Centraal Ampeg topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Blikje
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2013, 18:16

Centraal Ampeg topic!

Bericht door Blikje »

Update: Een SVT pro 4 ( usa 1600 W bridged ) voor op de 810 HP Ultra . En een SVT pro 2 Op de SVT 610 HLF
Laatst gewijzigd door Blikje op 18 jun 2017, 13:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Fender,Dingwall,Sire, Markbass,
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door HNZ »

Mijn nieuwste Ampeg aanwinst: Een SVT 15T combo.

Ik had nog nooit van het model gehoord tot ik hem op MP zag. Ik heb tot nu toe nog nergens informatie over dit model kunnen vinden, behalve dat-ie blijkbaar redelijk zeldzaam is. Het is een 15" combo met een ss versterker van 100 watt; Een beetje dus zoals de BA115. Ik heb dat combo ook een tijdje gehad, maar vond door de back ported constructie de sound nogal wollig.
Dit model heeft een sealed cab constructie en klinkt daardoor punchy en strak - zeker voor een 15"-er. Hij is ook maar 30 cm diep, dus beter handelbaar dan de BA115. Wel weegt-ie zo'n 25 kg. En hij gaat hard!

Enkele zaken die ik niet helemaal snap/weet en die één van jullie meer technisch begaafde Ampeg lovers misschien wel:

• De speaker zit met een plug verbonden met de versterker. "int speaker" staat er bij de input. Daar onder zit een input met "ext. speaker". Is dat een extra cab aansluiting of moet de interne speaker worden los gekoppeld?

• Naast de aan/uit schakelaar zit een schakelaar met als naam "ground polarity". Die heeft 3 standen: +, -, en 0. Waarvoor is die schakelaar?

• De high- en low mid draaiknoppen kun je uittrekken. Onder de knoppen staat "pull / shift". Ik hoor geen verschil tussen uitgetrokken of niet. Waarvoor is deze functie?

Afbeelding
Bartvo
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2017, 19:53

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Bartvo »

Ik heb juist een ampeg pf500 v4 gekocht. Maar weet niet of de ventilator constant moet draaien of enkel als hij te warm aan het worden is. Want deze doet niets. Voor de rest een goed topje.

Bart
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door AmericanIdiot »

HNZ schreef: 07 feb 2017, 11:36 Enkele zaken die ik niet helemaal snap/weet en die één van jullie meer technisch begaafde Ampeg lovers misschien wel:
Ik ben geen A.. lover maaaarrrrrr... ik wil je met alle plezier helpen; de B-15T lijkt verdacht veel op de SVT-15T. Hier een linkje met de specs die naar mijn beleving ook op de SVT-15T van toepassing kunnen zijn:

https://medias.audiofanzine.com/images/n ... 289186.jpg
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door HNZ »

Hee, bedankt Amerikaanse idioot. Lijkt er verdacht veel op, inderdaad.
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Concorde »

Onlangs mn tc electronic RH450 top verruild voor een PF800.
klonk prima icm mn Eden210. Wél wat anders natuurlijk!
Maar aangezien de Eden 250W was, heb ik die verkocht en een BXT210M cab gekocht.
Staat wel strak, alles van één merk, én 400W op 4Ohm, piek 800W. Mooi compact setje en veel power! Ik lees wel veel goeds over die BXT, hoewel ze volgens mij vrij zeldzaam zijn.
thuis klinkt íe al lekker, volgende week mee naar de oefenruimte.... ff vol gas geven!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Concorde op 09 feb 2017, 15:34, 4 keer totaal gewijzigd.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door HNZ »

Afbeelding
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door NURZE »

vraagje:
is 950 euo voor een v4 - distortion versie een goede deal?
Ik had in al mijn enthousiasme gemaild en geboden maar zie nu dat het een distortion versie is.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door A-lex »

je moet zelf zien of het je geluid is maar het is een andere versterker dan de standaard V4 en V4B !!
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Hannesstinkt »

Gister is een van de buizen van mijn V4B-CL uit 1994 overleden, aangezien de buizen al een jaartje of 8 mee draaien lijkt het mij verstandig om gewoon 4 nieuwe er in te proppen.
Helaas weet ik niet zo veel van buizen als dat ik zou willen en zijn er best wel veel verschillende 6L6 (GC) buizen zou ik graag wat tips hebben over welke ik zou moeten halen.


Kusjes,
Bas
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door dr. Bassvibes »

Ik denk dat de onderlinge verschillen erg klein zijn, als ik eerlijk ben. Wat zit er origineel in? Als je tevreden bent met de sound kun je daar toch gewoon voor gaan? :) Heb zelf vaker JJ's gebruikt en die voldeden voor mij prima.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Hannesstinkt »

Er zaten JJ's toen ik m kocht maar ik dacht misschien weet iemand een goed setje.
Heb zelf een quartet van groovetubes op het oog die schijnen wat bozer te klinken.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Muziekschuur »

Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door MR. LEE »

Hannesstinkt schreef: 02 apr 2017, 10:11 Er zaten JJ's toen ik m kocht maar ik dacht misschien weet iemand een goed setje.
Heb zelf een quartet van groovetubes op het oog die schijnen wat bozer te klinken.
Boos klinkende buizen :?:

Groove Tube is een handels-firma ,.....die maken zelf geen elektronen-buizen , maar KOPEN ze links en rechts op van alle fabrieken die ze wel maken .
Ze laten op die buizen hun eigen logo'tje stempelen ,....en daarna zijn het "Groove-Tubes".
Er zitten "made-in-china" , russische , en tjechische buizen in hun assortiment.

"Bozer" :D : Hoe eerder vervorming merkbaar/hoorbaar is , terwijl het geluid cleaner had moeten blijven , des te slechter de buizen zijn.
Dit kan dan bijv. te wijten zijn aan :
- minder goed vacuum
- slechtere matching
- slechtere produktie
- hogere rooster-stroom bij insturing.

Als het anders moet klinken , dan is een modificatie of gewijzigde instelling van die (eind)buizen een betere optie ,
...i.p.v. je te laten be-invloeden door een "handels-merk".

( overigens zijn die Groove Tubes helemaal niet slecht )
Gebruikersavatar
strato
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jun 2015, 22:21

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door strato »

Bartvo schreef: 08 feb 2017, 19:57 Ik heb juist een ampeg pf500 v4 gekocht. Maar weet niet of de ventilator constant moet draaien of enkel als hij te warm aan het worden is. Want deze doet niets. Voor de rest een goed topje.

Bart
Hey Bart,
Welkom op het forum.
Volgens mij moet hij continu draaien (althans bij de mijne) maar wellicht dat Ampeg bij v4 een thermostaat o.i.d. heeft toegevoegd. Je wilt in ieder geval niet dat hij te warm wordt. Dus nieuw gekocht? Dan ff checken bij leverancier. En anders voor een paar euri de fan vervangen.
De standaard ventilator bij de PF500 is vrij rumoerig, ik heb hem vervangen door een noiseblocker fan. Die is zo stil dat je denkt dat ie het niet doet...
Plaats reactie