Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Hajvb schreef:Ik zit er juist aan te denken om voor minder te gaan. Iig in de oefenruimte, dan is 500 Watt met 4x10" teveel. Misschien iets van een kickback combo of cabinet. Suggesties iemand?
Totally with you, Henk! Hoewel je je 500 watt met 4x10 ook zachter kan zetten natuurlijk :wink:
Maar anders een 2x10 closed cab van Ampeg onder je 500 watt? Nu bij Keymusic 'maar' 280 (ipv 349)
Is punchy, direct en toch warm en lekker handzaam.
Of anders een front ported (ventend) combo? GK maakt erg fijne (imho).
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

De volumeknop?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Ja, de volumeknop en/of de gain (indien aanwezig)
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5674
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

De gain en volume staan allebei al onder een kwart, erg veel rek zit daar niet in. Ik heb ook de eq settings aangepast, het ligt namelijk ook nog wel eens aan de frequenties die extra versterkt worden. Die 2x10" is wel een goeie optie Hans, thnx! Combo kijk ik idd ook naar, ik vind een beetje sjouwen geen probleem, wieltjes eronder zijn snel zat gemaakt.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Het ligt er natuurlijk wel aan hoe hard de rest speelt. Maar als je gain en volume nu allebei al onder een kwart staan, zal het wel niet zo hard gaan.
En kunnen deze twee wellicht het onderzoeken waard zijn:

Hartke Kickback: https://link.marktplaats.nl/m908001907" onclick="window.open(this.href);return false; Prima voor de oefenruimte. Had 'm vroeger zelf ook ;-)
GK MB112-2: https://link.marktplaats.nl/m932432938" onclick="window.open(this.href);return false; Kom je zeker een heel end mee = 200 watt! Heb 'm zelf ook ;-) (de MB112-1 dan)
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Of deze op je 4x10:
https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... g#p1438263" onclick="window.open(this.href);return false;
Of deze:
https://www.keymusic.com/nl/item/ampeg-s ... vr/#outlet" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is trouwens de 2x10 aanbieding:
https://www.keymusic.com/nl/item/ampeg-svt210av/#outlet" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5674
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

We proberen het in de oefenruimte iig niet al te hard te laten gaan. Een en ander ligt meestal wel aan de drummer, maar sinds hij zijn drums omlaag heeft gestemd en de crash omhoog heeft geplaatst is het volume significant naar beneden gegaan. En wil ik dus ook, moet nog even doorgaan met deze oren :wink:
Zijn heel wat optie's iig, thnx!!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Goeie actie om in de oefenruimte het volume te beperken. Dan heb je meer ruimte voor dynamiek en het is bewezen dat je dan minder moe bent na een oefensessie.
Nog afgezien van het feit dat het beter is voor je oren.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Ik herken het sentiment, Henk! Ik heb gisteren mijn gehele ABM-set (top, 115, 210, 4-way footswitch) te ruil aangeboden aan Lebowski voor zijn Mesa Walkabout Scout 15. Hij overweegt de overstap naar Ashdown en ik ben erg gecharmeerd van dik doch draagbaar zoals die Mesa. Hopen dat hij reageert!
Ik had overigens nooit gedacht ook maar de overweging te maken om afscheid te nemen van m'n Ashdown... :?
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15129
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Ik heb nog nooit gerepeteerd (en zelfs nog nooit opgetreden) met iets zwaarder dan een 1x12", een 1x15" of een 2x10" ...
Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2009, 17:12

Trace Elliot V-type, 220 watt buizen

Bericht door Jules »

Kwam deze tegen op een vlaamse site.

Trace Elliot V4 top + originele speakerkast.
220 watt buizen. :jam:

https://leuven.locanto.be/ID_299363909/T ... nieuw.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb zelf een V-type combo waar ik erg over te spreken ben.
Zeer warm geluid.

Helaas niet het geld voor deze set :(
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

padawatje schreef:Ik heb nog nooit gerepeteerd (en zelfs nog nooit opgetreden) met iets zwaarder dan een 1x12", een 1x15" of een 2x10" ...
Het "probleem" lijkt me ook niet in het aantal/formaat van de speakers zitten hier. Het heeft wellicht ook wat te maken met de neiging van sommige fabrikanten om het volumeverloop van de versterker d.m.v. de potmeters een beetje te sturen, zo van: oh, je hoeft 'em maar 2 streepjes open te draaien en hij staat meteen lekker hard. Heel irritant als je het wat zachter wilt hebben, want het resterende verloop van je potmeter heb je dus geen bal aan. Maar goed, hard klinkt natuurlijk beter, dat weten we allemaal. :roll:
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5674
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Goed punt Sjoerd, het ligt er denk ik ook niet aan of ik een andere cab onder de ABM zet, misschien wat minder speaker druk maar qua volume gaat het denk ik niet echt zoden aan de dijk zetten. Ik ga nog eens goed nadenken wat ik ermee ga doen.

Flinke beslissing Michael, maar ik snap je wel. Denk dat zo'n Scout 15 ook wel erg goed bij jou zou passen. Mach1 heeft mij zijn TV15 aangeboden, maar voor mij is een 15" geen goed idee. Wie weet kijk ik wel eens of ik een leuke Genz Benz combo kan vinden. Of misschien is de nieuwe Rumble wel wat voor me.....
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Hij heeft niet gehapt. Jammer.
Die TV15 is ook heel tof overigens. Maar geen fondsen en geen zin om met spul te leuren.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Brent
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:16

Bericht door Brent »

we tigers schreef:Hij heeft niet gehapt. Jammer.
Die TV15 is ook heel tof overigens. Maar geen fondsen en geen zin om met spul te leuren.
Al zou je een nier verkopen, dat is zo een versterker 100% waard :jam:
Plaats reactie