Centraal Ampeg topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Tutu »

Wie weet waar ik grill doek kan bestellen...gelijk aan de Ampeg V4b...?
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
leo_tender
Berichten: 686
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door leo_tender »

Hier heb ik ooit een lapje besteld...
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Tutu »

leo_tender schreef: 14 jul 2019, 09:48 Hier heb ik ooit een lapje besteld...
die had ik ook gevonden maar kleur is wel een dingetje
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
leo_tender
Berichten: 686
Lid geworden op: 29 nov 2009, 22:02

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door leo_tender »

Ja sorry, ik heb niet verder gekeken op de site. Mijn bestelling is wel eventjes geleden alweer... Er was toen precies meer keuze...
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Tutu »

Misschien dan de amp ook met gelijk doek opnieuw bekleden...de donkere versie is ook wel wat..!?
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door HNZ »

Afbeelding

Ja, niks mis mee ;-)
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2179
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Goose »

Verlies je niet een hoop laag met dat verhogingsrek?
Ik zelf zweer er nog altijd bij om het gewoon op de grond te zetten.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door HNZ »

Hij staat live op m’n “Rock ‘n Roller”:

Afbeelding

Veel laag raak ik niet kwijt. Wat ik win is controle; elk ‘podium’ is anders. Sommigen zijn een regelrechte klankkast, anderen keihard beton. Door m’n cab van de grond te halen zorg ik dat ik die variabele elimineer.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1465
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door koen van soelen »

Best slim! En dat 'verloren laag' kan je meestal gewoon weer bijdraaien lijkt me, er zit genoeg laag in de meeste Ampeg's.
Zelf doe ik het andersom; ik zet hem gewoon op de vloer, en als het podium van hout (en dus een grote klankkast) is, draai ik er wat bas uit.
Toch vind ik dat je echt wel een goed punt hebt, meer controle over je sound en hij staat wat meer op oorhoogte ook.
Maar dit alles geheel terzijde!
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2179
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Goose »

Probleem hiermee is alleen dat je controle op het podium hebt en niet in de zaal.
Als je wat bas erbij draait voor op het podium om het verlies op te vangen, worden ze in de zaal helemaal gek van alle bas.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1465
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door koen van soelen »

Hmmm. Zit ook wat in, basfrequenties hebben lange sinusgolven dus worden verder van het podium af beter waargenomen (correct me if i'm wrong).
Maar: is dat dan niet zo met een 'klankkast' podium? De basfrequenties die dáárvan af komen kunnen in theorie toch ook harder waargenomen worden op een afstand?
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2179
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Goose »

Ging mij vooral om de verhoging. Daardoor verlies je wat contact en reflexi laag. Als je dat dan gaat compenseren krijg je in de zaal weer een hele bak laag erbij.
Als je door een hol podium teveel laag hebt op het podium dan kan je dat eruit draaien, zonder gevolg van te veel bas in de zaal. Dan kan de PA ook nog gewoon zijn week doen.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door HNZ »

Jezelf afhankelijk maken van de onvoorspelbare gedragingen van een ondergrond is mij gebleken een bijzonder slechte zaak te zijn. De holle houten bak die je soms hebt veroorzaakt niet te compenseren trillingen en bijgeluiden. Die krijg je er met je eq op je amp niet uit - al draai je de bass naar nul en je treble naar max. Goed, een of twee lege kratten helpen dan ook aardig.
Ik sla meer vliegen in één klap; Ik laad m'n spullen op m'n karretje en rij het zo de kroeg/zaal in. Vaak kan ik m'n stack zo neerzetten, soms even wat hoger tillen m.b.v. een collega bandlid. Op het podium kan je je stack makkelijk even verplaatsen.
Maar nogmaals, vooral heb ik dus controle over m'n sound. Ik heb expres voor een 410HE gekozen = gesloten kast constructie à la Ampeg 'koelkast'. Daardoor niet afhankelijk van de plaats op het podium of de achtergrond zoals bij een back ported kast èn een strakkere weergave dan bij een front ported kast. Daardoor presteert hij in bijna elke situatie het zelfde. Het is marginaal wat ik aan de eq draai in de praktijk. Bij de soundcheck ga ik met m'n 6 meter kabel altijd even op maximale afstand van het podium m'n sound controleren en heb nooit klachten van publiek, soundgasten of bandleden. Hooguit dat ik wel wat harder mag! :D
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8337
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door Mach1 »

Heb een 1973 V4 op MP gezien en een V6B cabinet. Lijkt mij een erg fijne set. Iemand hier ervaring ermee?
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Centraal Ampeg topic!

Bericht door StingRay85 »

Die V6B is een hele lekkere 2x15 cabinet. Die op MP zag er zeer mooi uit trouwens. Zeer gelijkaardig aan een Acoustic 406. Ik had er eentje met JBL K140 speakers en extra set EVM 15B speakers gekocht. De JBLs eruit gehaald en de set doorverkocht voor dezelfde prijs. Eerlijk gezegd klonk die beter met de EVs dan met de JBLs
Plaats reactie