

Heey,

IK wil een Ampeg buizen versterker gaan kopen.
Zit alleen nog te twijfelen of ik een nieuwe (wel made in usa) koop, of toch voor een oude bleu line ga.

Ik heb de bleu line nog nooit gehoord maar hoor er veel positieve verhalen over en ben wel van de vintage spullen.

Kan iemand mij de voor en nadelen vertellen die ik misschien over het hoofd zie?

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Centraal Ampeg topic!

Bericht door HNZ »

Ampeg lovers:

Twee heeeeeele fijne cabjes voor een fijne prijs!
Gebruikersavatar
Thunderstruck
Berichten: 1039
Lid geworden op: 28 jul 2006, 17:01

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Thunderstruck »

40Hz schreef:Heey,

IK wil een Ampeg buizen versterker gaan kopen.
Zit alleen nog te twijfelen of ik een nieuwe (wel made in usa) koop, of toch voor een oude bleu line ga.

Ik heb de bleu line nog nooit gehoord maar hoor er veel positieve verhalen over en ben wel van de vintage spullen.

Kan iemand mij de voor en nadelen vertellen die ik misschien over het hoofd zie?

Bedankt alvast!
Cool! Als je de kans hebt, zou ik idd voor een Blueline gaan, puur vanwege de zeldzaamheid. Maar de blacklines van de jaren erna tot aan 79 zijn bijna hetzelfde. De test waar ik het over had: https://www.muziekbladopjemat.nl/de-bassist-16
Plaats reactie