Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Kan 'm vrijdag komen halen :) Ben benieuwd!
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
canaQ
Berichten: 289
Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:58

Bericht door canaQ »

canaQ schreef:https://link.marktplaats.nl/589069719

Kan iemand hier iets over vertellen?
Niemand? :)
Squier "SQ" Precision Bass || Vintage EST96 || Bass Big Muff ||
Marshall DBS 7200 -> Marshall 4x10" + Marshall 1x15"
Jack

Bericht door Jack »

Erg weinig, ken het merk van naam, maar om eerlijk te zijn, nog nooit echt in het wild tegen gekomen.

Lijkt qua uiterlijk wel wat op acoustic, maar verder durf ik er weinig van te zeggen.
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Ik ken het merk van PA-installaties. Ze doen iets samen met AA-Craaft.
Daarin is het een goed merk.

Verder weet ik dat AA-Craaft ooit speakers gebouwd heeft voor basversterkers en dat ze ook heel goede eindversterkers bouwde of bouwen.

maar hier houd mijn kennis een beetje op.
Laatst gewijzigd door Suske op 30 aug 2012, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
Bart!
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:32

Bericht door Bart! »

niekniek
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2012, 09:44

Bericht door niekniek »

Combo voor de huiskamer.

[35 euro](https://www.2dehands.be/muziek/muziek-ac ... &start=123" onclick="window.open(this.href);return false;)
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Een paar Eden koopjes...Navigator voor 300 en een XLT210 voor 200...

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... 0#p1243418" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je een goede preamp zoekt, grijp je kans; dat is geen geld.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Ik zou die D210XLT wel willen (wat is eigenlijk soundwise het verschil tussen D210T en XLT?

Begin nu toch wel te denken om de Nemesis eruit te doen, niet om het feit voor die Eden of iets maar gewoon dat ie me toch wel te groot is voor hier en het geluid me niet veel doet wat ie geeft. Als ik bv. de Hartke op de koptelefoon gebruik klinkt het gewoon goed maar met de Nemesis is het een bulk laag wat erbij gegooid word.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Solton was vroeger groot in nederland. Ik vermoed ook dat het een kleine imitatie is van een Acoustic Controll head met een eigen cabinet. Alles is in Nederland iets kleiner. Dus hier ook.

Kan goed klinken, maar onthou het is 30-40 jaar oud en heeft onderhoud nodig. De caps, schakelaars en misschien de voeding... Noname speakers... Zegt niks... Maar wel eerst over spelen... En gewoon niet te veel betalen... Het is niks waard. Maar het is wel een mooi setje.. Dus als je kan knutselen kun je er een mooie Acoustic 270 cloon van maken.

Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

Acoustic amps kwamen uit de tijd van 1e zware transistor-versterkers.
Dat is nu echt onbetrouwbare troep te noemen ,
echte ouderwetse eindtrap-opblazers. :mrgreen:

Het "kartonnen"-geluid is ook nauwelijks binnen haalbare kaart te modificeren ,
de spoeltjes in de toonregeling van de voorversterker en equalizer beletten dat.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Solton maakt(e) ook altijd Leslie speakers.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Nicky schreef:Ik zou die D210XLT wel willen (wat is eigenlijk soundwise het verschil tussen D210T en XLT?

Begin nu toch wel te denken om de Nemesis eruit te doen, niet om het feit voor die Eden of iets maar gewoon dat ie me toch wel te groot is voor hier en het geluid me niet veel doet wat ie geeft. Als ik bv. de Hartke op de koptelefoon gebruik klinkt het gewoon goed maar met de Nemesis is het een bulk laag wat erbij gegooid word.
De XLT heeft een betere laagweergave. Zeker een aanrader. Net als die Navigator, beiden zijn echt goedkoop. Enkel de 112's zijn iets aan de hoge kant geprijst, maar wanneer je ze beiden koopt dan klopt de per stuk prijs weer.
Heb zelf net een nieuwe bas gekocht, anders kwamen die 112's wel naar Almere.
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Heb er nou niet echt het geld voor maar zo'n 210 zou k dan wel weer willen. Eens kijken of ie hem vast wilt houden tot ik mijn cab verkocht heb aangezien Eden toch wel een verbetering is ten opzichte van de Nemesis. Misschien wil ie wel ruilen. Kan het altijd proberen.

Maar voor een beetje een felle sound maakt de XLT en de 210T weinig uit denk ik? Zal het anders die dag zelf wel ervaren.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Volgens mij is dit een superkoopje (net als de Fafner van Peter trouwens): https://muziek.marktplaats.nl/versterker ... nd=17&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jammer dat hij de amp niet los wil verkopen.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Pueblo
Berichten: 1626
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:34

Bericht door Pueblo »

Freddy Lee schreef:Volgens mij is dit een superkoopje (net als de Fafner van Peter trouwens): https://muziek.marktplaats.nl/versterker ... nd=17&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jammer dat hij de amp niet los wil verkopen.
en de fafner:
https://muziek.marktplaats.nl/versterker ... ner-i.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:shock:
Plaats reactie