Wel of niet doen?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

mroekalea schreef:Kan me niet voorstellen dat iemand met alleen een 2 x 10 speelt (live dan), ik vind 1 x 15 al te weinig en een 4 x 10 ook niet (tenzij deze van goede kwaliteit is).
Ik speel veel ska en reggae en dan bereik je met een 2 x 10, 4 x 10 niet het diepe sound welke ik nodig vind. Dit geld volgens mij ook voor rock/blues! Sterker nog een 2 x 10, 1 x 12 gaan snel over hun nek met een beetje laag erbij.

IS uiteraard allemaal subjectief, als je veel ballads en popsongs doet kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat een 2 x 10 mee kan komen, maar ik zou nooit meer terug willen naar een 2 x 10, heb zelfs krom van het lachen gelegen toen ik vorig jaar op een reggae festival te horen kreeg dat de backline voor bas bestond uit een markbass 2 x 10, helaas was ik de enige die eroverheen speelde want ze hebben naar aanleiding van mijn lachpartij toch maar een 4 x 10 kast erbij laten komen grrmmmhh!
Ik heb een keer een jamsessie gehad waarbij alleen mn 210 mee was. Drummer, twee gitaristen, twee toesenisten en het ging prima. Hij stond wel mooi op oorhoogte, dus scheelt. Ook in de zaal was er verder niets uitversterkt. heb je de 210 van Ruis wel eens gehoord, die gaat ook best hard!
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Galaxy
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 okt 2009, 18:23

Bericht door Galaxy »

Die Roland Cube moet ik niet doen, maar waarom is dit gevalletje altijd zo populair gweest dan?

https://www.thomann.de/nl/gallien_krueger_mb150s.htm

Dat is toch ook weinig power dan?
Gebruikersavatar
snarie
Berichten: 1399
Lid geworden op: 17 mei 2007, 10:01

Bericht door snarie »

Als je die link in je openingspost had geplaatst, dan was de discussie niet anders geweest.
inderdaad joep :-)
Plaats reactie