Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door Brinkmeister »

HNZ schreef: 21 feb 2019, 12:01 Wel een aparte eq heb ik begrepen. Zoiets als een Fender Bassman, dus 'flat' is niet alles op 12 uur, maar bass op 9 uur, mid op 2 en treble op 10 uur OF ZOIETS!

EDIT: Zou ik eerder voor deze gaan.
Ik ben niet zo gecharmeerd van die schuif-EQ's. Heb het gevoel dat ik het nooit goed krijg.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1910
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door CaptainSlow »

Brinkmeister schreef: 21 feb 2019, 10:07 Zou dit wat zijn?

https://www.thomann.de/nl/hartke_lh_500_b_stock.htm

De prijs vind ik wel aantrekkelijk, vermogen lijkt ook voldoende. En lekker weinig knoppen om de sound te verkloten.
Dit vond ik in de LH1000 comments, het is waard om even te checken of dit vaker voorkomt:

Hartke LH1000 - Rubbish
07.12.2016
When this worked, it sounded amazing - exactly what I have been looking for. Unfortunately, it didn't work very often.
1st amp lost B-channel, returned and replaced under warranty.
2nd amp lost B-channel, returned and replaced under warranty.
3rd amp lost A-channel, and I'm done with Hartke amps.

I gig every weekend, in UK and Europe, and this just isn't reliable. I can't trust it.

Thomann have been excellent, but Hartke customer service outside the US is non-existent.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door HNZ »

Brinkmeister schreef: 21 feb 2019, 12:05 Ik ben niet zo gecharmeerd van die schuif-EQ's. Heb het gevoel dat ik het nooit goed krijg.
Nee, ik ook niet. En bij deze top kun je die dus gewoon uitschakelen. De compressor laat je ook uit. De pre-amp: Tube op 3 uur en ss op 9.
Dan blijft alleen nog een beetje rommelen met de 2 contour knopjes over. O ja, en je volume. :D
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door HNZ »

EN DAN...


Komt er een moment dat je bijvoorbeeld denkt "ik zou wat meer mid in mijn sound willen".

Dan schakel je je eq in, zet alle schuifjes in het midden en alleen in het laag middengebied, 250 - 500 - 1000 schuif je ze iets omhoog.
En zo word je langzamerhand een gebruiker van een schuif eq systeem.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door HNZ »

No worries, Brinkmeister!

Anders word je nooit je Brink Meister!
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door Brinkmeister »

CaptainSlow schreef: 21 feb 2019, 12:14 Dit vond ik in de LH1000 comments, het is waard om even te checken of dit vaker voorkomt:

Hartke LH1000 - Rubbish
07.12.2016
When this worked, it sounded amazing - exactly what I have been looking for. Unfortunately, it didn't work very often.
1st amp lost B-channel, returned and replaced under warranty.
2nd amp lost B-channel, returned and replaced under warranty.
3rd amp lost A-channel, and I'm done with Hartke amps.

I gig every weekend, in UK and Europe, and this just isn't reliable. I can't trust it.

Thomann have been excellent, but Hartke customer service outside the US is non-existent.
HNZ schreef: 21 feb 2019, 12:28 No worries, Brinkmeister!

Anders word je nooit je Brink Meister!
Hahaha, thanks mensen!

Dikke twijfels. Ik ga morgenavond waarschijnlijk voor een 15"cab kijken, terwijl ik die spullen nog lang niet nodig heb. Maar prima prijs en dan kan ik 'm in elk geval alvast in de garage parkeren. Dus zit ik ook al een beetje naar versterkers te kijken.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door dejohan »

Als het betrouwbaar moet zijn zou ik uit de losse pols Roland willen aanraden.
Heb hier nog een SuperCube amp uit ergens begin jaren 80.
Heeft jaren in een open garage gestaan, in de warmte, vocht en vrieskou, heeft daarna in een kelder een overstroming overleefd (water stond 5cm hoog), is uuuren op gespeeld, ook met alles op 10 en met gitaar, en draait nog altijd als een zonnetje.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door AmericanIdiot »

Brinkmeister schreef: 21 feb 2019, 12:05 Ik ben niet zo gecharmeerd van die schuif-EQ's. Heb het gevoel dat ik het nooit goed krijg.
Gewoon lekker vanaf blijven dan. Op die 3500 kun je de EQ uit zetten, heb je vaak niet nodig. Verder zijn dat onverwoestbare tanks, klinken goed en doen gewoon hun ding: je bas versterken. Ik heb er jaren op gespeeld zonder 1 probleem. Oh ja die tube preamp klinkt nergens naar, gewoon op 0 laten.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door dejohan »

Iemand enig idee wat de tweede versterker op de foto zou kunnen zijn?

https://www.2dehands.be/muziek/audio-ap ... 87284.html

Bovenste is een Bassman 100. Maar die andere? Dual Showman?


Edit: gechecked met foto's op het internet, 90% zeker dat het een Dual Showman is.

Te groot voor mij, maar wel heel leuke amps.
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door StingRay85 »

Dual Showman Reverb, je ziet de Reverb tank liggen. De cab is een 215 met waarschijnlijk JBL D130F. Een gitaar rig dus (en veel te duur geadverteerd)
StingRay85
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 apr 2012, 00:42

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door StingRay85 »

https://link.marktplaats.nl/m1379140826

Leuke 2x15. Twee nieuwe Eminence speakers erin en blazen maar
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door Ken »

AmericanIdiot schreef: 21 feb 2019, 19:06
Brinkmeister schreef: 21 feb 2019, 12:05 Ik ben niet zo gecharmeerd van die schuif-EQ's. Heb het gevoel dat ik het nooit goed krijg.
Gewoon lekker vanaf blijven dan. Op die 3500 kun je de EQ uit zetten, heb je vaak niet nodig. Verder zijn dat onverwoestbare tanks, klinken goed en doen gewoon hun ding: je bas versterken. Ik heb er jaren op gespeeld zonder 1 probleem. Oh ja die tube preamp klinkt nergens naar, gewoon op 0 laten.
Zo'n HA2500 of 3500 is een prima ding! Maar kijk wel of de ventilator niet teveel lawaai maakt. Die draait continu (dus niet variabel). In de HA2500 overstemde de ventilator mijn bas bij lage volumes zelfs, dus ik kon twee dingen doen: de fan vervangen en regelbaar maken, of afscheid nemen. Ik deed het laatste.
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door Brinkmeister »

Ken schreef: 26 feb 2019, 22:18
AmericanIdiot schreef: 21 feb 2019, 19:06

Gewoon lekker vanaf blijven dan. Op die 3500 kun je de EQ uit zetten, heb je vaak niet nodig. Verder zijn dat onverwoestbare tanks, klinken goed en doen gewoon hun ding: je bas versterken. Ik heb er jaren op gespeeld zonder 1 probleem. Oh ja die tube preamp klinkt nergens naar, gewoon op 0 laten.
Zo'n HA2500 of 3500 is een prima ding! Maar kijk wel of de ventilator niet teveel lawaai maakt. Die draait continu (dus niet variabel). In de HA2500 overstemde de ventilator mijn bas bij lage volumes zelfs, dus ik kon twee dingen doen: de fan vervangen en regelbaar maken, of afscheid nemen. Ik deed het laatste.
Ik ga een 3500 oppikken en eens zien wat ik ervan vind.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door Hagen »

Ik heb een H 3500 en gebruik m alleen buiten de deur. Vanwege die ventilator. Thuis oefen ik met een minicube.
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Bericht door rsint »

Dit is volgens mij best wel een koopje :jam:
Glockenklang heart-core
https://link.marktplaats.nl/m1376634442
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Plaats reactie