Genz Benz

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Genz Benz

Bericht door Erelid »

Iemand enig idee waarom Genz Benz zo slecht van de grond lijkt te komen?

Je kunt het bijna nergens krijgen. Een paar winkels die het hadden (Hilversum?) hebben het niet meer.

In elke winkel wordt je dood gegooid met Behringer troep maar GB zien je nergens. Terwijl ze toch staan als een huis.
In mindere mate geldt dat ook voor Gallien trouwens.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

denk dat het meer te maken heeft met distrubitiedeals dan met de kwaliteit van Genz Benz. :wink:
Gebruikersavatar
Jazzshua
Berichten: 373
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:25

Bericht door Jazzshua »

Stinky schreef:denk dat het meer te maken heeft met distrubitiedeals dan met de kwaliteit van Genz Benz. :wink:
+1

Er is een distributeur in Friesland..., maar zelfs deze zaak heeft niet veel in de aanbieding, behalve de Shuttle en de streamliner...,

Zelfs Feedback kon er niet aan komen...
Fender
Spector
Genz Benz
Eden
Fulltube
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

De importeur van Gallien-Krueger is de zelfde als van Markbass (WIls).
Nochthans vind je Markbass in zowat elke muziekwinkel en GK bijna nergens.

• Markbass = gehypt?
• Europa <> USA?
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Ik verbaas me daar echt over.

De eerste keer dat een GB set hoorde (Shuttle 3 of 6 met 1x12) wist ik niet wat ik hoorde. :worship:

Ik wordt elke keer weer verrast als ik zelf ergens in een GK prik. Moet dan toch steeds mijn schoenveters opnieuw vast maken! :rock2:
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

mss dat er meer marge zit op een Europese Markbass dan op een geimporteerde GK?

ik meen ook ooit ergens gelezen te hebben dat Gallien Krueger zich nooit echt heel actief heeft opgesteld als het distributie betrof en dat het bedrijf pas sinds een paar jaar pro-actief bezig is om meer distributie kanalen te werven.
je merkt ook een groot verschil in hun marketing met pak hem beet 10 jaar geleden en ze hebben het aantal producten dat ze aanbieden ook drastisch uitgebreid in deze periode.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Ja, en waarom is de RB800 uitsluitend voor de USA markt???

Rare jongen(s) bij GK! :!:
Gebruikersavatar
hazb74
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:25

Bericht door hazb74 »

Gaat het nou over Genz Benz of/en Gallien Krueger?

Als fervent voorstander van beide merken kan ik wellicht wat licht schijnen.

Gallien Krueger is zich laat pas gaan richten op markten buiten de VS+ het was en is nog steeds een Carvin achtig bedrijf wat liefst direct aan de eindgebruiker levert...... daarmee kunnen ze een betere prijs hanteren.. je weet wel cut out the middle man where possible. Je ziet aan de GK website al dat ze marketing iets voor heumeus vinden..... een gelikte site zoals Markbass hebben ze dus niet.

Genz Benz is al jaren HUGE in de VS en is zich pas sinds een paar jaar aan het internationaliseren, met import heffingen etc etc is het wat lastiger om kosteneffectief EU in te krijgen, waardoor het wat minder aantrekkelijk is commercieel gezien voor importeurs.

Buiten dat, je kunt ook niet alles overal goed krijgen: Euphonic Audio is bijvoorbeeld in Engeland de shit, terwijl ik er hier nog nooit een heb gezien in NL. Heb jij wel eens een van der End in de VS gezien?

Gewoon zelf importeren uit de VS OF Engeland/Duitsland (geen importgelul), want daar hebben ze er zat zowel GK als GB.
Gear? Maakt niet echt uit, want een goede toon komt toch uit je vingers.....
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Van import beperkingen heeft bijvoorbeeld Apple toch ook geen last. Die doen het best aardig hier.. :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

GenzBenz zit onder Fender. Zij voeren in. En idd goed spul.

Bij LL Music Center in Maaseik staan nog wat spulletjes. Misschien wel niet in je buurt.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Ik wilde gewoon wel eens even spelen op een GB Shuttle 3.0 t10. Lekker klein en licht. Die staat echt nergens.
En omdat ik nu niet meteen van plan ben te kopen ga ik er ook geen nog grote afstanden voor rijden.

En als het van Fender af moet hangen zal het ook niet opschieten... Die hebben ook geen vertegenwoordiging in de Benelux. En waarom zouden ze hard lopen voor GB?

Op de website van GB is de pagina van Europese distributeurs zelfs weg gehaald. Ook wel vreemd.
Gebruikersavatar
rvdbrand
Berichten: 775
Lid geworden op: 27 jun 2007, 15:03

Bericht door rvdbrand »

Als je een winkel vind die meerdere Fenders heeft hangen, dan kan deze ook aan GenzBenz komen, bij een beetje aardige winkel laat er 1 komen om te testen.
G&L L2000 ('09) / G&L L2000 ('83)
GenzBenz Shuttle 6.0 / MesaBoogie 1516 / 115
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Een beetje aardige winkel zorgt dat ie wat Genz-jes in huis heeft. Heeft ie goed spul staan wat geen ander heeft!
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Bij LL Music staat zo'n 3.0
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Xytras 1978 schreef:Bij LL Music staat zo'n 3.0
Beetje ver weg van rotterdam..
Plaats reactie