Dynacord Bass King

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Navink
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2011, 21:57

Bericht door Navink »

Als ik bovenstaande foto zie en mijn eigen Bass King, dan zit er linksvoor bij het handvat een aarde aansluiting aan het chassis, hoort daar oorspronkelijk iets te zitten? Bij mij lijkt hij gebruikt te zijn, maar ik zie op de foto's nergens wat zitten.
Ter info over mij: volg de gesprekken in alle rust lange tijd, heb de mijne eigen pas net, niet te veel verstand ervan, nooit aan gehad, eerste aarde aansluiting stekker maken(deathcap was al wel weg) zoals Bernardduur bij zijn eigen amp aangaf(kan helaas de foto's niet downloaden), amp is aangepast voor/door vorige eigenaar.
Gebruikersavatar
blindmouse
Berichten: 159
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:49

Bericht door blindmouse »

Volgens mij is het chassis van de Bass King ontworpen voor de Eminent uit 1961. Die hadden een gelijkrichterbuis en een schroefelco op de middenplaat waar ook de eindbuizen zijn geplaatst. Vandaar ook de ongebruikte uitsparingen voor deze twee onderdelen in het Bass King chassis. Die aarde-aansluiting werd waarschijnlijk ook gebruikt in de Eminent .
Gebruikersavatar
memoemamey
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:36

Bericht door memoemamey »

Eens een foto getrokken van mijn Bass King.
Met bijpassende B100 2x12 cab (die voorlopig nog leeg staat te wezen).

Afbeelding
Rock and/or Roll
Gebruikersavatar
blindmouse
Berichten: 159
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:49

Bericht door blindmouse »

Prachtig setje! Zo'n plaatje op de versterker (als die niet in gebruik is) is handig, dan verstoft de boel van binnen niet zo. Leg er zelf altijd een A4-tje op.
Een paar goede speakers en je kan zo het podium op.
Gebruikersavatar
memoemamey
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:36

Bericht door memoemamey »

Er ligt al een setje G12T-75 klaar, maar de originele schroeven voor de speakers te bevestigen moeten nog gerepareerd worden.
Ik heb getwijfeld om er Deltalite ofzo in te vlammen, maar qua huiskamer niveau en opname-sound hou ik wel van de celestions in een gesloten behuizen, dat is een projectje voor volgende maand!

Het complete setje inclusief de celestions heeft me €180 gekost,
wereldsound voor de prijs van 3 pakjes Labella's :)

Er ligt trouwens een A4tje op tegen het stof Blindmouse, dat plankje wat je ziet liggen is een oud fretboard van een ander project (ja er moeten nog wat dingen gebeuren!).
Rock and/or Roll
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Die convectie cooling is echt een uitvinding,

Afbeelding
De laatste der basskings .... De BA300.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
blindmouse
Berichten: 159
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:49

Bericht door blindmouse »

In 1997 kocht ik bij een grote muziekzaak in Almere een Fender Bassman 100. De medewerker die mij hielp zei toen: 'Die Bassman klinkt goed, maar als je nog eens een Dynacord B300 tegenkomt, moet je daar maar eens naar luisteren!' In de naïeve veronderstelling dat er niets boven het Amerikaanse spul ging, heb ik nooit iets met zijn opmerking gedaan. Tot ik erachter kwam dat die Duitsers ook heel goede basversterkers hebben gemaakt. Wie weet loop ik nog eens tegen de ultieme Bass King aan. Al heb ik een licht vermoeden dat er niet al te veel van deze B300 versterkers zijn gemaakt.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

blindmouse schreef:Volgens mij is het chassis van de Bass King ontworpen voor de Eminent uit 1961. Die hadden een gelijkrichterbuis en een schroefelco op de middenplaat waar ook de eindbuizen zijn geplaatst. Vandaar ook de ongebruikte uitsparingen voor deze twee onderdelen in het Bass King chassis. Die aarde-aansluiting werd waarschijnlijk ook gebruikt in de Eminent .

Ik kreeg gisteravond zo'n oude Dynacord Eminent mee ,..met de woorden : "Heb jij er nog wat aan?, ...anders gooi ik 'm weg "...enz.. :|

Jammer is dat o.a. de originele volume-knoppen er niet meer op zitten , deze zijn vervangen door aluminium knoppen die ( vermoedelijk ) van een ouwe Dual HiFi versterker afkomstig zijn .

Volgens zeggen zou dit versterkertje afkomstig zijn van de bassist van Ekseption uit vroeger tijden ( wijlen Cor Dekker ).

Bij deze oudjes is er aan de linker kant een zgn "kattenoog" te zien , dit diende als signaal-sterkte-meter .
Dit is een EM84 kathodestraal-buisje.
Bijlagen
Dynacord Eminent.jpg
EM84 kattenoog 2.jpg
EM84 kattenoog 2.jpg (6.86 KiB) 1398 keer bekeken
EM84 kattenoog.jpg
EM84 kattenoog.jpg (3.01 KiB) 1398 keer bekeken
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Leuk! Zo een amp heb ik al vaker gefixt. Gewoon een te gekke amp!

Ik heb ook een oude radio waar zo'n kattenoog in zit; ik blijf het een mooie manier vinden om iets visueel te maken!
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Hij gaat voorlopig op de berg "later maar 'ns an beginnen" :D

( ik mag ondertussen wel 200 jaar oud worden om alles te kunnen restaureren/reviseren :facepalm: )
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Dat idee heb ik ook :)

Heb vooraan op mn lijst nog een Mesa Nomad staan en een oude Hohner Organophone. Eerst de rest wegwerken :)
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

:D Zo'n eminent heb ik heeeel lang gehad. Werkelijk te gekke en vooral ook mooie amp. Deze zomer heeft de gitarist van de band waar ik in speel hem overgenomen. Hij heeft hem geschikt(er) laten maken voor gitaar (ik had hem basvriendelijk laten maken). Hij gebruikt hem nu elke repetitie met een 2x12 orange cab. klinkt te gek!

Dat katteoog is zo gaaf!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

Dynacord Bass King

Bericht door RedNeckBBQ »

Ik heb al een tijdje deze dynacord 1x15" kast in mijn woonkamer staan.
Ik geloof dat het een oude Sub kast is.
De speaker die er inzit is niet meer origineel (zie foto).

Nu ben ik opzoek naar een ander speaker of andere speakers(15inch of 2x12) die mijn ampeg pf500 matchen
300watt 8ohm
500watt 4ohm

Ik kom er maar niet uit

Wie kan me hier bij helpen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Dynacord Bass King

Bericht door Muziekschuur »

Wacht ff. Die speaker zou 4 8 en 15 tot 20 ohm aan kunnen via waarschijnlijk verschillende aansluitingen.... Heb je nog meer foto's van die speaker?

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Dynacord Bass King

Bericht door Muziekschuur »

In de jaren '60 deze kasten werden verkocht vanuit een catalogus. En je had, naast een lijst met kasten, een lijst met speakers waarmee je deze cabinetten uit kon voeren. Ik weet niet of deze speaker origineel is. Maar het zou best kunnen. En het is een interessante speaker. Dus ik zou em er zeker inhouden. Maar 50 watt is een beetje weinig voor hedendaagse gigs.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie