Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door StingRay85 »

MR. LEE schreef: 12 feb 2018, 00:00
DominicMaertens schreef: 20 jan 2018, 07:06 Hij heeft toch aanvaard, bij deze is mijn beginnende Acoustic verzameling een feit.

Model 125
Model 126
270 met bijhorende 201
jammer dat ik dit nou pas lees , anders had ik je nog kunnen waarschuwen.
Die dingen klinken als een kartonnen doos ,....en vanwege het ontwerp ( equalizer / toonregling met spoeltjes ) is 'ie praktisch niet te modificeren tot een fatsoenlijk geluid.
Zeer onstabiel ontwerp (en een a-symm voeding ),...de eindversterkers begeven het helaas niet zelden.
( 1 klein voordeeltje : Als die eindversterker ploeft , dan overleeft je speaker het meestal nog wel vanwege de uitkoppeling dmv een elco :D )

Dit merk dankt z'n onverdiende aantrekkingskracht door basgitaar-grootheid J. Pastorius .
Ik ga niet akkoord.
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door StingRay85 »

Je zal er geen modern geluid uit krijgen, maar daar ben ik ook helemaal niet naar op zoek. Ik hoef zelfs niet aan de EQ te komen om direct tone te hebben. Die bakken klinken gewoon goed van hun eigen. Ik heb een SVT VR gehad, en qua headroom doet de 270 niet onder op 2 ohm.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door HNZ »

Met schommel???
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door MR. LEE »

HNZ schreef: 12 feb 2018, 22:26 Met schommel???
daar bedoelen ze die vork mee waar de body op rust ...
....een beetje maffe benaming
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door MR. LEE »

Momenteel wordt er op marktplaats een DEFECTE Ampeg SVT-7 Pro aangeboden.
( met het verhaal over een prognose/diagnose , dat dit voor 300 euro wel te maken valt ,.....of dat 't wellicht iets is voor een "handige Harrie" ) :|

Hou er maar vast rekening mee dat de kans zeer groot is , dat 'ie misschien wel "effe" terug moet naar de fabriek . :|

Met name de zgn "schakelende voeding" en de klasse D eindversterker op 1 gecombineerde print , maakt deze reparatie waarschijnlijk zeer lastig/complex ( en zeer prijzig ! )

Rijke jongens kunnen de gok nog wel overleven.

Arme drommels blijven er maar beter vanaf :!:
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 17 apr 2018, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door HNZ »

TOP!

Bedankt voor de waarschuwing! :worship:
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door MR. LEE »

Die advertentie van die defecte Ampeg SVT-7 Pro staat inmiddels op "GERESERVEERD" , wat betekent dat iemand toch nog een "gokje" wil wagen , .....in de hoop dat er misschien weer leven in gaat komen met een "kleine" reparatie-investering.

Misschien heeft 'ie mazzel .... ( maar ik vrees van niet :roll: ,... ik vermoed namelijk , dat er al een reparateur aan heeft gewerkt die de handdoek in de ring heeft gegooid :| )
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door HaveBlue »

MR. LEE schreef: 19 apr 2018, 08:01 Die advertentie van die defecte Ampeg SVT-7 Pro staat inmiddels op "GERESERVEERD" , wat betekent dat iemand toch nog een "gokje" wil wagen , .....in de hoop dat er misschien weer leven in gaat komen met een "kleine" reparatie-investering.

Misschien heeft 'ie mazzel .... ( maar ik vrees van niet :roll: ,... ik vermoed namelijk , dat er al een reparateur aan heeft gewerkt die de handdoek in de ring heeft gegooid :| )
De SVT-7PRO heeft mij te vaak in de kou laten staan om het nog eens te proberen maar het bekende klapperende voeding a.k.a. "crapping out" euvel (en de reden waarom de SVT-7PRO terecht wordt weggezet als onbetrouwbaar) is niet moeilijk te repareren als je handig bent met een soldeerbout.

Er zit een auxiliary power controller (U2, ICE2A165) op die vervangen wordt door een variant met iets betere specificaties (ICE2A265). Een reparatie die minder dan €5,- aan onderdelen kost en in een uur gefixed is. Of €300,- aan onderdelen als je de volledige subassembly wilt vervangen :D Service manual en parts list hier te vinden: https://www.loudtechnologies.eu/shop/ind ... 62&lang=en Overigens: als je wat geduld hebt en een beetje je weg weet te vinden op eBay kun je eventueel benodigde sub-assemblies voor een derde van de prijs die LOUD er voor vraagt in huis halen.

Nog even een sfeerploatie van mijn unit van de ikweetniethoeveelstekeer dat het ding me liet zitten

Afbeelding
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door HNZ »

MR. LEE schreef: 17 apr 2018, 10:45 Momenteel wordt er op marktplaats een DEFECTE Ampeg SVT-7 Pro aangeboden.
( met het verhaal over een prognose/diagnose , dat dit voor 300 euro wel te maken valt ,.....of dat 't wellicht iets is voor een "handige Harrie" ) :|

Hou er maar vast rekening mee dat de kans zeer groot is , dat 'ie misschien wel "effe" terug moet naar de fabriek . :|

Met name de zgn "schakelende voeding" en de klasse D eindversterker op 1 gecombineerde print , maakt deze reparatie waarschijnlijk zeer lastig/complex ( en zeer prijzig ! )

Rijke jongens kunnen de gok nog wel overleven.

Arme drommels blijven er maar beter vanaf :!:
Bij Frans Toet (Amps Unlimited) stond er ook al eentje.
Frans was er niet blij mee - eigenlijk total-los zei hij...
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door MR. LEE »

Als er toch nog een gemeen probleem in die schakelende voeding zit , dan kan dat ( helaas ) niet zelden enorm veel tijd vergen om het te fixen , vandaar dat geen reparatie-adres daarop nou 'ns echt zit te wachten. :nono:

Dat verhaal van "alleen maar ic'tje U2 vervangen" is ook veels te optimistisch !
De voeding van U2 komt regelrecht uit een enkelfasige gelijkringrichting van de netspanning. (kijk dus uit met meten !)
Dit ic'tje herbergt een beveiliging voor de schakelende voeding en trekt bij een defect het relais om van de netspanning-gelijkrichter , maar geeft geen absolute garantie dat de rest hierachter heel gebleven is.
Hier hangt ook het e.e.a. aan vast dmv terug-koppelingen.
Dus als je pech hebt , ben je na die vervanging nog niks opgeschoten. :(
Op het foto'tje zie je dat ook R46 verkoold is , die in dat circuitje is opgenomen.



In dit geval kan deze AMPEG ,....ook zomaar een AMPECH wezen . :mrgreen:


En dan nog iets : .....Het meten aan een schakelende voeding is voor een leek zeer gevaarlijk :!:
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door AmericanIdiot »

Beter niet aan beginnen...ik heb in het verleden ook schakelende voedingen gerepareerd en als je het al draaiend krijgt dan is de vraag maar voor hoelang. Meer dan eens heb ik in de testrun een licht en rookshow meegemaakt.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door Rieno »

Vooral die verrekte dode tijd komt zo precies in die circuitjes..iets te lang en het werkt niet, iets te lang en de boel wordt pisheet :(
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door samuel »

het is geen MP maar BVA auctions:
faillissement van benelly import (ashdown en orange)

https://www.bva-auctions.com/auction/ca ... 3/14394270
Gebruikersavatar
Gerko
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 sep 2015, 13:15

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door Gerko »

Bedankt voor de tip
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door Chino »

Die Orange Ob 300! Wellicht met een beetje mazzel...
Of nog een drophead erbij...
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Plaats reactie