Centraal Ampeg topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Jeroen.D
BGF5K
Berichten: 1566
Lid geworden op: 09 apr 2010, 21:13

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Jeroen.D »

Rob66 schreef: 25 nov 2018, 18:46 Het cabinet is 8ohm. Zelf vind ik de 350 niet een echt sterke amp. Je zou, om maximaal te kunnen genieten van zijn vermogen, twee stuks van die cabs moeten aanschaffen. Het zijn wel heerlijke cabjes, licht van gewicht en kunnen hard. Zelf gebruik ik ze dan met een markbass tube 500 of Ampeg PF800 net waar ik zin in heb.
Dan kijk ik misschien toch beter voor een 4x10? Dat is dan wel lomper, maar dan moet ik maar een keer zeulen. Of ben ik mis? Ken eerlijk gezegd nog niet genoeg van het 'ohm' gebeuren. 😁 Ik ben oo dit moment vooral om zoek naar een betaalbare, maar ook goedklinkende, amp.
Fender MIM Precision - SX Jazz - Ashdown Five Fifteen
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door JohnBoy »

De vraag is denk ik vooral hoe hard je wil? De 350H klinkt erg goed, ook op een 210 van 8 ohm.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Herman »

Deze mag hier ook nog.. :jam:
Afbeelding
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7176
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door HNZ »

De Ampeg 350H in combinatie met de 410HE geeft je een top sound. In tegenstelling tot Rob66 vind ik de 350H de best klinkende solid state van Ampeg. Mits je er een efficiente cab op aansluit uiteraard. En inderdaad schiet de SVT 210 AV tekort. Zelfs twee hebben niet de body, diepte en power van de 410HE.
Dat allemaal gezegd hebbende is een 350H voor €150 ècht een koopje.
Gebruikersavatar
Jeroen.D
BGF5K
Berichten: 1566
Lid geworden op: 09 apr 2010, 21:13

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Jeroen.D »

Het belangrijkste doel is om de set in bandverband te kunnen gebruiken zonder weg te vallen of te verdrinken ... De verkoper biedt ook een ashdown 1x15 aan, maar daarvan vrees ik dat enkel met zo een cab het al snel lodderig wordt. :?

In de repetitieruimte staat wel een fullstack van Hartke, mss kan ik alvast tijdelijk de Ampeg 350h daar op aansluiten? Dat is ook een 4x10 en enkel 15? Totdat er dan een (betaalbare) 410HE de reveu passeert uiteraard. 😁 In ieder geval morgen een afspraak vastleggen voor de Ampeg 350H.

@Monkey: knappe set!!!

Bedankt nog voor de tips allemaal!
Fender MIM Precision - SX Jazz - Ashdown Five Fifteen
leo_tender
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door leo_tender »

Beste Ampeg-fans, iemand ervaring met PF-500 reeks? Wat is er misgegaan als het "default-lampje" brandt? In het repetitie-lokaal waar ik met m'n band oefen staat een ampeg PF (500 denk ik) met een 210 en een 115 cab ter beschikking van ieder die er komt. Nu ging tijdens de laatste repetitie dat lampje aan en de amp deed niets meer... Bovendien merkte ik dat de speaker-kabel regelmatig gewoon uit de cab floepte?? Nog nooit meegemaakt... Tips om beide euvels te voorkomen/op te lossen?
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door StingRay85 »

Een speaker kabel die uit de cab floept. Lijkt me geen veilige situatie
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26243
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Hans58 »

Naar ik heb horen zeggen schijnt de 500 wat meer gevoelig te zijn voor temperatuurprobleempjes. Dat zou het "fault"-lampje kunnen verklaren. Euvel zou niet voorkomen bij de 350 en 800-versies. Vraag me niet waarom, maar dat is wat ik begrepen heb. Speakerkabel die spontaan losfloept komt me als een vreemd verschijnsel voor. Maar wat niet kan is nog nooit gebeurd zegt men altijd. :?
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door JohnBoy »

Als de speakerkabel eruit floept moet de cab gerepareerd worden. Lijkt me niet goed voor de amp ook, althans, er zou misschien verband kunnen bestaan tussen beide zaken.

De PF500 heeft in het begin wat problemen gehad maar dat is allemaal te googelen. Waarschijnlijk niet op deze van toepassing maar het zou kunnen.
C'est la retorique qui fait la musique
Gnarks
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2019, 19:50

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Gnarks »

Misschien domme vraag maar

Dit cabinet https://www.musik-produktiv.de/ampeg-pr ... 10hlf.html kun je kantelen. Is hij dan wel stevig als je hem bovenop een ander cabinet zet en erbovenop een zware rack? Gaat hij niet snel kantelen?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7176
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door HNZ »

Gnarks schreef: 14 feb 2019, 19:54 Misschien domme vraag maar

Dit cabinet https://www.musik-produktiv.de/ampeg-pr ... 10hlf.html kun je kantelen. Is hij dan wel stevig als je hem bovenop een ander cabinet zet en erbovenop een zware rack? Gaat hij niet snel kantelen?
Als je er een rack (of iets anders) op zet en je kantelt de cab, dan valt je rack (of iets anders) er af.
Je kunt de cab wel gekanteld op een andere (of op iets anders) zetten zonder gevaar.
Tenzij je oorverziekend hard speelt, dan zou de cab er af kunnen trillen.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door deevit »

Ik denk dat hij bedoelt; als ik er een zwaar rack bovenop gooi (wanneer het cabinet gewoon naar voren gericht staat), bestaat er dan een kans dat ie uit zichzelf achterover klapt.

Mijn antwoord; lijkt me sterk
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7176
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door HNZ »

O!?

Nee, dat gebeurt niet.
Gnarks
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2019, 19:50

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Gnarks »

Dat was mijn vraag ja. Bedankt! ik ben gerustgesteld.
Soilworker
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2017, 20:50

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Soilworker »

Hoi,
Ik overweeg om een overstap te maken naar Ampeg. Voor nu heb ik de svt 7 pro en de pf800 op het oog. Heeft iemand ervaring met een van deze twee versterkers of wellicht beide?

Gr. Marnix
Plaats reactie