Peavey TNT 115

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RoyStar
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:37

Peavey TNT 115

Bericht door RoyStar »

Komende week komt mij nieuwe Peavey TNT 115 binnen (kleine locale muziekzaak, dus geen voorraad :cry: ).

Zijn er hier meer mensen die zo'n Combo hebben? Evaringen:?:
Basses: Ibanez SR5000SM 1998 / Ibanez SR705
Amp: Ashdown MAG 300 + 2x 10" combi / Ashdown MAG 410T (4x 10" cabinet)
Stings: Elixer
Studio: Sonar Platinum / Tannoy Reveal Monitors / Focusrite Scarlett 2i2 / Beyerdynamic + Sennheisser headphones
Gebruikersavatar
Bertil J.
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mar 2004, 17:45

Peavey TNT 115

Bericht door Bertil J. »

Deze combo's zijn onverwoestbaar en behoorlijk veelzijdig.
Hier kun je enorm lang en veel plezier van beleven!
Niet voor niets staan Peavey combo's in menige oefenruimte als vaste versterker. Absoluut "hufterproof"!!
Veel plezier ermee 8)
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

hehe.. dat moet ik hebben.

nouja, met "zoveel" vermogen hoef ik geen hufter meer te zijn voor m'n amp. Mijn 60 watter staat iedere repetitie met zowel de gain als het volume >90% opengedraait om boven de gitaristen en de drummer uit komen. Hij wordt dan ook gloeiend heet, vraag me af hoe lang 'ie het nog volhoudt..
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

Ik ben van plan binnenkort de Peavey TKO 115S te kopen. Het wordt mijn eerste na de crappy oefenversterker die ik momenteel van een vriend leen. Mijn budget gaat tot max. 500 euro. Vinden jullie dit een goede keus? Of mis ik er een die meer waar voor zn geld geeft.
Ik heb m nog niet geprobeerd, maar gewoon de statistieken en merken in beschouwing nemend leek dit mij de beste keus. Er moet voornamelijk metal en wat rock op gespeeld worden.
Groeten Rieks
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ik zou toch wel ff kritisch gaan luisteren als je hem gaat kopen, je kunt je geld maar één keer uitgeven....
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Als je even doorspaart dan kun je een (kleine) stack kopen.......kijk maar eens op www.guitar24.de en dan bij Ashdown MAG-series......das een budget serie van Ashdown, maar duidelijk beter dan Behringer.....
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

prima ding, kan loeierhard. geluid vind ik alleen niet zo maar ik ben een zeikerd. ik speelde er met een actieve bas over en het leek net alsof die daarbij niet klonk. misschien is ie beter met passief.

geluk
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Geluid is vrij aardig voor het geld vind ik. Ik speel er zelf ook regelmatig over in een oefenruimte (over een oudere versie dan). Ik ben alleen geen grote fan van 15" speakers en echt een mooi hoog hoor je dan ook niet. Vooral veel laag en laag-mid, ook wat weinig definitie. Maar ik ben dan vrij verwend en kritisch, om in een band te spelen voldoet de peavey echter wel.
Met 500 euro kan je ook tweedehands wel iets leuks vinden trouwens...
Gebruikersavatar
Kaforka
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 mei 2004, 22:59

Re: Peavey TNT 115

Bericht door Kaforka »

Bertil J. schreef:Deze combo's zijn onverwoestbaar en behoorlijk veelzijdig.
Hier kun je enorm lang en veel plezier van beleven!
Niet voor niets staan Peavey combo's in menige oefenruimte als vaste versterker. Absoluut "hufterproof"!!
Veel plezier ermee 8)
Inderdaad, wij hebben ze ook op mijn werk (oefenruimteverhuur). Onverwoestbaar, waar voor je geld.
Fender P-bass-lite (Japan) voorzien van EMG-pickups
Ibanez Roadster (mijn oude brik)
Eden WT-600
Eden Nemesis NSP115
Eden Nemesis NSP210

Mijn huidige band: Moxie Crimefighter.
_________________
Gebruikersavatar
Yvette
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jul 2004, 10:56

Bericht door Yvette »

Ik heb veel op de TKO gespeeld in de oefenruimte en sinds ik zelf een TNT heb, zou ik je toch aanraden daar naar te kijken.
Volgens mij zijn ze niet zoveel duurder en wel echt een stuk beter.
Dat stukje extra power geeft je zoveel meer ruimte in het vormen van je geluid. De TKO vind ik altijd nogal distorted en middig ondaks alle eq pogingen. Wel een goede versterker hoor, maar hij zit al snel aan maximum volume met een hard slaande drummer.

Yvette
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

Yvette schreef:Ik heb veel op de TKO gespeeld in de oefenruimte en sinds ik zelf een TNT heb, zou ik je toch aanraden daar naar te kijken.
Volgens mij zijn ze niet zoveel duurder en wel echt een stuk beter.
Dat stukje extra power geeft je zoveel meer ruimte in het vormen van je geluid. De TKO vind ik altijd nogal distorted en middig ondaks alle eq pogingen. Wel een goede versterker hoor, maar hij zit al snel aan maximum volume met een hard slaande drummer.

Yvette
Thanks! Tis al ff geleden dat ik dit poste... ben inmiddels hard op zoek in het 2ehands circuit. Maar k heb inmiddels beide es kunnen uitproberen, en je hebt gelijk, de TNT is echt stukken fijner dan de TKO. Die paar centen extra zeker waard.
Plaats reactie