wat voor amp+cab?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7181
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Madame Clapotis schreef:Vallen er in die TC cabs geen rubberen voetjes te draaien? (ik bedoel, ze zijn toch al lelijk genoeg :) )
Ja hoor, rubberen voetjes kan je overal onder draaien. Ik had ze zelfs al in huis!
Maar ik heb het toch niet gedaan omdat degene die m'n cab eventueel zou kopen dan weer begint te zeuren dat er in de cab is geboord.
Voorzieningen voor voetjes of wieltjes zijn er namelijk niet.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Bericht door Madame Clapotis »

HNZ schreef:
Madame Clapotis schreef:Vallen er in die TC cabs geen rubberen voetjes te draaien? (ik bedoel, ze zijn toch al lelijk genoeg :) )
Ja hoor, rubberen voetjes kan je overal onder draaien. Ik had ze zelfs al in huis!
Maar ik heb het toch niet gedaan omdat degene die m'n cab eventueel zou kopen dan weer begint te zeuren dat er in de cab is geboord.
Voorzieningen voor voetjes of wieltjes zijn er namelijk niet.
Op 't moment dat ik een TC cab scoor neem ik jouw voetjes dan wel over :wink:
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7181
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Madame Clapotis schreef:Op 't moment dat ik een TC cab scoor neem ik jouw voetjes dan wel over :wink:
Sorry, die zijn al weg...
Gebruikersavatar
martelino
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jan 2011, 16:22

Bericht door martelino »

Ik speel op een Hevos 400T top met een TC RS210 eronder en dat klinkt erg lekker, is heel compact en zonder toeters en bellen. En hij is zeer zeker NIET alleen maar clean: wat je erin stopt haal je eruit. Het goeie van deze set is juist dat ik echt hoor wat er uit mijn instrument komt. Met mijn Stingray vet en rauw en knor, met mijn P lekker Vintage. De veelzijdigheid zit dus meer in wat er allemaal gebeurt vóór de amp. Ik denk overigens dat het grootste deel van je sound toch uit je elementen en vingers komt, en probeer toch liever zelf mijn geluid te maken dan een amp die teveel een eigen kleur heeft, maar dat is persoonlijk.

Ik heb gekozen voor de TC 210 kast, vanwege voldoende vermogen en toch compact en omdat ik die persoonlijk heel erg lekker vind klinken (ik heb me niet laten leiden door de prijs, een duurdere had ook gekund, maar deze was het voor mij). Maar je moet toch echt zelf zoveel mogelijk verschillende kasten vergelijken om te horen wat je zoekt, de verschillen zijn groot en moeilijk te omschrijven. Ik heb geen beschadigingen 'aan de lak', maar ik gooi er dan ook niet zo mee, en anders kan je er altijd een hoesje om doen.

Wat betreft die baspoort aan de achterkant, ik heb er geen last van, maar daar zal ik eens beter op letten. Verder is er altijd een verschil tussen je sound vlakbij je speakers en verder weg, met name in het laag (lange golven). Een euvel dat je vooral hoort bij 15" gebruikers. Voor meer laag kan ik er nog een 15" kast aanhangen, maar dat is zelden nodig. Als het echt harder moet, ga je toch naar een PA, want als iedereen met zijn eigen setjes zoveel mogelijk volume gaat maken, gaat het echt niet beter klinken.

Uiteindelijk, als je een bepaalde amp dé sound vindt hebben dan moet je die nemen (en niet proberen na te maken met mods en pods, want dat lukt zelden echt naar wens).
Verder blijft het natuurlijk ook mogelijk om met pedaaltjes vanallas te doen (en goed!), en experimenteren met stompboxjes is wat minder begrotelijk dan een dure amp kopen die de perfecte sound zou moeten hebben (maar dan misschien toch tegenvalt).

Het belangrijkste vind ik, dat ik een setje heb waarbij ik me niet druk hoef te maken om mijn sound, zodat ik me meer bezighoud met mijn spel, en 'goed' spelen over een slechte set is nog altijd beter dan klungelen op een top-set.

Succes!
Aria Pro II Precise Jazz Bass 1978
Aria Pro II Professional Precision Bass 1976
Yamaha BB1000s 1984
Nameless (Pearl/Orpheum/Jedson/National) Les Paul Bass 1970
Trickfish Minnow, GSS Baby Sumo, AE 210 en 112
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Ik ben het met je eens dat je eigen spel belangrijker is dan de set waar je over speelt. De afgelopen tijd heb ik er best over nagedacht en het komt eigenlijk hier op neer:
De laatste keer dat ik een basset heb uitgeprobeerd was dat een tc rh450 met een tc rs210. In een normale opstelling(richting de muur) klonk het zeker ok, ik miste misschien net een randje tophoog. Echter zodra ik de set midden in de ruimte zette(zoals ik bij één van mijn band genoodzaakt ben) miste ik ineens veel laag. Dit ging ik op de eq bijdraaien, met als gevolg dat de speaker voor mijn gevoel vrij snel begon te protesteren. Als oplossing heb ik bedacht dat ik bij die band gewoon over mijn huidige 1x10 speaker blijf spelen. Bij die band hoeft toch nooit echt hard, dus hoef ik niet bang te zijn dat ik deze ga overbelasten wanneer ik mijn huidige amp verruil voor bijvoorbeeld een rh750. Dan kan ik voor de andere bands waar het wat luider gaat, gewoon een goede 2x10 of 2x12 kopen. Bijvoorbeeld de rs210/rs212 van tc of tecamp. Het epifani verhaal ben ik een beetje uit mijn hoofd aan het zetten omdat ik het prijsverschil t.o.v. de tc toch wel erg groot vind. Zeker omdat ik ze niet vooraf kan beluisteren. Tecamp overweeg ik nog wel omdat het misschien goed kleurt met de tc en omdat dit hier in NL te verkrijgen is.

Dus ik ga zodra het nodig is langs een muziekwinkel en dan ga ik mijn speakers vergelijken met de 210 van tc. Dan hoor ik vanzelf of de plaatsing van de baspoorten veel verschil maakt en hoe het klinkt.

Ook ben ik al sinds een ruim jaar van digitale effecten afgestapt.
Echter verwacht ik van tc electronics meer als bijvoorbeeld line 6. Klopt dit of zijn er mensen die de compressor/tubetone toch tegen vinden vallen??
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Rodi schreef:Ook ben ik al sinds een ruim jaar van digitale effecten afgestapt.
Ik zie nog wel een Line6 in je quote staan...
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Ik heb de pod nog wel. Maar hij al die tijd dus al "stof" te happen.
Voornamelijk omdat ik verwacht dat ik er weinig voor krijg bij verkoop.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7181
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Rodi schreef:...of zijn er mensen die de compressor/tubetone toch tegen vinden vallen??
Ja, die viel (mij) tegen. De compressor niet, maar die 'tubetone' wel.
Het opdraaien van het knopje beïnvloedt niet alleen het karakter van je sound, maar ook je volume.
Verder vond ik de sound erg artificieel, à la Line6. Dit alles betreft mijn ervaringen met de RH450 Rebelhead.
De RH750 kost tegen de 1000 euro! Voor dat geld is er heel veel te koop op versterkergebied.

Na m'n recente ervaringen met de Genz Benz Streamliner ben ik er wel uit; Moest ik nu een versterker kiezen zou het met afstand de Streamliner zijn.
De sound en soundmogelijkheden doen me heel erg aan de M-pulse serie van Mesa Boogie denken (ik heb zelf de Walkabout).
Maar de Streamliner heeft t.o.v. de M-pulselijn een aantal belangrijke extra's:
• Extra volumepot naast de Gain - zet je je gain volledig open, de pre-ampbuis zorgt voor een heerlijke warme oversturing, MAAR nu zelfs op huiskamervolume!
• Simpele, maar meer dan doeltreffende midregeling - die is bij de M-pulselijn nogal complex.
• Een mute knop - die ontbreekt bij de M-pulselijn.
• Hoofdtelefoonaansluiting, zit ook niet op de M-pulselijn.
• Supercompact - de Walkabout is ook niet supergroot of zwaar, maar toch...
• De prijs - de Walkabout (goedkoopste van de M-pulselijn) kost zo'n 1300 euro, de 600 watt Streamliner 650 euro

De soundmogelijkheden zijn ongekend - speel met de verhoudingen tussen Gain en Volume en je hebt alles in huis;
Van clean, maar toch met karakter, tot een voor 95% overtuigende buizenoversturing.
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

ik heb gisteren over een tc electronic rh450 +RS210 gespeeld bij Feedback.
Ik vind de RH450 erg goed klinken en had geen gemis aan hoog zoals bij mijn vorige test. Wat ik jammer vind is dat met een beetje tubetone ik naar mijn idee dynamiek verlies.
Ik vraag me af of dit klopt, doet een buizenamp ook ietsje compressen als je niet voor distortion/overdrive gaat, maar net voor ietsje "karakter"?
Ik ben erg benieuwd naar de RH750, vanwege de looks, tweetertone en nog meer power.(headroom!!)

Zodra deze binnen is ga ik deze echt checken en ik verwacht dat ik deze dan koop. Echter over de cab ben ik er nog niet over uit. Ik vind de RS210 er tof uitzien en erg interessant qua prijs, maar er zijn voor mij nu 2 dingen waar ik over twijfel:
- Ze beschadigen erg snel
- Bij laag volume klinken ze fantastisch, maar zodra ik wat meer volume wil hoor ik een trillend bijgeluid uit de drivers komen. Dit ontstaat alleen bij de lagere noten en alleen op de RS210 cab. De medewerker vaan feedback was erg netjes en ging uitgebreid met mij checken of het ergens aan kon liggen. Maar na de cab op een andere plaats, andere kabel e.d. konden we de conclusie trekken dat het echt de cab was. Hij ging deze cab terug sturen voor reparatie. Het gekke is dat ik dit bijgeluid eerder heb gehoord in een andere winkel. Dus ik vraag me heel sterk af of dit wel exemplarisch is. De goedkope cab van TC de BC210 had dit probleem niet.

Het bijgeluid begint al bij de master op 11.00u. Naar mijn gevoel overbelast ik de speaker niet, want voor de rest hoor ik niets geks. En mijn eigen setje gaat voor mijn gevoel echt veel harder dan dat volume. En theoretisch gezien moet de rh450 de RS210 niet over kunnen belasten. Op 4ohm geeft de head 450w, dit zal zo'n beetje 200w-300w zijn bij 8ohm, dit moet een 2x10"cab kunnen hebben lijkt mij. Want als de 210 dit al niet aan kan, waarom geven ze de RS210 dan op als goede keuze bij aankoop van een rh750 die naar verwachting 350w-450w op 8 ohm geeft??

Wie heeft ook een een RS210 en heeft dit bijgeluid ook gehoord?

Of dat bijgeluid niet gehoord en wel kneiterhard over een RS210 gespeeld?
Gebruikersavatar
Jazzshua
Berichten: 373
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:25

Bericht door Jazzshua »

Ik denk toch te weinig vermogen op 8 Ohm..., was de 2x10 TC op 8 Ohm?? Je merkt het vooral in het laag idd..., 200 watt op een kast die 350 of meer wattages kan verwerken ga je merken, en vooral op volume, en nog meer als je er laag bijdraaid..
Fender
Spector
Genz Benz
Eden
Fulltube
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Als ik je bericht goed begrijp denk jij dat ik de versterker over zijn nek draaide. Even hiervan uitgaande:
Het bijgeluid kwam al bij de volumeknop op 11uur, dus minder als halverwege! Met de eq alles vlak.
Het lijkt mij dat het niet de amp kan zijn, het was ook geen distortion-achtig geluid.
Bovendien was de vervorming alleen bij de tc RS210. Bij de andere cabs die ik geprobeerd heb niet.
De andere cabs die ik geprobeerd heb in die winkel:
- TC RS212(klinkt iets vetter als de RS210, maar is niet mijn ding.)
- RS410(Super geluid, maar ik vind die echt te onhandelbaar met 37kg
- BC210(klinkt minder lekker, maar gaf geen gekke bijgeluiden)

Ik weet echt bijna zeker dat het probleem bij de versterker lag.

Als ik je verkeerd begrepen heb en jij zegt dat het teveel vermogen voor de cab was, waarom trekt de goedkopere 200w BC210 het wel en de duurdere 400w RS210 het niet?
Dus in beide gevallen zou het bijgeluid er niet mogen zijn. Ohw en de cabs zijn idd allen 8 ohm.
Gebruikersavatar
Jazzshua
Berichten: 373
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:25

Bericht door Jazzshua »

Rodi schreef:Als ik je bericht goed begrijp denk jij dat ik de versterker over zijn nek draaide. Even hiervan uitgaande:
Het bijgeluid kwam al bij de volumeknop op 11uur, dus minder als halverwege! Met de eq alles vlak.
Het lijkt mij dat het niet de amp kan zijn, het was ook geen distortion-achtig geluid.
Bovendien was de vervorming alleen bij de tc RS210. Bij de andere cabs die ik geprobeerd heb niet.
De andere cabs die ik geprobeerd heb in die winkel:
- TC RS212(klinkt iets vetter als de RS210, maar is niet mijn ding.)
- RS410(Super geluid, maar ik vind die echt te onhandelbaar met 37kg
- BC210(klinkt minder lekker, maar gaf geen gekke bijgeluiden)

Ik weet echt bijna zeker dat het probleem bij de versterker lag.

Als ik je verkeerd begrepen heb en jij zegt dat het teveel vermogen voor de cab was, waarom trekt de goedkopere 200w BC210 het wel en de duurdere 400w RS210 het niet?
Dus in beide gevallen zou het bijgeluid er niet mogen zijn. Ohw en de cabs zijn idd allen 8 ohm.
Ik vermoed dat idd je versterker stond te clippen.., en ik heb 't pas aan den lijve ondervonden, dat je versterker niet voluit hoeft te staan om (in de lage regionen) te clippen. Maar die theorie gaat al niet meer op, omdat je zegt dat die andere TC 2x10 dat probleem niet heeft. Je zou het kunnen testen door er een zwaardere versterker aan te hangen. Eentje die het volledig benodige wattage van de cab geeft op 8 Ohm.. Als de cab dan nog steeds loopt te farten.., zit er een fabrieksfout in. Het kan overigens nog veel meer oorzaken hebben hoor..., kan ook aan je tweeter liggen (als die erin zit) of iets wat mee resoneert in de cab.., Misschien wel een soldeerfout in de Amp.., het kan echt van alles zijn!!

En ik bedoelde dat die TC Amp underpowered is voor een 400 watt cab op 8 Ohm...,

Succes!!
Fender
Spector
Genz Benz
Eden
Fulltube
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Bericht door Toefes »

https://www.youtube.com/watch?v=Bl4cWfCY ... ture=feedu" onclick="window.open(this.href);return false;

Is een losse top/box maar die kan je wel in elkaar zetten! Kijk het filmpje maar eens af. De top is geloof ik 350 en de box 400 als ik 't niet verkeerd heb. Komt tevens ook een mooi geluidje uit!
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Ziet er uit als een handig ding en het klinkt op youtube goed. Vooral dat flippen van de versterker is echt grappig. Echter ben ik niet zo'n ampeg liefheber en ik vind het ook niet zo'n mooie set.

En ik heb, na de laatste keer gespeeld te hebben op de TC RH450, ernstig GAS voor de TC RH750.
Ik heb bij een winkel bij mij in de buurt gevraagd of hij binnenkort binnen is.
De 1e levering met nieuw tc spul kwam net binnen, maar daar zat hij niet bij. Zodra de versterker binnenkomt krijg ik bericht.

Zodra de amp binnen is bij de winkel ga ik de RH750 checken met de TC RS210 en tecamp 210.
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Bericht door Neo Land »

Klopt dit of zijn er mensen die de compressor/tubetone toch tegen vinden vallen??
Ik heb ook de 450 en vind de tubetone inderdaad niet je dat.
Ik heb eerst minimaal 3 weken zitten knoeien met allerlei verschillende settings om het geluid wat ik wilde eruit te krijgen en tubetone hielp niet mee zeg maar.
In the end weer terug naar de fabrieks instelling, EBS multidrive ervoor en Presto daar was precies het geluid wat ik wilde hebben. Een tikkie ronk en toch strak in laag en hoog.
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Plaats reactie