Centraal Ampeg topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Demonturtle »

Net zoals Rody heb ik ook een tijdje de 450h gehad, maar een tube sound (of in de buurt komen ervan) kreeg ik er ook niet uit. Ik heb dan ook een tijdje terug de pf800 als backup gekocht voor mijn SVT VR. Deze mag echter vertrekken voor een V4B dus moest je interesse hebben mag je mij altijd een pm sturen.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Bernardduur »

Ik heb zowel de 450 als de 350 en de 200T gehad of binnengehad

Op dit moment gebruik ik de 200T als mijn backup amp. Te gekke amp met veel mogelijkheden en een lekkere sound. Ik kan er een goed middengebied in draaien.

De beste SS Ampeg SVT vind ik nog wel de B410, één van de eerste SS amps die Ampeg maakte en die er nog uitziet als een 'echte' SVT (past helaas NET niet in een SVT behuizing......)
Dik, middig, zelfde controls en sounds maar helaas 'maar' 100W
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Rob66 »

Ik heb over een Svt 450 en 4x12 cab gespeeld. Op het podium in een zaal een drama. Slecht te horen ook niet te voelen. Dan doen mijn twee svt210av cabs en pf800 het dan veel beter. Ik heb echt de indruk dat de 450 Power te kort komt en dan zeker op 8ohm.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Anthony »

Heren, vriendelijk bedankt voor jullie reactie. Blijft back up dus wil er niet teveel geld aan uitgeven. Bij nader inzien ga ik toch (denk ik) maar voor een PF. Ook qua gewicht en formaat een betere optie.

@ Demonturtle: ik stuur je straks even een PB.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Muziekschuur »

Vergeet niet de Peavey minimax een kans te geven.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Centraal Ampeg topic!

Bericht door we tigers »

Sinds eergisteren weer iets Ampegs in huis. Volgende week eens loslaten bij de band. :jam:

Afbeelding
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Rick517
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 feb 2008, 19:04

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Rick517 »

Die heeft wat veldslagen meegemaakt, zo te zien!
Ik speel elke dag met mijn Lull !
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Anthony »

Het is toch een Portaflex geworden! De PF800 van Demonturtle! Klein en voldoende power. Perfect voor back up 8)
Gebruikersavatar
KasperM
Berichten: 2523
Lid geworden op: 22 jul 2008, 02:31

Centraal Ampeg topic!

Bericht door KasperM »

Dag allen! Ik zit te denken om over te stappen op een pf500, maar lees online allemaal gruwel verhalen over de betrouwbaarheid van deze amp. Is dit iets waar ik me zorgen moet maken of dit een gevalletje van het oud-Nederlandsche spreekwoord: 'Alleen degene die problemen heeft doet daarover online posten'? :oudezak:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Rieno »

De eerste serie had nogal wat issues, maar volgens mij zijn die allemaal allang verholpen :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
KasperM
Berichten: 2523
Lid geworden op: 22 jul 2008, 02:31

Centraal Ampeg topic!

Bericht door KasperM »

Rieno schreef:De eerste serie had nogal wat issues, maar volgens mij zijn die allemaal allang verholpen :)
Viel me inderdaad op dat het allemaal oude posts waren, dus zal hopelijk wel meevallen dan!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4814
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Green Goblin »

Nou....een week of drie geleden had ik hier een jonge bassist die mijn Warwick 4x10 wilde kopen. Hij nam een PF-350 mee, nieuw in de doos, de dag daarvoor binnengekomen van Bax.

Aangesloten, en direct een brandend fault-lampje....de 4x10 heeft hij wel meegenomen (deed het prima op mijn Hartke natuurlijk) en ik ga er van uit dat de PF-350 retour is gegaan. Heb verder ook niets meer gehoord over dat het cabinet problemen gaf, dus het leek echt wel aan de top te liggen.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Muziekschuur »

Kan ff een zekering zijn. Een los componentje. Ik bel/ mail altijd even dan mag ik em zelf open maken. Tot nu toe altijd een kleinigheid. En hoppa. Al eens een zakje lollies en wat plectra mee verdiend. Vond ik kei aardig!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
shag-wim
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 dec 2006, 20:29

Centraal Ampeg topic!

Bericht door shag-wim »

Cab Vaagje. Ik heb een 70ies SVT. Deze top kan 2 ohm aan.

Ik gebruik deze cab standaard met een ampeg 8x10 (4 ohm).
Ik wil als experiment er ook eens tweede cab aanhangen.
Dat zou gaan om een vintage fender 4x12 (ook 4 ohm).
Beide cabs zijn 4 ohm. Dus wanneer ik een tweede cab aan de external speaker uitgang hang zit ik netjes op 2 ohm.
Tot zover alles ok. Maarrrrrr

- De ampeg cab kan 800 watt aan de fender cab wss iets van 100 watt. Kan deze mis match in wattages voor problemen zorgen?
- Kan ik gewoon een tweede cab op de external out inpluggen en schaklet de trafo dan van zelf naar 2 ohm? Voor zover ik me kon herinneren zat er geen schakelaar op de back panel van de top (blackline svt wss 1977).
https://www.myspace.com/bunnybonanzas" onclick="window.open(this.href);return false; (garage exotica- (sl)eazy tunes)
https://www.myspace.com/dead-stiff" onclick="window.open(this.href);return false; - uk/nl (77 punk rock)
R.I.P. https://www.shaggablesluts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ('77 punkrock&roll)
Gebruikersavatar
frieteboer
Berichten: 588
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57

Centraal Ampeg topic!

Bericht door frieteboer »

weet je zeker dat die 412 maar 100W is, dat is een hoogst onwaarschijnlijk getal voor een dergelijke configuratie?

| Human Base basses | EBS amplification |
Plaats reactie