Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

4,5 XL van Hartke en je bent welkom om te komen testen. Wedden dat je weer Ric-GAS krijgt? ;)

Hier heb je er meteen een goed cabinet bij...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

heeft er iemand ervaring met een swr workingman's 12? (100 watt, oude versie)
prijsindicatie?
Bass_Bas
Berichten: 389
Lid geworden op: 04 apr 2011, 15:43

Bericht door Bass_Bas »

150 euro is volgens mij wel realistisch. Ik heb de mijne een tijdje geleden voor 100 euro verkocht, dat was volgens mij een zeer vriendelijke prijs. Ik merkte wel dat het volume net wat tekort kwam, maar je kunt er een cab onder hangen en dan schijnt het voor de oefenruimte en kleinere optredens prima te doen te zijn.
Sandberg California PM Supreme
Eden WT-400 The Traveler Plus
Eden D410XLT
Eden D210T
Gebruikersavatar
Kosygin
Berichten: 1317
Lid geworden op: 30 aug 2007, 09:14

Bericht door Kosygin »

2xHartke 410TP en ashdown MK500 voor 700 euro
Wel in duitsland, maar das niet heul duur voor zo'n stack dacht ik zo...
MTD 535 --> Line 6 G30 --> Avalon U5 --> Crowd!
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Die Mark King top ken ik niet, maar de Transporters van Hartke ben ik niet kapot van.
Gebruikersavatar
palindroom
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 jan 2011, 09:15

Bericht door palindroom »

Die Mark King heb ik eens geleend van een bevriende bassist met een ashdown 4x10 erg goed :worship:
Je mist meer dan je meemaakt

Prolude Little Brick----Markbass 2x 102 P. En diverse bassen

https://www.viruslive.nl
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Archibald schreef:heeft er iemand ervaring met een swr workingman's 12? (100 watt, oude versie)
prijsindicatie?
Ik heb er ooit zo eentje gehad.
Ik vond de speaker aan de zwakke kant eigenlijk. Misschien dat hij beter werkt met een 2e cab. Het is lang geleden :oudezak:
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Bericht door Rickfender »

Nicky schreef:Aah. Nou dan maar eens kijken voor die amp dan en daarna even op zoek naar een lekkere cabinet die ook zachtjes lekker klinkt.

En met dat bandje is ook ja, ben nu niet echt op zoek maar een bandje maar dan ben ik er in ieder geval klaar voor :) En hoorde ook van Bas of Jasper (durf zo niet meer te zeggen wie het zei :oops: ) dat die dingen zo'n beetje onverwoestbaar zijn :mrgreen: Niet dat ik ermee ga gooien ofzo maar je weet maar nooit als ik eens een bepaalde knop te ver open draai in de EQ ofzo.
Hee Nicky,

Misschien is het al niet meer van toepassing maar toch reageer ik even. Ben zelf een gebruiker van een HA 5000 en 410tp en 115xl en ik wil je vooral zeggen dat je je niet gek moet laten maken. Er word een beetje gelachen, of iig minder positief gedaan over de Hartke versterkers. In mijn ogen is het goed spul, helemaal voor het geld. Heb 3 jaar geleden ook eerst een HA 5000 gekocht, en toen verder gespaard voor een cabinet. Heb hier nog nooit spijt van gehad. Gewoon lekker doen, hier kan je een goeie tijd mee vooruit!
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

BramS schreef: Er word een beetje gelachen, of iig minder positief gedaan over de Hartke versterkers
Ik hoor anders alleen maar positiefs erover hier op BGF :P Maar ik wil er nu wel echt voor gaan. Dit is echt de eerste keer dat ik heb gehad van waar ik ook echt serieus over na heb gedacht. Of nouja, ik speelde een paar keer en ik wist het wel zeker maar alsnog.

Heb nu dus aanbod gekregen van BoloBass om zijn HA3500 over te nemen samen met een Peavey TXF410 cab voor niet al te veel. Eens ff met pa overleggen erover. Hopen dat het nu wel mag (eerst was het van "Je hebt die versterker net" en daar had ik geen goed tegen-argument voor). Nu heb ik dus echt een goeie, en dat is dat het gewoon een geweldig goed ding is en precies mijn sound.

Want na zo'n 9 maanden spelen begin ik nu toch wel een eigen sound te willen, en dan bedoel ik dus een versterker die mij dat kan geven.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Bolobass schreef:
Haico schreef:Och, het zegt nog niets. Vaak vind ik juist een buizensimulatie vetter klinken dan een enkel "nep"-buisje. :D
Er zit nu een JJ ecc83 buis in. Gewoon 12ax7 net als de meeste buizen preamps dus, niks nep aan ;)
Nicky PMd, back on topic :D
Nep in de zin dat het buisje met weinig spanning gevoed wordt en om eerlijk te zijn vind ik die buis in de 3500 nergens naar klinken. Hoe langer ik de 3500 gebruikte hoe vaker ik de tube gain dicht draaide en gewoon enkel de solidstate gain gebruikte.

De Hartke 3500 is verder een prima amp waar ik zelf jaren tevreden mee gespeeld heb. Vermogen genoeg, allround genoeg en tegenwoordig voor relatief weinig te scoren.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
bor
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:51

Bericht door bor »

Nicky schreef:
BramS schreef: Er word een beetje gelachen, of iig minder positief gedaan over de Hartke versterkers
Ik hoor anders alleen maar positiefs erover hier op BGF :P Maar ik wil er nu wel echt voor gaan. Dit is echt de eerste keer dat ik heb gehad van waar ik ook echt serieus over na heb gedacht. Of nouja, ik speelde een paar keer en ik wist het wel zeker maar alsnog.

Heb nu dus aanbod gekregen van BoloBass om zijn HA3500 over te nemen samen met een Peavey TXF410 cab voor niet al te veel. Eens ff met pa overleggen erover. Hopen dat het nu wel mag (eerst was het van "Je hebt die versterker net" en daar had ik geen goed tegen-argument voor). Nu heb ik dus echt een goeie, en dat is dat het gewoon een geweldig goed ding is en precies mijn sound.

Want na zo'n 9 maanden spelen begin ik nu toch wel een eigen sound te willen, en dan bedoel ik dus een versterker die mij dat kan geven.
Er wordt volgens mij bijna altijd positief geschreven over de Hartke versterkers. Ik heb er echt ontzettend lang op gespeeld en heb besloten hem ook niet te verkopen na de aanschaf van een Fafner. Daarvoor is hij gewoon te goed. De transporter speakers zijn echter niet de beste uit de serie en daar moet je dus een beetje mee uitkijken.

Nu is de combinatie van de Hartke met Peavey speakers een hele goede. Meerder gebruikers hebben in het verleden al hoog opgegeven over deze combinatie. Had zelf de Hartke met een Peavey 410TV en dat klonk echt super.
Jazzbas USA Fender
Fender Nate Mendel Precision
OLP MM3 5 snaar
Squier VM Precision
EBS Fafner
SWR Goliath III 4x10
Maruszczyk Barabass
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

ok thanks voor de reacties, ik wacht nog even want ik heb nu gemaild voor een peavey tnt 115, lijkt mij een stuk interessanter :jaaaaa:
als deze ook maar neit voor mijn neus weggekaapd wordt :nono:
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Bericht door Rickfender »

Nou mooi te horen! Ik weet iig nog wel dat er wat lacherig gedaan werd over dit merk, maar 'dat is een fase waar je doorheen moet'.
Gebruikersavatar
Pyroman
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 sep 2006, 16:48

Bericht door Pyroman »

Archibald schreef:ik heb nu gemaild voor een peavey tnt 115, lijkt mij een stuk interessanter :jaaaaa:
Ik heb er nooit over gespeeld maar wel verschillende keren live gehoord en qua volume is zo een peavey zéker de meerdere van een SWR workingman's 12. Ik heb de indruk dat de versterkers op zich(de workingman's) best goed zijn, maar de speakers zijn echt niet aan de luide kant. Ik heb er gehad en ben ze al regelmatig tegengekomen als backline speaker en het is maar zéér zelden dat ik mn Mesa zo ver moet opendraaien om een acceptabel geluidsniveau te hebben.
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

ja, ik was eigl al lang op zoek naar een oude peavey, maar die swr leek me ook interessant, maar nu er dan nog eens een peavey tnt langs komt al wat minder :p

is €120 pleuronen een goede prijs voor een peavey tnt 115?
Plaats reactie