Centraal Ampeg topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
idm
Berichten: 4050
Lid geworden op: 18 aug 2009, 20:42

Bericht door idm »

Bernardduur schreef:Het is geen fabel maar de watt is identiek aan de andere watt :D

Bij transistoren is de wattage het max wattage dat de amp kan geven; clean of OD'ing.......

Bij buizen is de wattage het wattage dat de amp CLEAN kan geven....... ga je in OD dan komt er meer watt uit :D

Ahh!

Good to know. Dus met een 300watt buizen kan ik beter wel een 600watt cabinet hanteren? :mrgreen:
https://www.davidvanegmond.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Jack schreef:Ha daar is onze P bas basher weer,,, :lol:


idm luisterdraadje

Bas: Sandberg California JM4 Blackburst
Gear: Ampeg SVT-II ('91), Eden 210XST
Gerben87
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2010, 23:15

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Gerben87 »

Hoi medebassisten:)

Ik ben opzoek naar wat anders dan mijn huidige amp + cab. Heb nu de amp van Hartke, de 3500, i.c.m. een 4x10 cab van Hartke.
Ben het geluid van de Hartke beu, vind mijn Warwick combo veel beter klinken als het spul van Hartke.
Nu ben ik opzoek naar wat nieuws en zie de Ampeg SVT 3 pro wel zitten, omdat deze 2dehands al voor een behoorlijk leuk prijsje worden
aangeboden. Heb vandmiddag mijn gitaar weggebracht voor afstellen van de hals en heb met de verkoper erover gehad dat ik graag het verschil wou horen tussen een vol buizen amp en een transistor. Maar hij zei dat je voor een bas geen buizen amp moet hebben, wel bij gitaren.
Nu is mijn vraag dus nogsteeds of ik een vol buizen amp moet aanschaffen, of dat de SVT 3 het ook goed doet met een buizen voorversterker. :(

Hebben julie ideeen, tips?

Gr
Gerben
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

idm schreef:
Bernardduur schreef:Het is geen fabel maar de watt is identiek aan de andere watt :D

Bij transistoren is de wattage het max wattage dat de amp kan geven; clean of OD'ing.......

Bij buizen is de wattage het wattage dat de amp CLEAN kan geven....... ga je in OD dan komt er meer watt uit :D

Ahh!

Good to know. Dus met een 300watt buizen kan ik beter wel een 600watt cabinet hanteren? :mrgreen:
YES!
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

Gerben87 schreef:Hoi medebassisten:)

Ik ben opzoek naar wat anders dan mijn huidige amp + cab. Heb nu de amp van Hartke, de 3500, i.c.m. een 4x10 cab van Hartke.
Ben het geluid van de Hartke beu, vind mijn Warwick combo veel beter klinken als het spul van Hartke.
Nu ben ik opzoek naar wat nieuws en zie de Ampeg SVT 3 pro wel zitten, omdat deze 2dehands al voor een behoorlijk leuk prijsje worden
aangeboden. Heb vandmiddag mijn gitaar weggebracht voor afstellen van de hals en heb met de verkoper erover gehad dat ik graag het verschil wou horen tussen een vol buizen amp en een transistor. Maar hij zei dat je voor een bas geen buizen amp moet hebben, wel bij gitaren.
Nu is mijn vraag dus nogsteeds of ik een vol buizen amp moet aanschaffen, of dat de SVT 3 het ook goed doet met een buizen voorversterker. :(

Hebben julie ideeen, tips?

Gr
Gerben
Hallo Gerben, welkom!
Nee, voor een bas moet je geen buizenamp hebben...... :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono: :nono:
Daarom spelen veel mensen ook over buizenamps...wat voor verkoper was dat??? :facepalm:
Tip: ga luisteren! Is buizen het niet voor jou? Ga dan voor transistor.(of andersom)
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Gebruikersavatar
idm
Berichten: 4050
Lid geworden op: 18 aug 2009, 20:42

Bericht door idm »

Dat is zeker een opmerkelijke opmerking. Duidelijk een verkoper die 0 verstand van zaken heeft. Niet meer terug gaan!

Gewoon beide amps proberen (het liefst naast elkaar) en zelf ervaren!
https://www.davidvanegmond.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Jack schreef:Ha daar is onze P bas basher weer,,, :lol:


idm luisterdraadje

Bas: Sandberg California JM4 Blackburst
Gear: Ampeg SVT-II ('91), Eden 210XST
Sabbracadabra
Berichten: 609
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Bericht door Sabbracadabra »

Ook een ampeg fan hier! Ik heb nu al bijna 2 jaar een v4bh met een 410he en een 15e. Te gekke sound. Maar ik kan me goed voorstellen dat het niet voor iedereen is weggelegd.

En als reactie op de laatste paar posts. Ik ben het stiekem wel eens met de stelling, met als nuance dat je niet PERSÉ een buizentop moet hebben voor bas om een fatsoenlijke sound te krijgen. In tegenstelling tot de transistor gitaarbakken die ik tot nu toe heb gehoord... :facepalm: Maar dat is natuurlijk weer mijn eigen ervaring.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7415
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Op dit moment heb ik dit thuis staan om eens aan de tand te voelen.

Afbeelding

De SVT Heritage plus 810 Heritage cab
serienummer NAMM2.

Is wel tamelijk "aanwezig" in de huiskamer... :lol:
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Deze heb ik in bestelling, wordt 26 januari geleverd!! :cheer:
Basvarken schreef:Op dit moment heb ik dit thuis staan om eens aan de tand te voelen.

Afbeelding

De SVT Heritage plus 810 Heritage cab
serienummer NAMM2.

Is wel tamelijk "aanwezig" in de huiskamer... :lol:
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Lekkah lekkah! :kwijl:
Gerben87
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2010, 23:15

Bericht door Gerben87 »

Allen bedankt voor de reacties, heb vandaag mijn bas daar weer opgehaald, bleek dat de intonatie en actie niet goed waren.
De hals was een heel ietiepietie krom, de man daar heeft de halspen nog een kleine draai gegeven.
Had de indruk dat deze man wel duidelijk wist waar hij mee bezig was.
ik weet niet of ik het hier kwijt mag maar heb hem laten afstellen bij Big One Music in Zwolle.. was €29 euries kwijt voor dat alles.

Verder hoop ik morgen naar Feedback te gaan om een aantal versterkers te proberen :mrgreen:

Gr
Gerben
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

Man man, die heritage serie is zo duur!
Maar vast wel het geld waard?
Gebruikersavatar
idm
Berichten: 4050
Lid geworden op: 18 aug 2009, 20:42

Bericht door idm »

Vast wel! Maar ik zou zelf denk ik toch voor een echte uit de jaren 70 gaan voor dat geld. Ben je nog iets goedkoper uit ook. Ik snap die heritage serie daarom ook niet helemaal.
https://www.davidvanegmond.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Jack schreef:Ha daar is onze P bas basher weer,,, :lol:


idm luisterdraadje

Bas: Sandberg California JM4 Blackburst
Gear: Ampeg SVT-II ('91), Eden 210XST
Gebruikersavatar
GeertdeJonge
Berichten: 2575
Lid geworden op: 13 nov 2008, 10:29

Bericht door GeertdeJonge »

idm schreef:Vast wel! Maar ik zou zelf denk ik toch voor een echte uit de jaren 70 gaan voor dat geld. Ben je nog iets goedkoper uit ook. Ik snap die heritage serie daarom ook niet helemaal.
Ik denk dat er vraag was naar een Amerikaanse Lijn binnen Ampeg, ipv de Koreaanse/Chineze nieuwe spullen. Aan die vraag is door middel van de heritage series antwoord gegeven.
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

Ampeg, Ik hou er van :) Mijn speeltjes.

Afbeelding
Afbeelding
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Kaasknaap schreef:Man man, die heritage serie is zo duur!
Maar vast wel het geld waard?
Denk niet dat die set van Basvarken zelf is maar dat er in maart volgend jaar een mooie review in De Bassist verschijnt. Zo niet, heeft ie een prachtig mooie amp :jam:
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Plaats reactie