Kustom Krazy Klup

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Gniffel! :jam: Is een meisje.... Die begint gewoon lief te kijken naar vriendlief!!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Bericht door Joreeeen »

Waag je kans ;)
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

:lol:
Ziet er goed uit Joren!
face down in the dirt
wernerroozen
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 aug 2014, 23:43

Bericht door wernerroozen »

Beste,

Heeft er iemand van jullie ervaring met/of ooit een Kustom DE610H in levende lijven gezien. https://www.thomann.de/gb/kustom_de610h.htm
Binnenkort ga ik terug beginnen met optredens en ben opzoek naar een nieuwe cab.
Ik vond deze er wel leuk uit zien, echter vind ik er bitterweinig van op het web.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Bericht door Joreeeen »

Qua afwerking zal ie wel niet veel verchillen met mijn DE810H, soundwise kan ik het niet meteen zeggen, bestellen bij Thomann kan ik niet zomaar denkik (zit boven bepaald gewicht, andere verzendmethode, retourneren kan niet zomaar denk ik/vrees ik) Wel hele goeie cabs, niet te zwaar ook!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
wernerroozen
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 aug 2014, 23:43

Bericht door wernerroozen »

Dan zal ik deze of volgende maand de gok eens wagen :dance:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ik heb nog nooit een 6x10 lekker horen klinken. Ik zou gewoon die 8x10 pakken....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Bericht door Joreeeen »

Ziezo, uitgebreide review staat in de testhoek!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Brendon1470
Berichten: 257
Lid geworden op: 16 mar 2008, 11:52

Bericht door Brendon1470 »

Ik zelf heb de Kustom 4x10 en ben hier zeer tevreden over.

Gaat meer dan luid genoeg, heeft veel laag, hoog, definitie.. en dat voor die prijs.
Gewicht valt ook goed mee en de afmetingen zijn kleiner dan mijn eerdere 4x10 cab.

Ik gebruik hem met een Gallien Krueger MB500 en mijn Bass Collection bassen.

(Ik wil misschien een 2x10 bijkopen van Kustom om thuis te gebruiken en voor kleine jamsessie's, radiogigs enzoverder)
Dr.Zebra (Band)
DR. ZEBRA EP ----- SOUNDCLOUD LINK
Mijn Youtube Channel
Squier Korea '96
Bass Collection SB330
Bass Collection SB300 x2

Gallien Krueger MB500
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Kustom Krazy Klup

Bericht door bobbelmans »

Ik heb Kustom altijd al een gaaf merk gevonden en mede daarom heb ik deze besteld;

https://www.bax-shop.nl/basgitaarverster ... 0wodbF0EvQ

Ik zat ook te azen op zo'n Ashdown tour (en andrre mini combotjes) maar die hebben de knopjes aan de bovenkant en dat lijkt me irritant (dat rijmt!).

Ben benieuwd hoe het klinkt!
face down in the dirt
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Kustom Krazy Klup

Bericht door MR. LEE »

zozo,....als je d'r een stuk of 20 aan elkaar vast-timmert , kun je d'r ook mee optreden :D

Gekkigheidje natuurlijk ....

Kustom was vroeger iig een kwaliteits-merk.
Die oude, zgn "tuck & roll"-dingen zijn atoombom-vrij gefabriceerd .
Nog niet zo gek lang geleden heb ik er 1tje voor een bevriende R&R band gereviseerd ( en ge-upgrade ).
Een wereld-geluid wat dat ding voortbrengt ! ,...echt prachtig !

De styling ,....daar moet je van houden , ....in je kamer misstaat 'ie niet bij een chesterfield bankstel .

:D

Het merk van CCR destijds :

https://www.youtube.com/watch?v=vHkRZ-70SRs
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Kustom Krazy Klup

Bericht door Muziekschuur »

Qua electronica zijn de oude solidstate en buizen bakken tot en met de Kustom IV serie erg goed gebouwd en voorzien van interessante en originele electronica. Ze maakten allen gebruik van oversized componenten zodat de fundamentele tonen altijd overeind blijven. De tuck & Roll dempt resonantie van het cabinet waardoor je een gedefinieerde toon hebt. Absolute verzamelaarswaarde.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Kustom Krazy Klup

Bericht door MR. LEE »

nou,...qua opbouw is 't duidelijke klare '70-er jaren techniek

Die tuck & roll is er in 1e instantie nooit op gezet om resonanties te maskeren , maar puur om de styling.
Die bekleding is eigenlijk best wel een beetje kwetsbaar. :(

Half jaren '80 kocht je 't 2ehands voor een drol .
Op de veiling bij de Stadsbank van Lening ( de Nes / A'dam ) ging gewoon een 4 X 12" weg voor 5 gulden.
( Het cabinet was werkelijk in nieuwstaat , maar niemand wilde 'm aanvankelijk meenemen :( )

Vandaag-de-dag is het ineens weer helemaal in trek :D
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Kustom Krazy Klup

Bericht door dr. Bassvibes »

Gisteravond voor het eerst over een Kustom cab gespeeld, zo'n nieuwe 410. Mijn vertrouwde London City DEA135 erboven op, dus de cab was het enige nieuwe in het geheel. Het viel me op dat ik mijn versterker een stuk verder open moest draaien om een vergelijkbaar geluidsvolume te krijgen als met mijn 312, laat staan met de Ampeg 810 waar ik vrijdag over speelde. Gevolg daarvan was dat ik ook zonder pedaaltjes mijn versterker al redelijk goed op zijn donder gaf waardoor een écht cleane sound onmogelijk werd. Absoluut niet onaardig, maar niet altijd ideaal. :) Het geluid verder was ik best wel over te spreken, strak en voldoende definitie maar er wat net wat meer laag in mogen zitten wat mij betreft. Weegt ook niet te veel en er zitten mooie grote handvatten op de zijkanten, dus het op- en afbouwen was ook een eitje. Zie nu op de website van Thomann dat ze blijkbaar 40kg wegen, tilde hem echter samen met een ander bandlid op alsof het niks was...

Al met al met plezier een volledige gig op gespeeld, voor het geld echt he-le-maal niks mis mee! :)
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Kustom Krazy Klup

Bericht door Bolobass »

8Ohm? 400w, lage cab. Als je er nog zo een op zet zou je die ampeg wel eens weg kunnen blazen. :mrgreen:
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Plaats reactie