Het grote Orange topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

De review in De Bassist is dezelfde als die in De Gitarist.
Ik vond het een prima ding, maar geen wereldwonder.
De oversturing die je er met die Gainknop indraait vond ik niet zo denderend.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

Ok, thanks!

En wat is 'niet denderend'?. Ik zoek net dat 'kletterende buizen randje' - distortion voor over m'n main-signaal. Doet ie dat?
Voor het extreme werk heb ik een bigmuff.
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Ik heb de overdrive van de OB-1 in de review vergeleken met het geluid van een vloeipapiertje tegen een kammetje. Dun en schril geluid. Niet wat ik zoek als ik een smerig randje aan mijn bass sound wil toevoegen. Daar heb je pedalen voor die dat veel beter kunnen.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

Basvarken schreef:Ik heb de overdrive van de OB-1 in de review vergeleken met het geluid van een vloeipapiertje tegen een kammetje. Dun en schril geluid. Niet wat ik zoek als ik een smerig randje aan mijn bass sound wil toevoegen. Daar heb je pedalen voor die dat veel beter kunnen.
Oeh... dat heeft de review in de Gitarist niet gehaald dan... :shock:
Jammer, klonk vet... nu neig ik direct weer naar een VTBass... i.c.m. m'n BassKick 707 (waar ik inmiddels best tevreden over ben) moet dat tot gewenst resultaat kunnen leiden dan...
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

https://www.musicradar.com/news/guitars/ ... mbo-633561" onclick="window.open(this.href);return false;

En een nieuwe rack bass amp:

https://www.gear4music.com/Guitar-and-Ba ... -Head/1GG2" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Het grote Orange topic

Bericht door Gerko »

Gegroet Orange gebruikers. Ik zat te kijken naar de Orange Crush bas combo's en zag dat ze een aux in hebben. Natuurlijk erg handig om mee te spelen met een nummer maar hoe is de geluids kwaliteit hiervan? Zou ik deze combo kunnen gebruiken als speaker voor mijn laptop/telefoon?
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Re: Het grote Orange topic

Bericht door ejp »

Gerko schreef: 09 feb 2017, 18:27 Gegroet Orange gebruikers. Ik zat te kijken naar de Orange Crush bas combo's en zag dat ze een aux in hebben. Natuurlijk erg handig om mee te spelen met een nummer maar hoe is de geluids kwaliteit hiervan? Zou ik deze combo kunnen gebruiken als speaker voor mijn laptop/telefoon?
hoi, ik heb de crush 50 voor thuis en speel met mijn ipad mee die staat aangsloten via de aux in.

dat gaat.. maar verwacht geen hifi geluid, er zit nml. een 12 inch woofer in en geen tweeter, dus erg sprankelend vind ik het geluid niet. laag en mid zijn prima

zou je op zoek moeten gaan naar een combo met tweeter.?

EJ
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Het grote Orange topic

Bericht door dr. Bassvibes »

Mijn broertje heeft er zo een. Die hebben we vaak zat ingezet voor feestjes en partijen (dolle boel!) en dat gaat best wel prima. Verwacht inderdaad geen hifi geluid, maar het is best wel te doen!
Gebruikersavatar
ptr85
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 mar 2009, 23:17

Re: Het grote Orange topic

Bericht door ptr85 »

BGFers,

Ik ben nu in het bezit van een orange sps212. Een klein kastje met twee 12inch speakers achter elkaar(isobarisch) Hij is klein van stuk maar klinkt dik, diep en veel definitie. Nu ben ik nog opzoek naar een orange terror bass 500 amp. Helaas schijnen ze zeldzaam te zijn, ik ben ze tot op heden niet op MP tegengekomen. Mocht iemand een adresje of tip weten, hoor ik het uiteraard graag.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Re: Het grote Orange topic

Bericht door koen van soelen »

Laatst gewijzigd door koen van soelen op 30 jun 2022, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Het grote Orange topic

Bericht door we tigers »

Oah! Net nu ik zit te spelen met de gedachte mijn Ampeg 810 weg te doen... interessant! Ik zie twee van deze rakkers ook wel zitten!
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Het grote Orange topic

Bericht door rensbass »

Heel verleidelijk, maar die 30kg vind k nogal zwaar. 2 op elkaar en er zullen zeker lekkere klappen vanaf komen, dat dan weer wel....
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7641
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Het grote Orange topic

Bericht door MR. LEE »

....en dat laatste telt ! :wink:

bassisten zijn stevige jongens die hun bordje leeg eten ,....die hebben maling aan dat beetje extra gewicht van hun spulletjes :D
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Het grote Orange topic

Bericht door rensbass »

Ik ben maar n mager menneke en mn bandleden zijn allemaal ouwe knarren, gewicht gaat toch een rol spelen ben ik bang
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Re: Het grote Orange topic

Bericht door koen van soelen »

Ik heb er nu één binnen, die andere staat in backorder. Van de week met band uitproberen. In de woonkamer staat 'ie z'n mannetje (maar dat is natuurlijk al gauw). Hij is best groot en zwaar inderdaad, maar dat geeft wel een heel kwalitatief en degelijk gevoel. Vooral erg diep ook (qua afmetingen) in vergelijking tot andere cabs. Ik denk dat twee van deze jongens meer plek gaan innemen als mijn huidige 2x15. Afwerking is super. Als ik ze allebei heb zal ik ze eens aan de tand voelen en een review schrijven. Vergelijken met mijn Acoustic 2x15.
Plaats reactie