Dynacord Bass King

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hvitekrist
Berichten: 3386
Lid geworden op: 24 nov 2008, 08:43

Bericht door Hvitekrist »

FLSTC schreef:
Hvitekrist schreef:Vanaf vandaag hoor ik hier ook bij :)
Heb vandaag de Bass-King I overgenomen van Pellek (op en neer naar Leeuwarden vanuit Midden-Limburg is een lange zit :facepalm: )
Nu nog lekkere cabinet(ten) regelen en gaan!

...je had beter een flink stuk kunnen overslaan ,......had tijd en benzine gescheeld :mrgreen:
Deze aankoop was vrij typerend voor mij.
Ik zoek niet naar iets interessants, ik wacht meer tot ik iets interessants tegen kom
Met tijd heb ik geen probleem en ik hoef niet met benzine te betalen aan de trein.

Net overigens eerste repetitie met de Bassking en m'n nieuw cab gehad en het klonk dik!
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Toen ik vanochtend mijn BassKing aanzette zag ik ineens een flits en een knal...Nou is er voorzover ik kan zien geen schade aan de versterker, maar het lampje aan de rechterkant van het paneel werkt niet meer. Kan je dit vervangen?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Bumper schreef:Toen ik vanochtend mijn BassKing aanzette zag ik ineens een flits en een knal...Nou is er voorzover ik kan zien geen schade aan de versterker, maar het lampje aan de rechterkant van het paneel werkt niet meer. Kan je dit vervangen?
Ja, speciaal lampje + weerstand in serie!
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Bericht door Basstialiteit »

Dat lampje haal je gewoon bij de electronicaboer. Is gewoon een klein fietslampje.
Answers will be questioned
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Owwww, wacht; welke bassking bedoel je? De nieuwere versies hebben zeker een simpel 6V lampje. De oudere een neon lampje
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Ik heb een BassKing T en het lampje dat BassKing moet verlichten is dus stuk.
Vanavond krijgt de BassKing trouwens zijn vuurdoop tijdens de repetitie! Ben benieuwd hoe dat buizenrandje in de mix ligt.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Aha, dan sluit ik me helemaal aan bij Elmer :)

Succes vanaaf!
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

Bumper schreef:Toen ik vanochtend mijn BassKing aanzette zag ik ineens een flits en een knal...Nou is er voorzover ik kan zien geen schade aan de versterker, maar het lampje aan de rechterkant van het paneel werkt niet meer. Kan je dit vervangen?

....beetje aan de late kant met vuurwerk ,......is verboden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Maar wel helemaal rock 'n'roll :jam:

Net terug van de repetitie en dat kleine bakje blaast toch behoorlijk door.
Nou had de verkoper het erover dat je veel verschillende soorten buizen hebt, ook buizen die wat langer clean blijven.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Bumper schreef:Maar wel helemaal rock 'n'roll :jam:

Net terug van de repetitie en dat kleine bakje blaast toch behoorlijk door.
Nou had de verkoper het erover dat je veel verschillende soorten buizen hebt, ook buizen die wat langer clean blijven.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Mwa; trek je t niet mee........... deze amp is gemaakt voor EL34 buizen. 6L6 zouden nog gaan (zou je theoretisch cleaner signaal hebben) maar dan moet ie wat omgebouwd worden (+ BIAS natuurlijk). 6L6 buizen zijn wat cleaner omdat ze net wat minder druk geven op t midden dus minder snel oversturen........

Geen idee waar hij anders aan kan denken...... 6550????? Trekt ie op zich wel maar dit zou geen verbetering geven qua geluid
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

Bumper schreef:Maar wel helemaal rock 'n'roll :jam:

Net terug van de repetitie en dat kleine bakje blaast toch behoorlijk door.
Nou had de verkoper het erover dat je veel verschillende soorten buizen hebt, ook buizen die wat langer clean blijven.
Heeft iemand hier ervaringen mee?

ja ,.... kletskoek .. :D

Die twee EL34 buisjes lopen in dat versterkertje echt niet op hun tenen !

lekker laten zitten ( of vernieuwen als dat nodig zou zijn ).

Een paar goeie elco's levert meer winst en vreugde op :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

FLSTC schreef:
Bumper schreef:Maar wel helemaal rock 'n'roll :jam:

Net terug van de repetitie en dat kleine bakje blaast toch behoorlijk door.
Nou had de verkoper het erover dat je veel verschillende soorten buizen hebt, ook buizen die wat langer clean blijven.
Heeft iemand hier ervaringen mee?

ja ,.... kletskoek .. :D

Die twee EL34 buisjes lopen in dat versterkertje echt niet op hun tenen !

lekker laten zitten ( of vernieuwen als dat nodig zou zijn ).

Een paar goeie elco's levert meer winst en vreugde op :mrgreen:
Helemaal mee eens; of gewoon lekker de feedback loop weghalen; heb je ook meer volume!

(klinkt ie wel compleet anders; dat wel :))
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 497
Lid geworden op: 29 mei 2006, 21:18

Bericht door JMD »

Zojuist nieuwe zekeringen in mijn Bassking geknoopt en hem op een geaard stopcontact aangesloten.. En hij blaast weer zoals vanouds :jam:
Wát een heerlijk geluid! Echt over zn nek durf ik hem niet te laten gaan met mijn 120watt 1x12 (ben bang dat ik niet hoor wat buizen oversturen is, en wat speakeroversturing, noob dat ik ben :facepalm: )

Maar betekend dit nu dat ik hem nu altijd op een geaard stopcontact moet aansluiten om te kunnen spelen? :(
Ik heb gezegd.



"The meaning of life is to find your meaning of life."
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ehm, dat kan ik iedereen met een buizenamp aanraden......... speel je tenminste niet met je leven en zo :)
Gebruikersavatar
blindmouse
Berichten: 159
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:49

Bericht door blindmouse »

Safety first! Altijd over een geaard stopcontact spelen! Een opdonder heb je zo te pakken. Veiligheid staat voorop (voor mij in ieder geval). Daarom heb ik in mijn Musicmaster Bass versterkertjes een zekering gemonteerd. Die zit er vanuit de fabriek niet in. Controleer je netsnoeren en stekkers ook regelmatig. Bij tweedehands spul ook even controleren of de zekeringen de juiste waardes hebben.
Plaats reactie