Centraal Ampeg topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Bernardduur »

HNZ schreef:
NURZE schreef:
Kon veel erger zijn.

Nu de vraag, is er een manier om stropmpieken naar je amp te vermijden?

Zoiets tussen je amp en het net.

Of deze.
Helaas werkt dat voor geen meter! Deze zaken schakelen altijd te laat. Wil je veilig zijn, dan is een goede power conditioner een must!!!!
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Tutu »

Monkey schreef:Die dingen gaan jááááren mee, dus als ze niet stuk zijn, lijkt me dat niet echt nodig....
He Herman! Heb jij zo'n ding (gehad)?
Ik moet deze nog gaan proberen bij de verkoper. Als het mij wat lijkt mss handig om mijn huidige amp ernaast te houden, als backup?
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Centraal Ampeg topic!

Bericht door tieleman »

Het is niet nodig, maar het kan wel (een klein) effect hebben. Ik heb in m'n eigen SVT-3pro de buisjes vervangen met JJ's, dat zou een iets strakker geluid moeten geven, maar verwacht er niet teveel van, het was ook meer een experimentje. Een setje van 4x 12AX7 en 1x 12AU7 was destijds bij Tube-town €46,60 (inc. verzending). Dus nu heb ik in ieder geval 5 reservebuisjes liggen. ;)
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Tutu »

Ik heb er ook èèn, de SVT-3 Pro. Me happy!
Nu nog het tweaken onde de knie gaan krijgen de komende repetities...
Kan ook 2 Neo kasten in bezit krijgen. 210 en 115.... Dubdubdub
image.jpeg
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7205
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Centraal Ampeg topic!

Bericht door HNZ »

Gefeliciteerd!

Die NEO kasten zijn errug goed (wel veel geld)! Als je nog op zoek bent naar cabs én het geld hebt zou ik niet te veel twijfelen. :wink:

EDIT: Wat is er mis met je Glockenklang? Geen match voor de SVT-3?
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Tutu »

HNZ schreef:Gefeliciteerd!
EDIT: Wat is er mis met je Glockenklang? Geen match voor de SVT-3?
Tnxs,...wat een lekkere sound uit deze amp! Precies wat ik nodig heb!
Op zich (zo thuis getest) niets mis met de sound ;-)
Gewoon GAS en de mogelijkheid weer eens te veranderen. De NEO's zijn natuurlijk lekker licht en gaan ook diep.
Een stapeltje vind ik ook wel weer eens leuk en past fraai bij elkaar.
De 410 Quattro is te koop...
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Centraal Ampeg topic!

Bericht door BlazingRiCO »

Wat ik veel zie is de combinatie SVT4-Pro en Ampeg 810. Mijn vraag is dus wat deze combinatie nou net precies zo populair maakt (de oer combinatie SVT-CL + 810 even buiten beschouwing gelaten) ?
Is dat puur vanwege het vermogen of het bi-ampen ? Wil dat wel eens weten :)
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Centraal Ampeg topic!

Bericht door A-lex »

ze staan direct hoog die cabs dus je hoort jezelf goed , uiteindelijk zijn ze relatief gemakkelijk te vervoeren als je geen trap op moet. en ze zijn vrij direct dus als je ze wat wegdraait van het publiek op het podium is de geluidstechnieker in de zaal ook direct tevreden. en relatief onverwoestbaar !!
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Centraal Ampeg topic!

Bericht door BlazingRiCO »

A-lex schreef:ze staan direct hoog die cabs dus je hoort jezelf goed , uiteindelijk zijn ze relatief gemakkelijk te vervoeren als je geen trap op moet. en ze zijn vrij direct dus als je ze wat wegdraait van het publiek op het podium is de geluidstechnieker in de zaal ook direct tevreden. en relatief onverwoestbaar !!
Haha, had er moeten bij zetten dat het om de SVT4 ging :p Maar klopt wel wat je zegt over die cabs. Heb zelf ook een 810 en het is zoals je zegt.
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Tutu »

Ik heb ze,...ff posen..!
Bijlagen
image.jpeg
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7205
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Centraal Ampeg topic!

Bericht door HNZ »

WOW! Gefeliciteerd!

Top set! Dat zal wel lekker klinken!

Heel veel plezier en inspiratie! :jam:
Gebruikersavatar
pepe1001
Berichten: 1151
Lid geworden op: 07 dec 2007, 22:10

Centraal Ampeg topic!

Bericht door pepe1001 »

RaySting schreef: eich = tecamp. ...durf dat niet nieuw te kopen...best duur en als ze de merknaam opnieuw niet vasthouden is je cab of amp een stuk minder courant bij een evt swich....
Huh??
Je krijgt idd een pre en post tec ding, soit...

TecAmp staat nog steeds voor Thomas Eich Concept Amp. Dat het nu Eich heet naar zijn achternaam wil nog niet zeggen dat de waarde omlaag gaat. Je kunt het echter niet met elkaar vergelijken en toch blijft dit.....
Ik vermoed dat de nieuwe materialen, datgene wat nu nog steeds zijn naam draagt, niet geheel volgens de norm is dat Thomas altijd gebouwd heeft. Dat heeft niets maar dan ook niets te maken met zijn beeld van versterkers en cabs.
Duur?
Nee voor iets dat geheel in Duitsland vervaardigd wordt?
Ik denk dat je eerst eens iets moet beluisteren.
En de switch is idd gemaakt. Persoonlijk had dit veel eerder moeten gebeuren. Het ontwerp en de verbeterde ideeen kloppen en is een veel betere aansluiting waar Thomas voor staat.
I'm full of Rythm and Blues, I got the Rythm from my dad and the bad woman gave me the Blues

pepe's personal's

Sales & Artist Relations @ Eich Amps / Caveman Audio
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Anthony »

Kan iemand mij helpen met het volgende?

Huidige versterker is een SVT-CL en hoor tegenstrijdige berichten m.b.t. wel of niet aansluiten op 8ohm speakerkasten. Wat is hier nu van waar? Kan ik een SVT Classic nu wel of niet aansluiten op een 8ohm cab?

Meteen andere vraag...

Ik wil eventueel een Ampeg SVT-450-H erbij aanschaffen voor (in eerste instantie) back-up + eventueel optredens waarbij ik over backline van een ander moet spelen. 9 vd 10x staat daar dus een 8ohm speakerkast...tot op heden durf ik mijn SVT-CL hiervoor niet te gebruiken. Maar heeft zo'n 450-H een beetje power op 8ohm? Hij geeft volgens Ampeg dan maar 250/275W.

Hoop dat iemand mij meer info kan geven.

Bij voorbaat dank.
Gebruikersavatar
Rody
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 jun 2006, 12:15

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Rody »

Anthony schreef:
Meteen andere vraag...
Ik wil eventueel een Ampeg SVT-450-H erbij aanschaffen voor (in eerste instantie) back-up + eventueel optredens waarbij ik over backline van een ander moet spelen. 9 vd 10x staat daar dus een 8ohm speakerkast...tot op heden durf ik mijn SVT-CL hiervoor niet te gebruiken. Maar heeft zo'n 450-H een beetje power op 8ohm? Hij geeft volgens Ampeg dan maar 250/275W.
Hoop dat iemand mij meer info kan geven.
Bij voorbaat dank.
Ik heb een ampeg v4bh "de 100 watt classic svt" dus dat is te vergelijken qua klank met jouw svt. Ik heb hiervoor een svt 1000 gehad, dat is exact de svt450 maar met een zwaardere eindtrap. Ik werd aangetrokken door het uiterlijk en ik dacht met een sansamp erbij om in de buurt te komen van een fulltube sound. Maar.... jammer genoeg is het toch net iets anders.... (ben ik achter gekomen toen ik mijn v4bh kocht). De v4bh is veel voller en ronder van klank, veel punchier en dat is wat ik denk dat iemand zoekt in een ampeg fulltube. In mijn oren totaal qua klank niet te vergelijken met de svt1000/450, die op zich geen slechte versterker is en fijne klanken in zich heeft maar geen match denk ik voor jou als je een classic gewend bent. Het enige wat vergelijkbaar is, zijn de looks.

Ik heb nu een pf350 als backup/repetitieversterker. Ook iets minder vol dan de fulltube maar daar zit wel het ampegkarakter duidelijk in. + je kan het meenemen in een kabelkoffertje omdat het zo compact is en 3kg weegt. Ben daar eigenlijk wel heel tevreden over als backup omdat het klankgewijs echt wel in de buurt komt maar aan een fractie van het gewicht.

Mijn tip: als je puur voor backup wilt gaan maar wel de ampeg sound wilt bewaren: ga dan eens kijken naar de PF series.
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Anthony »

Hi Rody,

Dank je voor je reactie m.b.t. 450-H verhaal. Idd...ik wil er dus mijn Sansamp voorzetten om zo mijn Classic te benaderen...ook daar hoor ik tegenstrijdige berichten. De een zweert erbij...de ander vind het niks maar dat is smaak. Zou ik zelf even moeten ondervinden maar bedankt voor je inbreng. Neem het wel mee in mijn beslissing.

Ik houd de PF serie ook in de gaten echter kan ik deze 450-H voor een klein prijsje scoren, vandaar. Maar twijfel aan zijn power op 8ohm. We spelen aardig (zeg maar belachelijk) hard dus moet wel iets achter me hebben staan. Als ik een PF zou kiezen denk ik toch wel de 500 / 800 uitvoering. Ik heb liever wat over ;-)

Zo'n nieuwe V4B is wel te gek maar extreem overkill als back-up. Tijdje geleden even getest in een winkel. Lekkere sound...dat dan weer wel!

Tot dusver bedankt. Ik hoop dat er nog iemand terug kan komen op mijn SVT vraag... ;-)
Plaats reactie