Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4851
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Die 250 Watt bi de Yamaha is onzin, dat is het opgenomen vermogen. Yamaha geeft hem op als 100 Watt, ik heb hem toen ik hem net had laten schoonmaken bij de reparateur, die heeft hem getest op 140 watt @ 4 Ohm. In de oefenruimte kon ik met twee gitaristen meekomen op standje 9 (van 10), op een 4x10 kast (waarschijnlijk 8 Ohm).

Helemaal geen gek ding, maar ik heb de losse top, en die is nogal lomp groot, vergeleken met een wat modernere versterker. Ik geloof wel dat hij op de 3e BGF-meet Noord best in de smaak viel (ook door zijn ingebouwde distortion).
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26362
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik heb ook zo'n Yamaha combo gehad ergens begin jaren '80. Ging wel hard en klonk geweldig. Later heb ik nog eens een losse B100 top gekocht met een EV 15" kast erbij en in mijn herinnering was dat op 1 of andere manier vergeleken met die combo toch minder. Het is allemaal al even geleden dus de herinnering kan wat eh, vervaagd zijn. :wink: :oudezak:
Al bedenk ik me nu dat die EV kast ook een 8 ohm geweest moet zijn, wat de ervaringen van Green Goblin ondersteunt. Het is idd gewoon een 100w versterker.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Scheurijzer
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 dec 2004, 17:36

Bericht door Scheurijzer »

Die Peavey MKIV's zijn -naar mijn bescheiden mening- geweldig. Heb er jaren één gehad en altijd met veel plezier op gespeeld.
Het zijn echte werkpaarden, kunnen alles aan, zijn onverwoestbaar en redelijk veelzijdig (hoewel ik nooit extreme EQ-instellingen gebruik).

Voor €150 lijkt me dat een echt koopje.

Heb 'm uiteindelijk weggedaan, omdat ik een 1000W cab had en een versterker met een vergelijkbaar vermogen op de kop kon tikken.
Gebruikersavatar
memoemamey
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mei 2005, 18:36

Bericht door memoemamey »

Over koopjes gesproken: KLIK

Per ongeluk een nulletje teveel ofzo??
Rock and/or Roll
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1465
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Green Goblin schreef:Die 250 Watt bi de Yamaha is onzin, dat is het opgenomen vermogen. Yamaha geeft hem op als 100 Watt, ik heb hem toen ik hem net had laten schoonmaken bij de reparateur, die heeft hem getest op 140 watt @ 4 Ohm. In de oefenruimte kon ik met twee gitaristen meekomen op standje 9 (van 10), op een 4x10 kast (waarschijnlijk 8 Ohm).

Helemaal geen gek ding, maar ik heb de losse top, en die is nogal lomp groot, vergeleken met een wat modernere versterker. Ik geloof wel dat hij op de 3e BGF-meet Noord best in de smaak viel (ook door zijn ingebouwde distortion).

Ik heb ook de losse top nog gehad, best een goed geluid, beetje buizen-achtig qua warmte. Ik vond die distortion echt totaal ruk (terwijl ik toch wel van vieze randjes hou), ik kon er niks mee. Ik gebruikte hem op een 4 Ohm 2x15 en dan hoefde hij écht niet harder als standje 3 met twee gitaristen!
Gebruikersavatar
MVD
Berichten: 451
Lid geworden op: 06 mar 2007, 10:59

Bericht door MVD »

Die Peavey is een andere die Bernardduur laatst op de kop tikte. Daarbij vergeleken is de MK IV een oefenversterkertje :-)
Maar, fijn ding. Hard, veelzijdig. Speel er al jaren over. Waardevast ook!
Kustom IV top
Peavey 215 cabinet
Youtube kanaal SCMB, bass/drums noiseduo: https://www.youtube.com/channel/UCCauY8 ... ijWA-QDC6g :jam:
Verse noise: https://juliemittens.bandcamp.com/album/shortcuts
Gebruikersavatar
rvdbrand
Berichten: 775
Lid geworden op: 27 jun 2007, 15:03

Bericht door rvdbrand »

Iemand nog een leuke Kustom?

https://link.marktplaats.nl/m889215033" onclick="window.open(this.href);return false;
G&L L2000 ('09) / G&L L2000 ('83)
GenzBenz Shuttle 6.0 / MesaBoogie 1516 / 115
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »

Gister nog over een Kustom 3x15 toren gespeeld en dat klonk behoorlijk!

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Blijft toch gaaf!
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Afbeelding
(Klik op plaatje voor de advertentie)
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

GAS. :kwijl:

Clique.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8203
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Leuke amp, ik heb in de jaren '90 wel eens over zo'n (beschikbaar gestelde) LC amp opgetreden.
Ook met zo'n box maar dan over 'n Marshall 100w versterker.
Klinken lekker diep.
xtala
Berichten: 111
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:33

Bericht door xtala »

https://www.2dehands.be/muziek/muziekins ... 06342.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zozo, niet eens zo ver van hier!
Gebruikersavatar
johndeboer
Berichten: 233
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:27

Bericht door johndeboer »

Iemand deze Ampeg SVT al gezien?

https://link.marktplaats.nl/m890418664

:jam:
Neem een Fendur en je bendur!
Pom-piedom-piedom...
McDreads
Berichten: 263
Lid geworden op: 07 jan 2008, 01:25

Bericht door McDreads »

M 200, inclusief besparing op je sportschoolabonnement:
https://link.marktplaats.nl/890515290
Alembic Orion
Adamovic Eclipse
I'm not deaf, I'm just ignoring you!
Plaats reactie