Kleine versterkervragen

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Meetrillen op bepaalde noten?
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Bericht door Chino »

Bernardduur schreef:Meetrillen op bepaalde noten?
Hoe bedoel je? Waar moet ik aan denken?

Overdrive achtig geluid, en valt soms weg. Vooral bij de G. De oplossing om het wat minder te krijgen is de -10 gain knopje in te drukken. Sindsdien heeft geen geluidsman meer geklaagd. Het werd me tevens door een geluidsman aangeraden. Blijkbaar heeft het element veel output. En ik sla hard aan als ik enthousiast aan het spelen ben. Maar het rare is dat dit in het begin geen probleem was.
En via de speaker hoor ik het geluid nog soms. Meestal pas als ik al een tijdje aan het spelen ben.

Ik heb de versterker overigens weg gebracht naar Westerhaven. Of ze hem daar na willen laten kijken.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Kan dat bepaalde onderdelen (hout / overgangen / draden etc) mee gaan trillen (meeresoneren) als je een bepaalde noot aanslaat. Dat kan an sich al klinken als OD (bv als het in je speaker zit) maar kan ook het signaal pad zo verstoren dat het voor de OD zorgt. Maar dan zou het bij identieke volumes moeten terugkomen.......

Wegbrengen is dan altijd een optie.
Gebruikersavatar
canaQ
Berichten: 289
Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:58

Bericht door canaQ »

Ik ben opzoek naar een nieuwe (of eigenlijk 2e handse) versterker, omdat we sinds kort een eigen repetitie ruimte hebben. Nu is de ruimte waar we repeteren niet erg groot (zo'n 25 m2), en vroeg ik me af of een 15" cab of combo tot z'n recht komt in zo'n kleine ruimte?
Squier "SQ" Precision Bass || Vintage EST96 || Bass Big Muff ||
Marshall DBS 7200 -> Marshall 4x10" + Marshall 1x15"
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Heb wel eens op een Peavey TNT 115 gespeeld in een oefenruimte en dat ging prima. Als de rest van de band niet te hard speelt, dan moet dat wel lukken
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
canaQ
Berichten: 289
Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:58

Bericht door canaQ »

PeterR schreef:Heb wel eens op een Peavey TNT 115 gespeeld in een oefenruimte en dat ging prima. Als de rest van de band niet te hard speelt, dan moet dat wel lukken
De rest van de band speelt wel vrij hard ;) Maar is het dan aan te raden om bijvoorbeeld een 4x10 te pakken ipv een 15"?
Squier "SQ" Precision Bass || Vintage EST96 || Bass Big Muff ||
Marshall DBS 7200 -> Marshall 4x10" + Marshall 1x15"
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Kan een idee zijn. Wat ook helpt is je speaker meer naar je toe te richten, of op oorhoofte te zetten. Dan gaat het geluid niet onder je door, maar hoor je jezelf goed. Ik kon met mijn 210 of 212 ook prima meekomen, mits hij maar naar je gericht is. (212 is trouwens meer dan genoeg om een flink oefenkot op stelten te zetten)
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

PeterR schreef:Heb wel eens op een Peavey TNT 115 gespeeld in een oefenruimte en dat ging prima. Als de rest van de band niet te hard speelt, dan moet dat wel lukken
Die Peavey is dan ook een erg goede 15inch versterker, in ons oefenhok (20M3) kwam ik met de peavey tnt goed weg. Met een ashdown 15 cab was het dan weer een drama.
Gebruikersavatar
canaQ
Berichten: 289
Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:58

Bericht door canaQ »

En wat zijn de algemene ervaringen van deze combo: https://link.marktplaats.nl/584311492" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Squier "SQ" Precision Bass || Vintage EST96 || Bass Big Muff ||
Marshall DBS 7200 -> Marshall 4x10" + Marshall 1x15"
Pitt
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 sep 2008, 11:07

Bericht door Pitt »

canaQ schreef:En wat zijn de algemene ervaringen van deze combo: https://link.marktplaats.nl/584311492" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Bevriende bassiste van mij (de roodharige in de Bassist(e) trouwens!) had deze en ik heb vaak op die van haar gespeeld. Kwam op zich redelijk volume uit en heeft een nuttige EQ. Klinkt over het algemeen wel lekker!
Helaas was er iedere keer wel iets anders kapot aan. Knoppen vielen eraf. Kraak in de pots. En de typische gain-meter deed het niet. Terwijl zij er netjes mee om ging!

Misschien niet exemplarisch maar dat is mijn ervaring:)
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

Chino schreef:Niemand? Samenvatting bovenstaand verhaal: GK MB150 geeft bij bepaalde noten op de contrabas bijgeluid, een soort distortion achtig geluid. Niet bij elke noot. Laatste keren vooral op de a snaar, eerder op de d snaar en een keer juist bij de G op de e-snaar. En tussendoor ook optredens probleemloos gespeeld...

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Speaker, versterker of misschien element?

mogelijk storende intermodulatie-vervorming door een speaker-conus die verslapt is ,
of het centreermembraam , waardoor de voice-coil niet meer in de centrale "0" positie komt.

( hoeft niet persé ,..kunnen meer oorzaken mogelijk zijn ) :|
Scheurijzer
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 dec 2004, 17:36

Bericht door Scheurijzer »

canaQ schreef:En wat zijn de algemene ervaringen van deze combo: https://link.marktplaats.nl/584311492" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Jaren gehad en alles op gespeeld (singer-songwriter tot blazersorkest tot drum 'n bass). Nooit problemen mee gehad, maar uiteindelijk ook niet meer tevreden van het geluid.
Klonk te wollig en te weinig gedefinieerd, naar mijn smaak.

Blij dat ik 'm gehad heb, ook blij dat ie weer weg is =)
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Kost niks en klinkt best redelijk:
Peavey TNT 150
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Naar mijn idee klinken die zelfs erg goed!
Jack

Bericht door Jack »

Als er een BW in zit, zelfs nog beter. :wink:
Plaats reactie