Het grote Orange topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Ik heb net mijn Orange Thunderverb 200 verkocht. Weg er mee!

Nee hoor, toffe bak, maar omdat ik met mijn band waarvoor ik deze bak had ben gestopt mag hij gaan. Tijd voor wat anders, morgen om een Marshall Bluesbreaker (voor git**r) :oops:

Sinds ik mijn Acoustic stackje heb neigt mijn voorkeur daar sowiezo naar. Nou is de Thunderverb die ik had ook niet een 100% bas versterker, meer een soort bas/gitaar hybride. Wel een enorme scheur kwam daar uit. Maar weer minder bas als uit een dedicated basversterker. Toch blijft Orange wel mijn favo merk hoor. Hoewel ik het idee heb dat de vintage Sinasappeltjes wel andere koek zijn als de moderne...
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Heb zelf de 200Watt MK3, vind t jammer dat ze geen 100 Watter hebben, t gaat zo hard allemaal.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

rensbass schreef:Heb zelf de 200Watt MK3, vind t jammer dat ze geen 100 Watter hebben, t gaat zo hard allemaal.
Mja ik las ook over de TB dat ze erg hard gingen en de 1000 niet echt nodig was. 1e repetitiebevinding is: klopt. ;) leuk dat er kennelijk toch veel liefhebbers / gebruikers op 't forum zijn!
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Thunderverb 200 is te schakelen naar 100 watt. Maar ik vond 'em op 200 watt nog maar nét mee kunnen...
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

koen van soelen schreef:Thunderverb 200 is te schakelen naar 100 watt. Maar ik vond 'em op 200 watt nog maar nét mee kunnen...
dan was 'r wat mee aan de hand
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Als ik op de mijne gain en volume over 9 uur zet wordt t al gauw erg hard. 12 uur positie kan ik wel uit mn hoofd halen. Speel over 2x 15" ampeg, dus niet eens over een bijzonder hoog rendement stack.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

koen van soelen schreef:Ik heb net mijn Orange Thunderverb 200 verkocht. Weg er mee!

Nee hoor, toffe bak, maar omdat ik met mijn band waarvoor ik deze bak had ben gestopt mag hij gaan. Tijd voor wat anders, morgen om een Marshall Bluesbreaker (voor git**r) :oops:

Sinds ik mijn Acoustic stackje heb neigt mijn voorkeur daar sowiezo naar. Nou is de Thunderverb die ik had ook niet een 100% bas versterker, meer een soort bas/gitaar hybride. Wel een enorme scheur kwam daar uit. Maar weer minder bas als uit een dedicated basversterker. Toch blijft Orange wel mijn favo merk hoor. Hoewel ik het idee heb dat de vintage Sinasappeltjes wel andere koek zijn als de moderne...
De oude zijn totaal andere jongens en niet te vergelijken!!
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Rogier heeft mijn Orange eens onder handen gehad en vertelde me dat hij bij lange na geen 200 watt leverd. Eerder een 150. Komt vooral door de travo. Als er een andere travo in zou gaan zou er misschien zelfs een 250 uit geperst kunnen worden.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Gaat tie nog harder :facepalm:
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

dus de transfo's en de buizenvoeten vervangen (apart zetten) en je hebt n top amp :mrgreen:
kan je beter gewoon n matamp kopen lijkt me
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

A-lex schreef:dus de transfo's en de buizenvoeten vervangen (apart zetten) en je hebt n top amp :mrgreen:
kan je beter gewoon n matamp kopen lijkt me
Buisvoeten vervangen zal niet lukken; daar zit de print te dicht op de rest ...... zal dan dus hakken en zagen worden in de print.
Gebruikersavatar
Joose
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 feb 2012, 17:22

Bericht door Joose »

iemand trouwens een orange bass terror en/of Orange cabinets te koop of te ruil tegen een Marshall MB4410 450 watt basscombo
Rickenbacker 4003 Jetglo
Fender American Standard Precision Bass
Fender Mexican Precision Bass Custom Seymour Duncan SPB-3

Orange Terror Bass 500
Ampeg SVT-3PRO USA
Ampeg SVT-410HLF USA
Ampeg SVT-15EN USA

Dr. No Black Magic
EHX Deluxe Bass Big Muff Pi
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

De TB500 gaat blijven, en ik wil toch wel graag bijhorende cabs... Maar wat :)

2 Orange SP212s
2 Orange ODB15s
Of 1 Orange ODB410

Iemand ervaringen / sterke voorkeuren?
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Ik heb de indruk dat die Orange Bass Terror amps de laatste tijd serieus gewild zijn. Sowieso koop ik er ook terug een als ik het geld heb !

Ik heb nog een zwarte Orange SP212 gehad. Het was een made in UK en die was echt top, zeker ook omdat ie Isobaric is. 2 speakers voor de ruimte van een enkele. Das toch wel een win-win situatie.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Behalve dat de tweede speaker passief is als ik het goed begrijp? Ik krijg de indruk dat ze zo luid zijn als een goede 112, maar sterker in het laag dankzij de tweede speaker die vooral met de lage frequenties meetrilt.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Plaats reactie