Cabinet voor Orange Terror Bass

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
xstijnx
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 dec 2010, 12:45

Cabinet voor Orange Terror Bass

Bericht door xstijnx »

Hi allen,
Ik ben sinds vorige week eigenaar van een Orange Terror Bass. Bij 2dehands aankoop getest op een Ampeg 410HLF (klonk best wel vet, misschien zelfs iets té). 'k Ben nu op zoek naar een eigen cab, en vroeg me af of iemand weet heeft van of ervaring met 'een gouden match' voor de Orange.
Ik speel popmuziek in de ruime zin van het woord, maar met een rock-randje.
Ik kijk op de 2dehandsmarkt, dat maakt het iets moeilijker om veel verschillende combinaties te gaan testen.
Alvast bedankt!
MM Stingray / Gibson Thunderbird / Yamaha BB300 / Epi P-bird / Epi Jack Casady
Fender Pro 800 / FAD 15210
TC Electronic Polytune / TC Electronic MojoMojo / Line6 Constrictor / Line6 Relay G30
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Bericht door Madame Clapotis »

'k Denk dat de bascabinetten van Orange zelf weleens een gouden match zouden kunnen zijn...
Ben zelf erg benieuwd naar hun 'isobaric' cabinetten; met de speakers achter elkaar geplaatst (> een cabinet wordt maar half zo groot als de standaard cabinetten)
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Dominee
Berichten: 2543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:16

Bericht door Dominee »

de orange 212 is indrukwekkend :!:
herintreder,55 jaar
Classic-Rock band met gelijkgestemde oudere jongeren.
Fender Precision-bass '79, Squier JV Precision, Peterbuilt CS-P, Epiphone Thunderbird Classic
Darkglass Microtubes 900 Amp, TecAmp 210 600W
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Wil je groot of klein?

Als je klein wil, denk dan eens aan 1x12 cabinetjes voor bas. De Neodynium 12 inches geven je goede bas, luid genoeg en met 2 op elkaar ziet het er netjes uit en meestal dicht genoeg bij het oor om het hoog goed te horen.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
xstijnx
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 dec 2010, 12:45

Bericht door xstijnx »

Mag best wat groter zijn, m'n buikgevoel zegt zelfs "graag wat groter". Heb niets te compenseren hoor. :oops:
410 past iig zonder problemen in de auto, en zal het daarenboven zelden alleen moeten verplaatsen. Een 810 is wat te veel van het goeie.

De Orange cabs zou ik ook wel eens willen proberen, maar nog iets te nieuw om 2dehands aan interessant prijsje te vinden, denk ik.
MM Stingray / Gibson Thunderbird / Yamaha BB300 / Epi P-bird / Epi Jack Casady
Fender Pro 800 / FAD 15210
TC Electronic Polytune / TC Electronic MojoMojo / Line6 Constrictor / Line6 Relay G30
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Die EBS classic kastjes die hier en ook op marktplaats staan zouden misschien iets kunnen zijn?
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
StefanBass
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 aug 2011, 08:57

Bericht door StefanBass »

xstijnx schreef:Hi allen,
Ik ben sinds vorige week eigenaar van een Orange Terror Bass. Bij 2dehands aankoop getest op een Ampeg 410HLF (klonk best wel vet, misschien zelfs iets té). 'k Ben nu op zoek naar een eigen cab, en vroeg me af of iemand weet heeft van of ervaring met 'een gouden match' voor de Orange.
Ik speel popmuziek in de ruime zin van het woord, maar met een rock-randje.
Ik kijk op de 2dehandsmarkt, dat maakt het iets moeilijker om veel verschillende combinaties te gaan testen.
Alvast bedankt!
Ik loop een beetje tegen hetzelfde probleem aan hier. Ook ik ben op zoek naar een goede cabinet voor onder mijn Orange Terror Bass 500. De Orange kasten bieden mij niet het geluid wat ik zoekl.Ik speel zelf voornamelijk stonerrock (denk Kyuss, Atomic Bitchwax, Queen of the Stoneage). De terror head is bied een perfect geluid voor mij. Vooral de optie om zowel op 4 als 8ohm 500watt te geven is ideaal bij het zoeken naar een cabinet.
Ik zit een beetje te twijfelen over de Ashdown ABM410H. Deze beloofd zelf een goede koop te zijn met 103 db SPL. Ik heb er alleen moeite mee dat te geloven. Heeft iemand hier ervaring mee?
generation84
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 jul 2010, 12:11

Bericht door generation84 »

Ik gebruik(te) m'n bass terror in combinatie met een ampeg 610 hlf. Erg tevreden van die twee samen. Geeft goeie klank, veel laag maar niet zo boomy als de 410 hlf, genoeg drive.

(maar m'n nieuw gekochte svt II klinkt er nog iets mooier mee natuurlijk :twisted: )
Gebruikersavatar
StefanBass
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 aug 2011, 08:57

Bericht door StefanBass »

Het gaat mij niet per se om het extra lage geluid. Hij moet ook helder en duidelijk klinken. Vandaar ook mijn voorkeur voor de Ashdown ABM410H. Deze heeft namelijk een ingebouwde horn.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Als ik jou was zou ik eens kijken naar een 212, ik gebruik een Avatar 212 met een Gallien-Krueger head en dat werkt echt super in mijn stoner/groove rock band
Gebruikersavatar
matsjuw
Berichten: 1592
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:48

Bericht door matsjuw »

De FMC 12" cabs zijn ook zeer leuk, je moet alleen heel veel geduld hebben vooraleer je die in huis hebt.
MM Stingray 4
FMC 2128 NEO
Sound City "Model T modded"
xstijnx
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 dec 2010, 12:45

Bericht door xstijnx »

Ik heb een EBS CL 410 gekocht, en ben daar wel tevreden over. De mate waarin de tweeter meespeelt kan je dmv een potmeter op het achterpaneel zelf instellen. De Orange en Ashdown cabs heb ik er nog niet mee geprobeerd.

Omdat ik recent over een SVT810 tegen een leuke prijs ben gestruikeld, gaat de EBS nu wel terug de deur uit. Die Ampeg klinkt immers ook leuk, en biedt bijkomend garantie op rugklachten. Ideaal dus! :mrgreen:
MM Stingray / Gibson Thunderbird / Yamaha BB300 / Epi P-bird / Epi Jack Casady
Fender Pro 800 / FAD 15210
TC Electronic Polytune / TC Electronic MojoMojo / Line6 Constrictor / Line6 Relay G30
Gebruikersavatar
((MARK))
Berichten: 352
Lid geworden op: 02 jan 2011, 13:51

Bericht door ((MARK)) »

StefanBass schreef: De Orange kasten bieden mij niet het geluid wat ik zoekl.Ik speel zelf voornamelijk stonerrock (denk Kyuss, Atomic Bitchwax, Queen of the Stoneage).
Heb je het dan over die SP kasten of die OBC kasten??? Want die laatste zijn echt ultieme stoner speaker kasten 8)
Gebruikersavatar
StefanBass
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 aug 2011, 08:57

Bericht door StefanBass »

De OBC kasten liggen net iets boven mijn budget. Misschien dat ik er later eentje koop. Als ik langer gespaard heb. Ik heb het over de SP cabinetten. Ik denk dat ik uiteindelijk voor de Marshall MBC 410 ga. Deze kan ik hopelijk uitproberen bij Rock Palace in Den Haag. Als dat echt niet bevalt ga ik denk ik voor de Gallien Krueger Neo 212-II.
Gebruikersavatar
palindroom
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 jan 2011, 09:15

Bericht door palindroom »

Staat op marktplaats ook nog een EBS classic 2x12 voor 495.00 euro met 6 maand garantie staat er al een poosje kun je ook altijd nog op afdingen heb je een beste kast voor weinig :jam:
Je mist meer dan je meemaakt

Prolude Little Brick----Markbass 2x 102 P. En diverse bassen

https://www.viruslive.nl
Plaats reactie