Mach1 schreef: ↑26 nov 2017, 19:30
Geen ervaring mee nee...Klinkt te gek maar voor mij voorlopig is de weg naar mijn geluid gestopt. Bovendien zou ik dan ook een andere amp moeten want amp en cab moeten voor mij qua merk en looks matchen...auti-stand uit.
De 2x12 mis ik niet; deze 810 klinkt zo mooi! In de repetitieruimte heb ik een FAD 2x12 waar ik van mag genieten.
Heb ik gelukkig geen last van Een Markbass amp op twee Ampeg cabs. Voor mij het ultime geluid
By the way: MB geel kleurt heel goed bij Ampeg zwart
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vintage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Zopas een vintage V6B cabinet gekocht omdat er K140 speakers inzaten. Weinig over de cab terug te vinden, omdat Ampeg toch vooral de 810s heeft gecultiveerd. Zijn er nog mensen die deze cab hebben? Lijkt me mooie combo met een V4B
Beetje off-topic maar ik vraag me altijd af of je met een trolley of grote wielen je akoestische koppeling met de vloer niet een beetje kwijt raakt. Orange cabs hebben voor dat doel een soort slee-rails aan de onderkant zitten zodat de koppeling met de vloer (of het cabinet er onder) beter is t.o.v. wielen. Maar ik vraag me altijd af of dat nou echt zo veel verschil maakt. Qua vervoer sowieso natuurlijk, dan zijn lekker grote wielen of zo altijd het handigst.
Ja, en da's fijn. De ene vloer is de andere niet, maar de meeste kroegen met een "podium" hebben een holle houten verhoging. Dan heb je totaal geen controle meer over je sound.
Ik denk eerder dat de reflectie meer uitmaakt dan de koppeling. Als ik vroeger mijn cab op een tafel of flightcase zette dan mijn laag op het podium gelijk weg. Daar heb ik geen last van gehad bij cab's op wieletjes. Hoe hoger de cab tov de vloer hoe minder reflectie je hebt.
Juist! Door de kast op een karretje te plaatsen heb ik echt geen last van een gebrek aan laag; dat zal dus op zo'n trolley ook wel meevallen.
Direct op de grond krijg je niet alleen meer laag maar ook vrijwel altijd minder definitie. Vooral op een houten vloer met een holte er onder.
Meestal is dat teveel laag en te weinig definitie. In een zaal/kroeg heb je t.g.v. de akoestische eigenschappen van de ruimte soms ook nog eens een overvloed aan bas.
Als je daarbij door een meetrillende houten vloer dan geen controle meer over je geluid hebt speel je de hele avond met minder plezier.
Zet je inderdaad je kast te ver van de grond (op een tafel b.v.) dàn verlies je wel weer erg veel laag.
En dan is het misschien een idee om ipv de eerder getekende dedicated dolly, hem anders te maken. Ipv 4 zwenkwielen zou je ook 2 tilt wielen kunnen maken, zoals bij de 810 en 610. En dan bovenaan een beugel op de cab.
Goose schreef: ↑18 okt 2018, 21:06
En dan is het misschien een idee om ipv de eerder getekende dedicated dolly, hem anders te maken. Ipv 4 zwenkwielen zou je ook 2 tilt wielen kunnen maken, zoals bij de 810 en 610. En dan bovenaan een beugel op de cab.
Ik vervoer de versterker nu in één moeite op de kast. Met z’n voetjes in de daarvoor bestemde uitsparingen staat-ie lekker stabiel, zelfs rammelend over ongelijk plaveisel. Met m’n bas op mijn rug ben ik zo in één gang van de auto op de plaats van bestemming.
Met zo’n tilt kast is dat een stuk lastiger. Dus ik denk niet dat ik dat doe, maar bedankt voor het meedenken.
Vraagje, ben aan t rondkijken voor een leuke amp, kan een Ampeg 350h overnemen voor 150 euro, lijkt me dik ok. Nu is mijn vraag of ik dat kan combineren met dit cabinet?
Het cabinet is 8ohm. Zelf vind ik de 350 niet een echt sterke amp. Je zou, om maximaal te kunnen genieten van zijn vermogen, twee stuks van die cabs moeten aanschaffen. Het zijn wel heerlijke cabjes, licht van gewicht en kunnen hard. Zelf gebruik ik ze dan met een markbass tube 500 of Ampeg PF800 net waar ik zin in heb.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vintage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless