Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Dunno, ik weet wel dat het loeizwaar is.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

@ canaQ,

Ik kan zo meteen niet benoemen hoe het klonk, naar mijn idee is het een goed geluid.
Ik kon, toen ik hem bespeelde, er eigenlijk ook geen slecht geluid uit krijgen.

Maar om nu te benoemen hoe hij klinkt, moeilijk.
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
pepe1001
Berichten: 1151
Lid geworden op: 07 dec 2007, 22:10

Bericht door pepe1001 »

Mijn pa bast over zo'n set.
Heb er zelf een paar keer over gespeeld en het klinkt gewoon bruut.
Nou heeft hij ook zo' Marshall kast met 12 en 15"-ers erbij van Marshall. Een dubbele stack die ook te koop is, en hij zit in Velserbroek.
I'm full of Rythm and Blues, I got the Rythm from my dad and the bad woman gave me the Blues

pepe's personal's

Sales & Artist Relations @ Eich Amps / Caveman Audio
Jack

Bericht door Jack »

Ik wil die set best even voor je checken, moest je er interesse in hebben
is voor mij om de hoek, 8)

Voor PP ook, maar ik snap zijn insteek. :lol:
Gebruikersavatar
pepe1001
Berichten: 1151
Lid geworden op: 07 dec 2007, 22:10

Bericht door pepe1001 »

Jack thanks, misschien klinkt Velserbroek (bij Haarlem) iets dichterbij....

dit is wat Senior pepe1001 heeft staan;
Basbox model 7115
1 x 15" speaker = 300 Watt
Basbox model 7410
4 x 10" speaker = 800 Watt
Basbox model 7412
4 x 12" speaker = 800 W
Basbox model 7215
2 x 15" speaker = 600 W
Dynamic Amp 7200, 200 W
Dynamic Amp 7400, 400 W
dit is de broekspijpmodus Senior-set! :jam:
I'm full of Rythm and Blues, I got the Rythm from my dad and the bad woman gave me the Blues

pepe's personal's

Sales & Artist Relations @ Eich Amps / Caveman Audio
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Ik heb een tijd een marshall 4x10 DBS combo gehad.
Ik was erg blij met de sound maar hij was echt te zwaar voor me (want een combo).
Ondanks dat hij niet absurd veel vermogen lijkt te leveren heeft hij enorm veel headroom!
No-nonsense amp. Ik zou hem zo weer kopen.
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Steeferdesteef schreef:Hartke 1415 nieuw, niet op MP oid maar volgens mij voor erg weinig E's.
https://www.thomann.de/nl/hartke_1415_combo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er een besteld :jam:
Heb een tijdje over zo eentje gerepeteerd en zelfs een keer of twee, drie mee opgetreden. Niks mis mee :)
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Britsie schreef: - De DI zit voor de mute. Tijdens een optreden speelde de gitarist de rustige outro van een nummer, dus ik dacht: mute op en effe lekker stemmen: een keiharde losse E door de PA. :facepalm:
:lol:
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3029
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Sinds die eerste keer steek ik mijn Boss TU-2 voor de versterker ipv via de 'Mute out' en mute ik mijn versterker via de TU-2. Maar ja, die eerste keer... :oops:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
canaQ
Berichten: 289
Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:58

Bericht door canaQ »

https://link.marktplaats.nl/592104288" onclick="window.open(this.href);return false;

Zou €350 een goede prijs zijn voor de hele set? Heb echt geen idee in welke prijsklasse ik deze set moet schatten...
Squier "SQ" Precision Bass || Vintage EST96 || Bass Big Muff ||
Marshall DBS 7200 -> Marshall 4x10" + Marshall 1x15"
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Hij tiept 'bieden vanaf € 300,00' voor de versterker, boxen los te koop.

En € 350,00 voor heel de set is zeker niet te veel. Ik geloof overigens ook niet dat hij er dan in trapt.
Maar niet geschoten is altijd mis. Misschien dat € 500,00 voor heel de set wat geloofwaardiger over komt (en dan is het nog niet te duur).

En de hiervoor vermelde headroom zit hem denk ik vooral in de verhouding RMS-vermogen : piekvermogen.
Die is bij deze versterker reeks 1:10 (bij de meeste andere versterkers 1:2 à 3).
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
canaQ
Berichten: 289
Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:58

Bericht door canaQ »

Suske schreef:Hij tiept 'bieden vanaf € 300,00' voor de versterker, boxen los te koop.

En € 350,00 voor heel de set is zeker niet te veel. Ik geloof overigens ook niet dat hij er dan in trapt.
Maar niet geschoten is altijd mis. Misschien dat € 500,00 voor heel de set wat geloofwaardiger over komt (en dan is het nog niet te duur).

En de hiervoor vermelde headroom zit hem denk ik vooral in de verhouding RMS-vermogen : piekvermogen.
Die is bij deze versterker reeks 1:10 (bij de meeste andere versterkers 1:2 à 3).
Ik heb hem al een mailtje gestuurd, voor €350 kan ik de hele set op komen halen. Ik ga binnenkort maar even een afspraak maken (de speakerdoeken zitten er overigens nog gewoon bij).
Zitten er verder nog voor- of nadelen aan die grote verhouden van 1:10?
Squier "SQ" Precision Bass || Vintage EST96 || Bass Big Muff ||
Marshall DBS 7200 -> Marshall 4x10" + Marshall 1x15"
Gebruikersavatar
pepe1001
Berichten: 1151
Lid geworden op: 07 dec 2007, 22:10

Bericht door pepe1001 »

canaQ schreef:
Suske schreef:Hij tiept 'bieden vanaf € 300,00' voor de versterker, boxen los te koop.

En € 350,00 voor heel de set is zeker niet te veel. Ik geloof overigens ook niet dat hij er dan in trapt.
Maar niet geschoten is altijd mis. Misschien dat € 500,00 voor heel de set wat geloofwaardiger over komt (en dan is het nog niet te duur).

En de hiervoor vermelde headroom zit hem denk ik vooral in de verhouding RMS-vermogen : piekvermogen.
Die is bij deze versterker reeks 1:10 (bij de meeste andere versterkers 1:2 à 3).
Ik heb hem al een mailtje gestuurd, voor €350 kan ik de hele set op komen halen. Ik ga binnenkort maar even een afspraak maken (de speakerdoeken zitten er overigens nog gewoon bij).
Zitten er verder nog voor- of nadelen aan die grote verhouden van 1:10?
heel veel sterkte met je rug, je gaat het op den duur nodig hebben.... :worship:
I'm full of Rythm and Blues, I got the Rythm from my dad and the bad woman gave me the Blues

pepe's personal's

Sales & Artist Relations @ Eich Amps / Caveman Audio
Gebruikersavatar
canaQ
Berichten: 289
Lid geworden op: 15 nov 2009, 01:58

Bericht door canaQ »

Daar hoef ik gelukkig geen zorgen over te maken, hij blijft in de repetitieruimte staan, als we ergens optreden staan er al versterkers ;)
Squier "SQ" Precision Bass || Vintage EST96 || Bass Big Muff ||
Marshall DBS 7200 -> Marshall 4x10" + Marshall 1x15"
MB-BASS
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 mei 2008, 19:08

Bericht door MB-BASS »

canaQ schreef: Ik heb hem al een mailtje gestuurd, voor €350 kan ik de hele set op komen halen. Ik ga binnenkort maar even een afspraak maken (de speakerdoeken zitten er overigens nog gewoon bij).
Zitten er verder nog voor- of nadelen aan die grote verhouden van 1:10?
Ik heb een hele tijd gelijktijdig een DBS 4x10" combo en een DBS 1x15" combo gebruikt.
Was luid genoeg, maar echt strak was de 4x10"niet, de 1x15" was, in verhouding, wat beter.
Van die gigantische headroom heb ik niet heel veel gemerkt.
Wel is het een erg prettige versterker om in te stellen, er is altijd wel een tof geluid uit te halen.
Plaats reactie