Kleine versterkervragen

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Bornlivedie »

Is de SWR La Serie 15 echt zo slecht? Ik heb er één en zit er aan te denken dat ding mee te nemen naar repetitie morgen.. Als ie vermogen te kort komt kan ik hem nog altijd slaven met de Kustom IIIB... Ik vind het geluid goed en als ie echt vermogen tekort komt voor repetitie of voor een kroegoptreden vraag ik mij af hoe hard je dan wel niet speelt...
Bidet as it may
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door MR. LEE »

Volgens het schema van een eindtrap wat ik zojuist heb bekeken , zou het elektrisch gezien best een dapper versterkertje moeten wezen. :wink:
( Ik ken dit specifieke type zelf niet )
Overigens ben ik zelf ook nooit een fan van dit merk geweest.
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door DFA 79 »

Effen klein vraagje: Top 300w 4 ohm, 2 speaker uitgangen.
Hangt momenteel een 2x10 200w 8ohm aan vast. Als ik er een 1x15 van 200w 8ohm aan bij zou hangen dan zit ik op 4 ohm toch?
Mijn top gaat dan zijn volle 300watt geven, maar zijn mijn boxen dan samen 400watt waard (ik bedoel kunnen ze dit dan aan?)

En het is dan toch 1 speakerkabel van top naar 2x10 en 1 speakerkabel van top naar de 15.
Toch???

Meestal altijd combo's gehad vandaar.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7874
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door BassKees »

Klopt helemaal.
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door DFA 79 »

ok bedankt
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Hans58 »

Ik weet niet of het een versterker- of bas-gerelateerde vraag is, maar vooruit, ik probeer het hier maar eens.
Opa overweegt om over te stappen op een wat meer portable setje kwa versterking. Momenteel gebruik ik 2 sets: 1 van mijn 2 H&K BassBase combo's voor kleine akoestische optredens met the Poor, en voor de MIlestone-repetities, en voor de grotere/elektrieke optredens gaat de Grote Buizen Bassman-set a.k.a. de Dinosaurus mee.
Die laatste wordt me langzamerhand op mijn oude dag toch wel wat gedoe kwa gesleep, dus ik overweeg om naar 1 set toe te gaan, waarbij ik afhankelijk van de soort gelegenheid de helft of alles gebruik.
Ik neig na wat proberen naar een Ampeg Portaflex setup, met de PF500 top, en de 210 en 115 kastjes. Via de lokale Keymusic heb ik een tijdje een PF350 thuis mogen gebruiken. Kastje was lastig leverbaar, maar ik kon 'm thuis op mijn 412 pyramide testen. Vorige week zaterdag heb ik met ReneE nog een paar uurtjes in een hok in de Metropool gezeten om eens wat te kunnen stoeien en vergelijken met zijn Ampeg setje (precies de 500/210/115 combi).
Dat beviel me eigenlijk heel goed en zoals ik al zei overweeg ik die overstap te gaan maken.
Vandaag, toen ik de PF350 terugbracht naar Keymusic, heb ik daar mijn Rick nog even geprobeerd met een Fender Rumble 200, omdat ik ook dacht aan de combi van een Rumble (500 dan) met een extra kastje er bij. Nu viel me op dat de Rick op die Fender mooi stil was, waar ik met de Ampeg een behoorlijke brom (wsch van de enkelspoels pups) kreeg. Ook op mijn BassBase is de Rick mooi stil. Op de Bassman merk ik het ook wel, net als op de stack van ReneE. Mijn Precisions hoor ik nergens brommen.
Iemand een idee?
Overigens viel de Rumble me toch tegen. Met een Roadworn P er in was het wat beter maar het was me toch te weinig gedefinieerd en veel te dozig, waar de Ampeg veel rijker en gedefinieerder klonk (heerlijk op die 412 pyramide 8) ). Ik houd van de klank van Fender versterkers, maar de Rumble gaat het niet worden.
Maar ik ben dus wel benieuwd naar dat bromverhaal.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Sjtevel 1984 »

Tja, heb je beide versterkers op een geaard stopcontact geprobeerd?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Hans58 »

Zeker!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Sjtevel 1984 »

Kunnen we die alvast afstrepen. :wink:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door MR. LEE »

Heeft waarschijnlijk gewoon met de ingangs-impedantie te maken ( misschien wel een stuk lager ) i.c.m. een strooi-veld ter plaatse.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Hans58 »

Niks bijzonders dus, technies gezien 😊
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door SpcMnk »

Vandaag even musicstore in keulen in geduikt op zoek naar een combo. Een tijd terug verkocht ik mijn Aguilar toren en nu we weer beginnen met repeteren heb ik weer iets nodig.

Ik wil een combo wat klein, niet zwaar en strak op elke frequentie is. Getest: peavey (karton), ebs (lekker, masr niet strak), markbass (bleh), ampeg (ratelende fan. Wankele knopjes), fender (die Stage800 is leuk! Maar zwaar), GK (scherp, nit bad, maar in verhouding duur) en hartke, die nieuwe hd serie. Ik was blij verrast, klonk erg lekker.

Maar nu de schinken vrage, heeft iemand ervaring met de HD150 of HD500 in band setting? Hoeveel vermogen en speaker oppervlak heb ik nodig?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Rieno »

Is het alleen voor repeteren, of moeten er ook optredens gedaan worden? En wat voor setting(s) hebben we het over qua ruimte en bezetting?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door SpcMnk »

Ah ja, repeteren (8 bij 8 met gordijnen afgezet) en als side fill bij kleinere theater dingetje.
Drums (niet al te lomp), gitaar (met effecten...), samples, trompet en zang.

Zelf gebruik ik ook wel eens een effect pedaaltje...

Thanks!!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Kleine versterkervragen

Bericht door Rieno »

Denk dat je dan wel blij gaat zijn met het extra vermogen van de HD500..150W is dan krap aan, zeker op 2 10"-ers. Met de HD500 en dan nog liefst op oorhoogte of gekanteld kom je denk ik in deze situatie niet snel te kort.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie