Ik heb een keer een jamsessie gehad waarbij alleen mn 210 mee was. Drummer, twee gitaristen, twee toesenisten en het ging prima. Hij stond wel mooi op oorhoogte, dus scheelt. Ook in de zaal was er verder niets uitversterkt. heb je de 210 van Ruis wel eens gehoord, die gaat ook best hard!mroekalea schreef:Kan me niet voorstellen dat iemand met alleen een 2 x 10 speelt (live dan), ik vind 1 x 15 al te weinig en een 4 x 10 ook niet (tenzij deze van goede kwaliteit is).
Ik speel veel ska en reggae en dan bereik je met een 2 x 10, 4 x 10 niet het diepe sound welke ik nodig vind. Dit geld volgens mij ook voor rock/blues! Sterker nog een 2 x 10, 1 x 12 gaan snel over hun nek met een beetje laag erbij.
IS uiteraard allemaal subjectief, als je veel ballads en popsongs doet kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat een 2 x 10 mee kan komen, maar ik zou nooit meer terug willen naar een 2 x 10, heb zelfs krom van het lachen gelegen toen ik vorig jaar op een reggae festival te horen kreeg dat de backline voor bas bestond uit een markbass 2 x 10, helaas was ik de enige die eroverheen speelde want ze hebben naar aanleiding van mijn lachpartij toch maar een 4 x 10 kast erbij laten komen grrmmmhh!
Wel of niet doen?
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Die Roland Cube moet ik niet doen, maar waarom is dit gevalletje altijd zo populair gweest dan?
https://www.thomann.de/nl/gallien_krueger_mb150s.htm
Dat is toch ook weinig power dan?
https://www.thomann.de/nl/gallien_krueger_mb150s.htm
Dat is toch ook weinig power dan?