Eden verkocht aan Marshall

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1569
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Eden verkocht aan Marshall

Bericht door Laxe »

Had iemand dit al opgemerkt?

Eden Bass Is Acquired by the Marshall Amplification Group

Men zegt: 'Eden blijft een zelfstandig merk met eigen producten, maar kan profiteren van Marshall kapitaal en marketing.'

Het was al een tijd erg stilletjes rond Eden, ook op hun site. Producten leken hier ook wat uit de winkels te verdwijnen. Hopelijk komt daar wat verandering in.
Gebruikersavatar
mroekalea
Berichten: 309
Lid geworden op: 21 jan 2011, 10:36

Bericht door mroekalea »

Yep op talkbass.com vernomen!

Verhaal gaat rond met opmerkingen zoals: "Eindelijk echte basversterkers bij Marshall", "Hopelijk gaat de R&D afdeling bij Eden weer vernieuwend aan de slag"
Jazz bas, buizen en 12 inch!
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Laxe schreef:Het was al een tijd erg stilletjes rond Eden, ook op hun site. Producten leken hier ook wat uit de winkels te verdwijnen. Hopelijk komt daar wat verandering in.
Bij The Bass Gallery is daarentegen de laatste tijd best wat nieuw Eden spul binnengekomen..10' en 12' cabs met die lichtgewicht speakers, maar ook wel de zwaardere jongens.
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Het verbaast me niet dat Eden is overgenomen...Godfather David Nordschow is al een tijdje weg bij Eden en ik was ook al erg benieuwd hoe het nu verder ging bij Eden. Ik kreeg al een beetje het 'Trace Elliot gevoel' bij dit merk dat ook niet veel meer voorstelde tot/sinds de overname door Gibson.

Ik hoop dat Eden de nodige power-injectie krijgt want inderdaad, het leek allemaal een beetje ingeslapen de laatste tijd. Neemt niet weg dat ze fantastisch mooie cabs en amps geproduceerd hebben. Ik geniet nog dagelijks van 2 Eden cabs die wat mij betreft nog niet (nauwelijks) zijn evenaard door een ander.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Gothbin
Berichten: 418
Lid geworden op: 22 dec 2006, 09:59

Bericht door Gothbin »

Ik hoop ook dat ze weer nieuwe mooie dingen gaan produceren, het is altijd zo een goed merk geweest. Ik heb al een hele tijd een WT-300 top en dat bevalt me zeer goed. Zo goed zelfs, dat ik nooit meer naar een andere top gekeken heb! :jam:
Keep it low! :dance:
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Bericht door kamiell »

Gothbin schreef: Zo goed zelfs, dat ik nooit meer naar een andere top gekeken heb! :jam:
Als je een lief vind met die eigenschap ben ik pas echt jaloers.
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 629
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Heb sinds mijn WT800 en epifani UL2-410 geen GAS gehad voor een andere amp.
Maar heb even een amp te leen. En deze epifani UL902 klinkt ook wel heel erg lekker op mijn epi.
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1569
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Bericht door Laxe »

Zat wat rond te neuzen bij de bekende Duitse webwinkels, maar geen Eden meer te bekennen (op wat restjes na). Daar mag dus wel wat gebeuren :shock:
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ik hoorde de afgelopen tijd veel negatieve berichten over Eden amps en cabs. Storingen, rook, matige constructies. Daarna een tijd vrijwel niks. Mijn beeld is dat ze destijds een uitstekend merk waren met een beperkte lijn erg goeie amps en cabs. Sinds de komst van lichtgewicht spul is Eden echter sterk achtergebleven en kan in die categorie nauwelijks concurreren. Hun WTX lijn slaat wat mij betreft de plank volledig mis.

Kortom, ik ben ook benieuwd wat Marshall ervan maakt. In de US zijn er overigens nog genoeg echte Eden fans die er alles aan doen om hun achterlijke hoeveelheden Eden cabs te showen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Is dit niet een beetje het zelfde verhaal als bij Trace?
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

die foto's zijn volgens mij van een duitse edenite, welke ook nog DNA cabs heeft staan
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Unlord schreef:Ik hoorde de afgelopen tijd veel negatieve berichten over Eden amps en cabs. Storingen, rook, matige constructies. Daarna een tijd vrijwel niks. Mijn beeld is dat ze destijds een uitstekend merk waren met een beperkte lijn erg goeie amps en cabs. Sinds de komst van lichtgewicht spul is Eden echter sterk achtergebleven en kan in die categorie nauwelijks concurreren. Hun WTX lijn slaat wat mij betreft de plank volledig mis.
Mee eens, ze zouden nu serieus gas moeten geven om een serie goede lightweights te maken en de oude koploper serie (WT800, XLT en XST) vooral in het pakket laten en de kwaliteit weer opschroeven. Er blijft naar mijn idee altijd een groep bassisten die zweert bij de conventionele spullen en laten we eerlijk wezen, daar was Eden verdomd goed in. De XST cab's bijvoorbeeld zijn echte monsters...
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Als ik zelf niet voor lichtgewicht zou gaan, dan zou ik direct voor de Eden XST's gaan. Veel beter dan dat krijg je het niet.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Laxe schreef:Zat wat rond te neuzen bij de bekende Duitse webwinkels, maar geen Eden meer te bekennen (op wat restjes na). Daar mag dus wel wat gebeuren :shock:
En nog steeds niks, het lijkt wel of Eden langzaam van de aardbodem aan het verdwijnen is. Jammer hoor, Marshall mag weleens hard aan het werk om er nog iets van te maken.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
pindafunk
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2012, 10:02

over zijn nek

Bericht door pindafunk »

hallo bas mannen

kan iemand mij helpen met dit probleem.
ik heb een eden wt 800 samen met D410 xst en ben ervan overtuigd dat er iets mis mee is.
hij is nu 3 maanden oud en bij de eerste gig ging die behoorlijk over zijn nek en vertelde mij iemand dat er licht uit de kast kwam.
ik heb inmiddels de zekering vervangen door voorlopig een auto lampje.
vd week weer een gig gehad en toen vertelde de geluidsman mijn conussen van de speakers behoorlijk stonden te klapperen.
ik ben er van overtuigd dat er iets mis is ik heb alles op 12 uur positie (flat) gezet en de gain op 12 uur dit moet ik wel doen anders krijg ik te weinig volume.
ik speel zelf met een fender jazz bas.
kan iemand mij vertellen wat dit kan wezen of heeft iemand dit soort gelijke spul eden wt 800 met d410 xst zodat ik dit bij jou kan uitproberen en mijn spullen ook meeneem ik wil hier ook een vergoeding voor betalen.
de leverancier kan ik niet echt overtuigen wat ik bedoel.

hoop op een reactie gr marcel kloos
Plaats reactie