Centraal Ampeg topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

lostinaudio schreef:t grote nadeel vind ik wel dat t zo zwaar is allemaal. ik zit te denken om de amps te vervangen voor die SVT 7 pro. vrij goedkoop en licht. en toch veel power en t is natuurlijk gewoon ampeg!

iemand ervaring? die die ervaring met mij wil delen ook?
Is een Mesa M6 Carbine iets voor jou? Gaat loeihard, is niet al te zwaar (in rack ipv classic behuizing) en geeft 600 watts op 2- of 4ohm..

Ik heb de mijne te koop omdat ik over wil naar fulltube. Wellicht iets voor een deal met jou SVT classic?
Gebruikersavatar
lostinaudio
Berichten: 250
Lid geworden op: 04 jun 2010, 22:02

Bericht door lostinaudio »

Monkey schreef:Is een Mesa M6 Carbine iets voor jou? Gaat loeihard, is niet al te zwaar (in rack ipv classic behuizing) en geeft 600 watts op 2- of 4ohm..

Ik heb de mijne te koop omdat ik over wil naar fulltube. Wellicht iets voor een deal met jou SVT classic?
ik heb m voorbij zien komen. ik vind het erg mooi spul idd, maar ben bang dat het te clean en te strak is voor me.
je hebt er ook een speakerkast bij toch? ook van mesa?
ik zoek namelijk ook een tweede set om mn looper over te gooien... :facepalm:
Gebruikersavatar
idm
Berichten: 4050
Lid geworden op: 18 aug 2009, 20:42

Bericht door idm »

Als er een goede lichte vervanging was voor de full tube SVT's dan zou iedereen overstappen denk ik. ;) Als je de per se die ampeg sound wilt is er naar mijn mening maar één weg te bewandelen en dat is die van full tube.

Maar ik zou zeggen: gewoon uit proberen. Niets geeft je een beter beeld van een amp dan je eigen gehoor (beeld/gehoor hahhahumnzzmeh :facepalm: )
https://www.davidvanegmond.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Jack schreef:Ha daar is onze P bas basher weer,,, :lol:


idm luisterdraadje

Bas: Sandberg California JM4 Blackburst
Gear: Ampeg SVT-II ('91), Eden 210XST
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

lostinaudio schreef:
Monkey schreef:Is een Mesa M6 Carbine iets voor jou? Gaat loeihard, is niet al te zwaar (in rack ipv classic behuizing) en geeft 600 watts op 2- of 4ohm..

Ik heb de mijne te koop omdat ik over wil naar fulltube. Wellicht iets voor een deal met jou SVT classic?
ik heb m voorbij zien komen. ik vind het erg mooi spul idd, maar ben bang dat het te clean en te strak is voor me.
je hebt er ook een speakerkast bij toch? ook van mesa?
ik zoek namelijk ook een tweede set om mn looper over te gooien... :facepalm:
haha! Je bent altijd vrij om hem eens te komen testen hoor! :shock:
Gebruikersavatar
lostinaudio
Berichten: 250
Lid geworden op: 04 jun 2010, 22:02

Bericht door lostinaudio »

idm schreef:Als er een goede lichte vervanging was voor de full tube SVT's dan zou iedereen overstappen denk ik. ;) Als je de per se die ampeg sound wilt is er naar mijn mening maar één weg te bewandelen en dat is die van full tube.

Maar ik zou zeggen: gewoon uit proberen. Niets geeft je een beter beeld van een amp dan je eigen gehoor (beeld/gehoor hahhahumnzzmeh :facepalm: )
ik ben wel erg blij met die svt 5 pro. en die is echt niet full tube. juist niet. maar wel 1000 watt. dus horen doe je me wel. ik heb m nog nooit over de helft gehad tijdens repetities of optredens...
Gebruikersavatar
sjorsbass
Berichten: 114
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:04

Bericht door sjorsbass »

Hier mijn ampeg stack:
Afbeelding

Het is een V4B-H, ik geloof uit begin jaren 90 met 2 SVT410-HE's (200 watt US versie). Ongeveer een jaar geleden overgenomen van Nurze (kevin) via het forum.
Dit is mijn eerste buizen amp, hiervoor had ik een ashdown mag300 + MAG410.
Ik repeteer met 1 speaker en doe optredens met 2.
Ik vond het geluid wat er icm mijn Precision uit kwam al geweldig maar 2 weken geleden heeft de versterker nieuwe buizen gekregen en is er wat algemeen onderhoud gepleegd. WAT EEN VERSCHIL!!
Ik ben geen held in geluid omschrijven maar wat ik wel weet is dat het VOL is! Ook merk ik nu heel goed dat bij rustig spelen het geluid nog voller wordt en zodra de aanslag harder wordt wordt het geluid wat scherper en directer. Ook komt er een randje aan. Dit is natuurlijk meer of minder toe te voegen door de gain te regelen.
Verder heb ik begrepen dat deze versterker erg dicht bij een SVT komt ik zelf heb nooit op een SVT gespeeld dus ik kan het zelf niet vergelijken. Het verschil is dat de V4B-H 100 watt heeft en maar ongeveer 18 kg weegt! Eerder had ik een beetje het gevoel dat ik net wat meer vermogen wilde maar na de retube gaat het ding een stuk harder, lager en voller! Ik heb nu niet het gevoel dat ik nog tekort ga komen maar ik moet er nog mee optreden.
Ik zou verder wel eens graag experimenteren met 12'' speakers (voor erbij).
Al met al ben ik zeeer tevreden :D
Als iemand nog wat wil weten hoor ik het wel,

Sjors
- Fender Precision '62 American Vintage Reissue
- Squier jazz Silver Series (MIJ)
- Ampeg V4B-H classic series + 2*SVT-410HE
- Ashdown MAG 300H
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Ik mis hem eigenlijk wel ! :(

Dat was een zeer goede amp, en bijlange zo zwaar niet als dat BEEST wat ik nu heb
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
sjorsbass
Berichten: 114
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:04

Bericht door sjorsbass »

NURZE schreef:Ik mis hem eigenlijk wel ! :(

Dat was een zeer goede amp, en bijlange zo zwaar niet als dat BEEST wat ik nu heb
Ah sorry maar ik geef hem niet meer af hehe!

Heb je echt spijt van de verkoop? zou je hem dan naast je SVT of in plaats van je SVT willen?
En hoe zou je de verschillen omschrijven afgezien he vermogen en het gewicht?
- Fender Precision '62 American Vintage Reissue
- Squier jazz Silver Series (MIJ)
- Ampeg V4B-H classic series + 2*SVT-410HE
- Ashdown MAG 300H
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Het verschil met de SVT is eigenlijk te verwerpen. Behalve het vermogen en de boosts zijn voor mij beide amps identiek.

De basboost lijkt meer effect te hebben op de SVT, maar daar zit mijn HLF natuurlijk voor erg veel tussen. Ik had het nadeel dat ik ik vroeger in zeer luide bands zat. Maar met mijn huidige bandsituatie (postrock) zou ik prima wegkomen met een V4BH.

Ik raad die amp nog steeds vaak aan bij bassisten die een goede tube head zoeken. Ik ben nog steeds fan.

De cabs vind ik nog steeds zonde eigenlijk. Zijn goedkoop weg gegaan omdat ik er niets meer mee kon. Maar ik vind het nog steeds mijn favoriete cabs to date. sparkly, strak (voor een ampeg dan). De HLF is veel wolliger. Soms is dat leuk, en het draagt wel beter, maar meestal hunker ik toch terug naar mijn oude cabs.

Bestaat er eigenlijk een 4 ohms HE cabinet van AMPEG?

Zoniet... moeten ze dat maar eens doen.

Bij de SVT en de V4BH ha dik telkens het gevoel van "dat is het en ik werd goedgezind. Bij de oude V4B had ik dat eigenlijk helemaal niet
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
idm
Berichten: 4050
Lid geworden op: 18 aug 2009, 20:42

Bericht door idm »

lostinaudio schreef:
idm schreef:Als er een goede lichte vervanging was voor de full tube SVT's dan zou iedereen overstappen denk ik. ;) Als je de per se die ampeg sound wilt is er naar mijn mening maar één weg te bewandelen en dat is die van full tube.

Maar ik zou zeggen: gewoon uit proberen. Niets geeft je een beter beeld van een amp dan je eigen gehoor (beeld/gehoor hahhahumnzzmeh :facepalm: )
ik ben wel erg blij met die svt 5 pro. en die is echt niet full tube. juist niet. maar wel 1000 watt. dus horen doe je me wel. ik heb m nog nooit over de helft gehad tijdens repetities of optredens...
1000 watt wil wel inderdaad :mrgreen: . Ik doelde echter meer op de echte buizen sound en niet zozeer op hoe luid de amp kan of hoeveel druk die geeft. Ik geloof zeker dat de SVT-5 qua druk en volume geen problemen zal hebben :)

Ik bedoelde meer de full-tube buizen sound. Die heerlijke growl die de buizen mee geven is echt uniek en helaas weegt dat nou eenmaal een paar kilotjes (een paar being 40).
https://www.davidvanegmond.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Jack schreef:Ha daar is onze P bas basher weer,,, :lol:


idm luisterdraadje

Bas: Sandberg California JM4 Blackburst
Gear: Ampeg SVT-II ('91), Eden 210XST
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

NURZE schreef: Bestaat er eigenlijk een 4 ohms HE cabinet van AMPEG?

Zoniet... moeten ze dat maar eens doen.
Neen. Je kan er eventueel andere speakers in hangen of misschien anders bedraden, ik weet niet wat er nu in zit.
Gebruikersavatar
lostinaudio
Berichten: 250
Lid geworden op: 04 jun 2010, 22:02

Bericht door lostinaudio »

idm schreef:1000 watt wil wel inderdaad :mrgreen: . Ik doelde echter meer op de echte buizen sound en niet zozeer op hoe luid de amp kan of hoeveel druk die geeft. Ik geloof zeker dat de SVT-5 qua druk en volume geen problemen zal hebben :)

Ik bedoelde meer de full-tube buizen sound. Die heerlijke growl die de buizen mee geven is echt uniek en helaas weegt dat nou eenmaal een paar kilotjes (een paar being 40).
ik weet t... daarom kon ik die svt classic ook niet laten gaan. die is idd 'maar' 300 watt, al heb ik altijd t idee gehad dat buizen watts anders zijn dan transistor watts...
ik moet m ook gewoon een poos gaan gebruiken. dan hoor ik vanzelf wel of het iets voor me is.
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Oh, en of buizen Watts anders zijn dan transistor Watts :P
Gebruikersavatar
idm
Berichten: 4050
Lid geworden op: 18 aug 2009, 20:42

Bericht door idm »

Ik heb hier op het forum ooit ergens gelezen dat dat dus een fabel is (theoretisch gezien). Maar voor het gehoor is dat zeker zo. 300 watt buizen lijken gewoon veel harder te gaan en een enorme druk te geven. Volgens mij komt dat omdat buizen dus een bepaald kwaliteit toe voegen die het menselijke gehoor nogal prettig vindt. Ik durf best mijn SVT-2 nonpro naast een 1000watt transistor bak te zetten met beide een zelfde speaker kast ;)
https://www.davidvanegmond.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Jack schreef:Ha daar is onze P bas basher weer,,, :lol:


idm luisterdraadje

Bas: Sandberg California JM4 Blackburst
Gear: Ampeg SVT-II ('91), Eden 210XST
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Het is geen fabel maar de watt is identiek aan de andere watt :D

Bij transistoren is de wattage het max wattage dat de amp kan geven; clean of OD'ing.......

Bij buizen is de wattage het wattage dat de amp CLEAN kan geven....... ga je in OD dan komt er meer watt uit :D
Plaats reactie