wat voor amp+cab?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

De laatste keer dat ik speelde op de RH450 vond ik het ook het lekkerst klinken met alles neutraal, misschien hooguit een tikkie compressie. Maar de tubetone haalt voor mijn gevoel dynamiek weg.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Laat effe weten wat je bij de tweede test van de RS210 vind. Altijd al intresse in gehad. En evt de 212RS. Top! :dance:
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Ik heb vorige week vrijdag op een tc set van een vriend gespeeld, bestaande uit een staccato top en een RS210. Dat klonk echt te gek, dus niet alle speakers hebben dat bijgeluid.
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Versterker is binnen! Eindelijk :wink:
Afbeelding

De zoektocht naar speakers gaat even op een iets lager pitje, ik heb op dit moment enkel bands waarmee ik met 2x10" meer dan voldoende vermogen en druk heb.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

:kwijl:

Mooi, gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door Rodi »

Na 6 jaar spelen op de rh750 samen met een tc electronic RS 210 en 2 stuks Yamaha BBt110s begint het toch wat te kriebelen.
Voor kleine dingen pak ik een van de 1x10", bij grotere ruimtes pak ik de tc 2x10" en bij buiten optredens heb ik de gehele set nodig.
Op zich klinkt het allemaal best lekker, maar ik heb ernstig GAS voor wat nieuws.
Tijdens de meeting in Schiedam is het gevoel dat de rh750 toch wat zaken minder goed doet als wat sommige modernere versterkers wel kunnen. Ik heb gespeeld op de Eich T-500 van Bassagent( zat echt veel vermogen en laag in, mist wat tophoog naar mijn idee), de Darkglass 900 van Nanygala klonk neutraal met mooi hoog, de Genzbenz 9.0 van Rieno zat er tussen in. Ook heb ik kort geleden Hevos en Vander KLey kunnen bespelen en dit wat echt heel goed qua geluid. Vooral de HEVOS 1000S op een Donar klonk echt beregoed.
Dus ik GAS erg op de HEVOS amp, echter vind ik de Donar te zwaar en lomp om mee te slepen naar kleine bandrepetities.

Daarom GAS ik qua speakers op de Greenboy audio Fearless cabs. https://greenboy.us/
Een Greenboy audio Fearless F112 is licht(15kg), kan veel vermogen aan, zijn zeer neutraal qua geluid en spreidt mooi door het 3weg ontwerp. Nadeel: de gevoeligheid licht wat aan de lagere kant als de meeste speakers, maar door de hoge belastbaarheid kan de speaker toch zeer luid. Wel is de beschikbaarheid lastiger, er is in Engeland een leverancier die de speakers naar wens bouwt.
Dit alles zijn wel aannames uit reviews en reacties van anderen. Vooral de ervaring van Ed Friedland vind ik betrouwbaar en hij is lyrisch hierover. https://www.bassplayer.com/gear/1164/gre ... ewed/48331
Ik denk dat ik een F112 tilbaar genoeg vind(rond de 15kg) en heeft genoeg power om een bandrepetitie of klein optreden mee aan te kunnen.
Als ik dan nog een F115 kan ik ook grote buitenoptredens aan. Volgens de website kan de f112 530w aan en de f115 zelfs bijna 800w.

Als ik echter alles uit de combinatie van die 2 cabs wil halen, dan heb ik meer vermogen nodig en zou de amp echt 4ohm aan moeten kunnen.
Heeft iemand ervaring met een in gebrugde modus aansturen van 2 cabs van 8ohm en hoeveel vermogen de amp dan levert aan 4ohm?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door Rieno »

Als een versterker gebrugd alleen een vermogensspecificatie laat zien aan 8 Ohm belasting, dan moet je daar niet onder gaan zitten :) Die impedanties worden opgegeven om warmteproblemen te voorkomen, dus 4 Ohm gebrugd gaat je gegarandeerd problemen opleveren.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door Muziekschuur »

Ik zou toch de Peavey minimega meenemen in je keuze. De nieuwe eindtrap heeft echt wat te bieden. Wachten op een zwaardere nieuwe Trace elliot zal ook niet lang op zich laten wachten vermoed ik.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door nangyala »

Waarom niet een mailtje sturen naar Hevos ? Je hebt je keus voor de versterker al gemaakt zo te lezen
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door Rodi »

Zo'n hevos is heel neutraal, maar mist net wat functies voor mij. Daarom heb ik ook nog andere gegadigden :
- Eich T-1000: ik mistte bij de meeting wat hoog, maar dit kan ook door mijn eigen speaker komen. De t-500 ging echt loeihard, dus dan is de t-1000 helemaal een beest. In filmpjes klinkt hij wel zoals ik zoek. En hij kan 4ohm gebrugd aan.
- trickfish bullhead . Is Amerikaans, met een voorversterker van Mike pope en die staat zeer hoog aan geschreven. Het schijnt dat de huidige bullhead 1k wat tegen valt qua vermogen (1000w piek ipv RMS), maar er zijn geruchten dat er een 3000w versie komt.

Dus ik ben er nog niet uit.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door BassKees »

Over de Eich: je moet wel bedenken dat Hidde zijn tweeter helemaal dichtdraait.
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door Rodi »

Dat heb ik vanmiddag gehoord bij mijn zoektocht naar filmpjes van bovenstaande versterkers en de peavey minimega. De peavey kon me niet echt overtuigen, maar dat heeft denk ik ook te maken met aannames van mij over peavey en de prijs.

De Eich klinkt op opnames echt wel heel goed en volgens mij is dit toch het voormalige tecamp? Want dat was in mijn mening ook topspul.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door BassAgent »

BassKees schreef: 07 mei 2017, 18:57 Over de Eich: je moet wel bedenken dat Hidde zijn tweeter helemaal dichtdraait.
Dit, en ik draai er wat hoog uit én met de Taste-knop nog wat midlaag in. Je kan wel zien dat ik niet zo van hoog hou he? :mrgreen:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door dr. Bassvibes »

Hoog is voor doetjes.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7179
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Suche ein Sofa

Bericht door HNZ »

JamesBup schreef: 26 mei 2017, 19:11 Ich habe hier mein Sofa im Test online gefunden.

Lounge Sofa Outdoor >>>
Oprotten met je sofa!!!

Ga een bas kopen, du arschloch!
Plaats reactie