Het grote Orange topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Tiny Terror is een Vox AC15 qua circuit dus tja, das niet echt een wereld van headroom en zo :D
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Maar die Dual Terror is 30 watt en heeft een 'fat' channel(meer laag/warm). Gitarist heeft m gekocht. Misschien toch voor de grap kijken of het een beetje klinkt.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Klopt! Meer ri de AC30 hiermee (is ook het fat channel btw; erg close aan een oude vox :))
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Oh, dat is wel erg cool.

Zal best oke moeten klinken met m'n Chris Squire Ric.
Chris Squire used an AC30 in early Yes recordings (maybe a bass model?). That combined with his Ric bass made for a very unique sound.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Zeker; maar weet wel dat ze luid gaan maar met OD natuurlijk. Het is een gitaar amp, geen bassamp!!
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Zo, dat klonk nog vet hoor.
Alles op 12u op het Fat Channel. Gaat hard genoeg en niet te veel drive. Erg smakelijk. In het mid niet heel mooi, maar da's misschien een kwestie van tweaken met de tone knop.
De Tiny Terror channel was minder lekker met bas.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
ApologyForPoetry
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2012, 23:01

Bericht door ApologyForPoetry »

rensbass schreef:Iedere keer dat ik mijn Slave-output gebruikte begon er van alles te fluiten en over te sturen. Geluidsman vond het signaal wel heel erg hot.
Daarom al die keren maar een DI voor de versterker en een Mic voor mn Cab.
Een beetje een late reactie, maar vraag bij het volgende optreden naar een MD421 of iets dergelijks. Als je dikwijls optreedt kan je er natuurlijk ook zelf een kopen, hoewel ze vrij prijzig zijn. Een groot voordeel is dat deze mic ook in de studio goed klinkt!

Het is de beste mic die ik al gehoord heb (op mijn Orange AD200 en Fender Bassman 610 cab).
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Oude MD421 via eBay kopen is ook een optie. De grijze varianten (jaren '60, '70?) doen het nog prima. Het zijn dynamische mics en echt veel kan er ook niet aan stuk (behalve de behuizing).
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Zo :o Wist al eens niet dat deze ook op de markt was :facepalm:

https://www.musik-schmidt.de/gb-Orange-OR50-Head.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Dat hoor je ook niet te weten, want die is voor git**r. :wink:
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Ooooh ja, er slaapt er hier nog eentje :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Edit: stond blijkbaar wel gewoon onder de rubriek 'bass heads', had het alleen niet er boven zien staan dat ie daar onder de rubriek 'guitar amps' stond
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Uberbump!

Als tijdeijke vervanging voor m'n defecte SVT-5 heb ik een Terror Bass 500 in huis gehaald... Kerstavond de eerste repetite er mee gedaan & ik snap niet dat dit topic niet populairder is ;) heerlijk geluid, belachelijk vermogen en je vergeet dat 'ie om je schouder hangt bij het inpakken. Zit ook serieus te twijfelen wat er weg gaat!

Hoe zijn de cabs van Orange? Heb 'm nu op een Ampeg SVT410HLF, die is van zichzelf een beetje bassig & de TB ook geloof ik :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Ik heb een keer op een 8x10 van Orange gespeeld, vond ik niet bijzonder. Maar ik heb dan ook liever 15''. De 8x10's en 6x10's van Ampeg doen het ook niet voor mij. Sorry, ik dwaal af... De cabs van Orange zijn in elk geval gebouwd als een tank! Voor gitaar vind ik de 4x12 cabs van Orange beter klinken dan alle andere 4x12 cabs die ik ken. Dus dat zegt toch wel iéts. Ik houd gewoon niet van 10". Twee 15" kasten van Orange is volgens mij wel lekker.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Toevallig heb ik sinds vorige week een Orange OBC210 300watt cab in huis. Ik wilde een 2x10 die ik zowel thuis zou kunnen gebruiken als bij kleinere gelegenheden waar mijn 4x10 wat teveel van het goede is. Deze kreeg ik als ruilobject voorgesteld, en deze cab leek me wel prima.

Ik heb hem niet kunnen vergelijken met andere cabs, maar ik heb er thuis een aantal keer op gespeeld met Trace Elliot en Markbass, en ben er tevreden over. Ik kan er thuis in ieder geval wel een stuk lekkerder op spelen dan de 12'' of 15'' combo's die ik eerder tot mijn beschikking had. De cab klinkt gewoon strak en goed, met wel redelijk veel laag heb ik het idee. Maar zoals ik zei heb ik dat nog niet kunnen vergelijken, en heb ik hem ook alleen in een redelijk kleine ruimte kunnen testen :)

Verder is hij erg robuust gebouwd, en dan ook een kleine 10kg zwaarder dan de Gallien-Krueger 210 die ik eerder heb gehad. De Orange zou 30 KG moeten wegen.
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Ik heb ook de Orange TB500 gehad op mijn SVT410HLF, klonk ook vet. Dik spijt dat ik m'n Orange heb verkocht voor een Ashdown ABM300 die bijna nooit bespeeld wordt....
Plaats reactie