Ibanez DAB1 review

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
gilze
Berichten: 268
Lid geworden op: 02 jun 2009, 20:57

Ibanez DAB1 review

Bericht door gilze »

Omdat ik graag een buroversterktje wilde heb ik een tijdje geleden een Ibanez DAB1 aangeschaft. (DAB = Desktop Amplifier Bass denk ik)

Ik heb hem bij rockpalace besteld omdat ik hem daar het gekoopste gevonden had.
https://www.rockpalace.com/product/Ibane ... -Amplifier" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding


Wat kun je ermee?
Zoals het verhaaltje al vertelt kun je je bas versterken thuis (door de bijgeleverde adapter) en onderweg (met een 9v batterij). Ook kun je dmv 3.6 jack je mp3, telefoon of andere bron erop aansluiten. Voor de completigheid ontbreekt ook een koptelefoon aansluiting niet.

Het geluid
Ondanks de afmetingen valt het geluid niet tegen. Door te spelen met de treble, contour en mid-boost kun je er een redelijk geluidje uit krijgen. Feit blijft wel dat het een 3" speakertje in een kunststof huis betreft. Het geluid blijft dus altijd "mager" en enigszins blikkerig klinken. Vergelijk het maar met een mp3 afspelen over het speakertje van je telefoon.

Maar wat doe je er uiteindelijk mee?
Bij mij staat het versterkertje op mijn buro, tussen mijn laptop en mijn speakerset. Ik gebruik dus enkel de versterkerfunctie en het geluid komt uit de speakerset die ik altijd al aan de laptop had hangen. Dit is een 2.1 speakerset die door de actieve subwoofer het laag redelijk doorgeeft. Op deze manier heb ik dus voor een paar een tientjes de beschikking over een redelijke oefensetting met mp3 meespeelmogelijkheid. In een ander geval speel ik met koptelefoon, maar eigenlijk nooit over het speakertje zelf, hooguit een enkele keer als ik “even ergens” moet testen of iets werkt, bijvoorbeeld in het hobbyhok ofzo dan is de batterij mogelijkheid en draagbaarheid en groot pluspunt.

Samenvattend
De Ibanez DAB1 is een geinig dingetje. Als je op zoek bent naar een oefencombo met mp3 meespeelmogelijkheid kan het een voordelig alternatief zijn. Zeker door de afmetingen en de looks staat het erg leuk op je buro. Met een losse speakerset werkt het prima. Voor iemand waar ruimte, geld en opgeruimdheid niet van belang zijn; lekker laten liggen. Voor iemand die geen grote kast in zijn huiskamer wil en waarbij functionaliteit boven geluidskwaliteit gaat is het een prima aanvulling op zijn arsenaal.
Schecter, Sansamp en Gallien Krueger
Plaats reactie