Kleine versterkervragen

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

Een 15" Black Widow is een luidspreker die in 't begin imponeert ,
maar die je na verloop van tijd goed zat wordt .
Die dingen doen 't in het laag erg best , en in het middengebied weer slechter, waardoor er als het ware bulten en dalen in het geluid te horen zijn ( ook als de kast/tunnel goed is afgesteld )
M.a.w: Het geluid is minder evenwichtig.( Het rendement is wel hoog , je hebt een hoop herrie voor voor het aantal Watts )

Ik ben ze iig helemaal zat :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ken het gevoel ja......

Ik gebruikte hem daarom het liefst met een 2x10 om wat meer op te vullen
B-snaar
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 sep 2010, 19:13

Plop bij aanzetten versterker (combo)

Bericht door B-snaar »

Hoi,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet de moeite heb genomen om dit topic te controleren of mijn vraag al gesteld is... Maar ik had 4 jaar geleden ooit eens een combo versterkertje gekocht van hartke. Nu is het van het begin af aan al dat hij een vrij harde plop bij het aanzetten van de versterker geeft, nu hebben veel versterkers dit niet maar sommige weer wel kan dit nou kwaad? Of wat wil het zeggen? :roll:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Heeft de mijne ook. Bij het aan- en uitzetten.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Dylanf97
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2011, 18:52

Bericht door Dylanf97 »

Hoi mede-BGF'ers
Ik speel sinds afgelopen week met een nieuwe band en aangezien mijn 15W versterkertje het volume van de drummer niet bij kan houden, wil ik een andere versterker kopen, nml een Behringer Ultrabass BX 1800 Combo
https://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Bass ... 002207-000
Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee, de bedoeling is dus om deze combo in de oefenruimte en op gigs te gebruiken.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Barnhard
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21:44

Bericht door Barnhard »

Ik zou het niet doen. Speelde een keer over zo'n Ultrabass ding, en vond het echt niks. Van mij mocht ie direct naar de sloop.
Gebruikersavatar
Dylanf97
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2011, 18:52

Bericht door Dylanf97 »

oké bedankt, zijn er miss andere combo versterkers voor niet al te veel geld die wel goed zijn?
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

B-snaar schreef:Hoi,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet de moeite heb genomen om dit topic te controleren of mijn vraag al gesteld is... Maar ik had 4 jaar geleden ooit eens een combo versterkertje gekocht van hartke. Nu is het van het begin af aan al dat hij een vrij harde plop bij het aanzetten van de versterker geeft, nu hebben veel versterkers dit niet maar sommige weer wel kan dit nou kwaad? Of wat wil het zeggen? :roll:
Meestal is het niks, sommige merken zetten zelfs in de handleiding dat het er bij hoort. Wil je het zeker weten gooi dan een mailtje naar de hartke importeur.

@Dylanf97 check hartke, gallien krueger, peavey of trace elliot voor betaalbare combos bijvoorbeeld. Zeker tweedehands schijnen ze een prima prijs/kwaliteit verhouding te hebben. Om over een drummer heen te komen heb je wel watts nodig, 30 of 50 watt gaat dat niet trekken ben ik bang
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Dylanf97
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2011, 18:52

Bericht door Dylanf97 »

Ga denk ik eens een GK MB115 checken
Gebruikersavatar
canaQ
Berichten: 289
Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:58

Bericht door canaQ »

Ik heb een combo gevonden die ik waarschijnlijk ga halen: de Ashdown MAG 300 (de 15" versie). Kan hem voor €200 ophalen, lijkt me een mooie prijs. Een maat van me heeft dezelfde combo, en ik vind hem lekker klinken (ben ook niet zo'n fijnproever wat geluid betreft, als ie maar een volle sound kan geven).
Squier "SQ" Precision Bass || Vintage EST96 || Bass Big Muff ||
Marshall DBS 7200 -> Marshall 4x10" + Marshall 1x15"
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

B-snaar schreef:Hoi,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet de moeite heb genomen om dit topic te controleren of mijn vraag al gesteld is... Maar ik had 4 jaar geleden ooit eens een combo versterkertje gekocht van hartke. Nu is het van het begin af aan al dat hij een vrij harde plop bij het aanzetten van de versterker geeft, nu hebben veel versterkers dit niet maar sommige weer wel kan dit nou kwaad? Of wat wil het zeggen? :roll:
Dit is er van te zeggen :

Die versterker is niet gemaakt voor HiFi-doeleinden , je moet het eerder zien als een stuk gereedschap om kabaal/muziek te maken , een "inschakel-ploppie" is dan niet zo erg .
Als die versterker ook thuis en zachtjes wordt gebruikt om wat te oefenen , kan die inschakel-plop te luid zijn .
Er zijn dan best wel een paar manieren om dit te verhelpen .
Je kunt ( en moet , als het héél extreem is ) de voedings-elco's vervangen voor die van een knap merk ( met lagere tolerantie waarden )
Of : De instelling van de eindversterker kan verlopen zijn ( dan zal ie naar een elektr monteurtje moeten , want daar is een zgn scoop voor nodig ).
Je kunt bovendien een zgn inschakel-vertraging maken ( of laten maken ) , da's een heel eenvoudig circuitje met een paar weerstandjes , klein elco'tje , transistor en relais-tje.
Dit relais schakelt na 2 seconden de luidspreker aan op de eindversterker , dit geeft even de tijd om de voedingselco's op te laden .

Een "ploppie" kan geen kwaad ,....een "atoombom-dreun" wel ( de speaker vindt dat namelijk niet zo prettig ) :mrgreen:
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 497
Lid geworden op: 29 mei 2006, 21:18

Bericht door JMD »

Klein vraagje: er is vást wel een topic over kleine versterkers (geen combo's dus), maar ik kan hem heulemaal nergens vinden!
Heeft iemand een link of een zoekterm waar ik verder mee kan? Bedankt :)
Ik heb gezegd.



"The meaning of life is to find your meaning of life."
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Kleiner dan een ampeg svt? Orange terror bass? 19" rack? 1/2 rack size? Waar denk je aan?
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 497
Lid geworden op: 29 mei 2006, 21:18

Bericht door JMD »

Ik dacht aan Markbass Little, de Ashdown Little Giant, Gallien Krueger MB200 of de TC Electronics BH 250. Of is er geen topic voor dit soort lichtgewicht kleine amps?
Ik heb gezegd.



"The meaning of life is to find your meaning of life."
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Vergeet die kleine Ampeg stacks niet (VR/CL Micro) :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Plaats reactie