hoofdtelefoon versterkertje incl effecten

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

hoofdtelefoon versterkertje incl effecten

Bericht door Wiro »

Heeft iemand ervaring met de Pocketrocket serie?
Uit reviews begrijp ik dat dit spul niet best is...

Zijn er alternatieven?
Mijn ideale oplossing zou een twee-kanaals versie zijn: Dus twee instrumenten met ieder eigen eq en effect samen naar één koptelefoon.

https://www.pocketrockit.com/Page.php?id=0022v1b

Afbeelding

https://www.pocketrockit.com/Page.php?id=0021v2

Afbeelding
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Afbeelding
+
Afbeelding

Is dat een beetje wat je zoekt? Ik heb de pandora en dat is een te gek apparaatje!!!

edit: ik was even gaan zoeken naar de Pocketrocket, maar dan kom ik toch heel andere dingen tegen.... het gaat dus om de pocketrockIT...
edit2: aparte eq gaat niet op deze manier, maar dat was je wel al duidelijk denk ik...
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Die aparte eq. per kanaal is één van de belangrijkere functies die ik er graag op wil hebben.
Voorlopig gebruik ik m'n ouwe mengtafeltje, maar da's een beetje overkill met 8 kanalen...

Een optie is de Basslab Stepabout matrix, maar hier zitten dan weer geen effecten op:

https://www.basslab.de/stepabout.html

Afbeelding
Afbeelding

Dus snuffel ik nog even verder ...
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Waar je ook aan kunt denken [maar ik weet niet precies wat dit ding allemaal kan...]

Jam Hub
xstijnx
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 dec 2010, 12:45

Bericht door xstijnx »

Ik heb ook 'n Pandora. Tiptop!
Kan je bas of gitaar inpluggen en via minijack een line signaal (bvb mp3 speler).
MM Stingray / Gibson Thunderbird / Yamaha BB300 / Epi P-bird / Epi Jack Casady
Fender Pro 800 / FAD 15210
TC Electronic Polytune / TC Electronic MojoMojo / Line6 Constrictor / Line6 Relay G30
Gebruikersavatar
tuks6
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 apr 2011, 20:42

Bericht door tuks6 »

WOW! Die Pandora is echt geweldig! Even opgezocht op het web. Wel duur... Gaan de toonbank over rond de €200,-. Is er een vroegere versie die wat minder kost? Die ik tegenkwam op het web was de Korg Pandora PX5D.
EDIT: Laat maar, ik was lui. De Pandora Mini gaat weg voor 90,- wat ik zeer gangbaar vind gezien de vele mogelijkheden. Op de site beloven ze ruim 200 effecten, amps etc etc, iets dat je nooit allemaal zult gebruiken, maar alles dat je wílt gebruiken, zit erin ;) Ik ga me hier verder op oriënteren.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

tuks6 schreef:WOW! Die Pandora is echt geweldig! Even opgezocht op het web. Wel duur... Gaan de toonbank over rond de €200,-. Is er een vroegere versie die wat minder kost? Die ik tegenkwam op het web was de Korg Pandora PX5D.
EDIT: Laat maar, ik was lui. De Pandora Mini gaat weg voor 90,- wat ik zeer gangbaar vind gezien de vele mogelijkheden. Op de site beloven ze ruim 200 effecten, amps etc etc, iets dat je nooit allemaal zult gebruiken, maar alles dat je wílt gebruiken, zit erin ;) Ik ga me hier verder op oriënteren.
Die mini heb ik :) Erg gaaf ding! Bevalt me uitstekend.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Bazz
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 mei 2004, 11:43

Bericht door Bazz »

Ik heb de tascam GT-R1, hoewel hier geen 2 kanalen op zitten, wel erg geschikt als koptelefoon pre-amp.
Daarnaast ook erg geschikt op schetsen van liedjes op te nemen!
P-bass + Jazz + Stingray = Blije Bazz!
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Ik gebruik mijn EBS MicroBass II af en toe ook als koptelefoonversterker. Heeft geen effecten ingebouwd, maar wel een effects loop. Ik heb ook een Tascam GT-R1, maar dat vind ik niet echt lekker klinken op de koptelefoon.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Even geheel off-topic:
Rieno schreef:Die mini heb ik :) Erg gaaf ding! Bevalt me uitstekend.
xstijnx schreef:Ik heb ook 'n Pandora. Tiptop!
XstijnX en Rieno: weten jullie hoe je de Pandora mini via USB kunt gebruiken? [volgens de site van Korg: Sound editing software; edit sounds and manage programs from your computer (available for download from the Korg website) ... maar mij lukt dit niet: jullie wel?]
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Jup, werkt prima. Het enige dat je kunt is de geluiden bewerken, maar dat kan ook het apparaatje zelf natuurlijk. Het is iig niet bruikbaar om mee op te nemen via USB.

Programmaatje downloaden, drivers downloaden en dan het apparaat zelf op de USB—stand aanzetten. Dat zou dan moeten werken.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
phoenix555
Berichten: 455
Lid geworden op: 01 jul 2010, 00:56

Bericht door phoenix555 »

Laptop mee en een audio interface?
Dan kan je met verschillende programma's effect en dergelijke laden.
Musicman Stingray '93. || Gallien-Krueger 700RB-II. || Gallien Krueger MBE 212.
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Tja,

Bericht door Wiro »

... dat heb ik allemaal in huis. Maar vind ik teveel gedoe voor dagelijks gebruik. Dan is m'n mengtafeltje nog simpeler.

Edit: Deze Line6 Pod X3 Pro heeft alles in huis wat ik nodig heb:

https://line6.com/podx3pro/

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=plZPH6riqdQ[/youtube]

Nu op zoek naar iets dergelijks in een wat kleinere behuizing...
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

Ik geloof niet dat er al zoiets is op de markt. Het eenvoudigste wat ik nu kan bedenken is 2 Korg Pandora's (of mini's) en de output van de een aan de auxiliary van de ander hangen en omgekeerd. Dan kan je allebei zelf je effecten, eq en volumes regelen. Enige nadeel is dat er dan geen auxiliary in voor mp3 o.i.d. is. ;)
Baspingelaar in limbo
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Dank je ...

Bericht door Wiro »

... voor het denkwerk, Analog. Dit is wat mij betreft de gouden tip!

Alles wat op de markt is dat in de buurt komt is groot en log. Twee van die Korg PX5D Pandora's doorkoppelen moet werken volgens mij en passen met gemak in de koffer van m'n Chapman Stick. Bovendien ben ik erg gecharmeerd van de kwaliteit en de ruime keus aan drum patronen zoals in onderstaand filmpje te horen is. Ook laat ie alle concurrenten achter zich wat betreft prijs-prestatie verhouding. 'k ga maar es beginnen met één en als ie bevalt vermoed ik dat er snel een tweede gaat volgen.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=l3Pc3swI7tk[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LTTRnx9-bYI[/youtube]
Plaats reactie