wat voor amp+cab?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door Rob66 »

De beste combi is toch een Ampeg pf800 en twee SVT210AV cabs. Elke keer weer, binnen, buiten, kleine podia, grote podia met P.A. klinkt toch weer het beste.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door Concorde »

Heb ik ook...
Een PF800, maar dan slechts één 210; een BXT210M. Voor een 210 een 'zware jongen'; 400Watt.
En ik kom niet vaak tekort.

Afbeelding
Afbeelding
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door Rieno »

Heb ik ook nog gehad, die BXT..lomp zwaar idd, maar wel een te gekke kast :D
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door Concorde »

Ja, het is geen lichtgewicht... En hij mist eigenlijk een extra handvat.
Ik heb 'm altijd in een aparte flightcase, samen met een koffer met de PF800 erin, plus kabels enzo. Dus die moet je sowieso met z'n tweëen handlen....
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door Rieno »

Ik vond vooral die aansluitingen op de zijkant lelijk..het oog wil ook wat :mrgreen: Dat en het gewicht hebben me toen doen besluiten 'm weer aan de kant te doen. Dat kantelen was trouwens wel een hele handige vondst!
Er zijn er trouwens niet veel van in NL/BE volgens mij, dus misschien is dit mijn oude wel.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door Rob66 »

Ik zat er ook aan te denken omdat als er al een P.A. met backline is dan wil ik die BTX210 gebruiken als monitor. Ze komen inderdaad niet veel voor en vanwege het hoge gewicht, heb ik maar een Ampeg BA210 aangeschaft. Op de grond voor mijn neus, dat is wel prettig, lekker direct ook. En via de XLR uit naar de mengtafel. Werkt goed al moet ik toch eerlijk bekennen dat de SVT 210av beter klinken. Dat zal dan wel door het closed cab systeem komen.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door Concorde »

Rieno schreef: 07 jun 2017, 16:13 Ik vond vooral die aansluitingen op de zijkant lelijk..het oog wil ook wat :mrgreen: Dat en het gewicht hebben me toen doen besluiten 'm weer aan de kant te doen. Dat kantelen was trouwens wel een hele handige vondst!
Er zijn er trouwens niet veel van in NL/BE volgens mij, dus misschien is dit mijn oude wel.
Ja, die aan sluiting aan de zijkant is minder praktisch. Het kantelen daarentegen wel...
Ik kocht de mijne van de bassist van Lucazz.
Hoewel ik 't een geweldige cab vind, twijfel ik toch stiekem over een lichtgewicht cab...
Vooral na ons optreden afgelopen zaterdag in een kelder, en a.s. zaterdag op de eerste verdieping!
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 jul 2005, 15:04

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door Henry »

Na te hebben gehad, de afgelopen 13 jaar, Yamaha, Peavey, Eden, Ampeg, Hartke, GenzBenz uiteindelijk uitgekomen op onderstaande set, die heb ik nu 2 jaar, en heb totaal geen behoefte aan iets anders.

Afbeelding
| Sire MM V3 | MB Little Mark II | MB STD 102 HF - 4 |

"You´re As Good As The People You Play With"
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7179
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door HNZ »

Henry schreef: 28 okt 2017, 08:24 Na te hebben gehad, de afgelopen 13 jaar, Yamaha, Peavey, Eden, Ampeg, Hartke, GenzBenz uiteindelijk uitgekomen op onderstaande set, die heb ik nu 2 jaar, en heb totaal geen behoefte aan iets anders.
Ah, maar je hebt Gallien Krueger nog niet gehad... :wink:
.
.
.
.
.
.
Just kidding! Vele jaren plezier nog met je set-uo!
High Camp
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jan 2014, 19:31

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door High Camp »

Henry schreef: 28 okt 2017, 08:24 Na te hebben gehad, de afgelopen 13 jaar, Yamaha, Peavey, Eden, Ampeg, Hartke, GenzBenz uiteindelijk uitgekomen op onderstaande set, die heb ik nu 2 jaar, en heb totaal geen behoefte aan iets anders.

Afbeelding
Je kan jaren vooruit!
(nu voor je tweede project: sparen voor een standaard voor je bas.... :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 jul 2005, 15:04

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door Henry »

High Camp schreef: 28 okt 2017, 19:13
Henry schreef: 28 okt 2017, 08:24 Na te hebben gehad, de afgelopen 13 jaar, Yamaha, Peavey, Eden, Ampeg, Hartke, GenzBenz uiteindelijk uitgekomen op onderstaande set, die heb ik nu 2 jaar, en heb totaal geen behoefte aan iets anders.
Je kan jaren vooruit!
(nu voor je tweede project: sparen voor een standaard voor je bas.... :mrgreen: )
Ik heb o.a. de afwijking die dingen overal te laten staan (een 10tal) heb nu een oplossing foto volgt
| Sire MM V3 | MB Little Mark II | MB STD 102 HF - 4 |

"You´re As Good As The People You Play With"
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7179
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door HNZ »

Dit is mijn - zeer bevredigende - oplossing. Werkt alleen met bassen met een min of meer symmetrische body, zoals een p.

Afbeelding

Afbeelding
High Camp
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jan 2014, 19:31

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door High Camp »

Slim bedacht!
(en mijn reactie is niet snel, maar dat komt omdat het lang duurde....)
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: wat voor amp+cab?

Bericht door Strabel »

Grappig ,ik kwam dit tegen.
Maruszczyk Frog 4p headless.jpg
Maruszczyk Frog 4p headless.jpg (106.07 KiB) 1586 keer bekeken
Feeling the groove is everything.
Plaats reactie