Eden WTX-264 top + EX 110 cabinet

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Linda5
Berichten: 3004
Lid geworden op: 17 mei 2008, 20:47

Eden WTX-264 top + EX 110 cabinet

Bericht door Linda5 »

Dat setje heb ik dus vandaag gekocht bij Peter Verspuy in Rotterdam. Mijn andere Eden set heb ik nog. En ik mag deze set testen en anders binnen een week terug brengen.
Ik verbaas me erover wat een fijne bak basherrie er uit zo'n piepklein setje komt! Ik ga woensdag repeteren en mocht het bevallen dan koop ik er nog een zelfde cabinet bij en lach ik me dood als ik de hele set met 1 hand naar de auto til! :D
En dan gooi ik mijn huidige Eden set op marktplaats en heb ik geen last meer van mijn rug met al dat gesjouw.....
https://www.lynnslineup.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/lynnslineup" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Ben benieuwd ....
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22640
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik hoop dat het plezier blijft duren..
Niet om al onheil te zaaien maar ik heb het zo vaak meegemaakt dat volumes die ergens anders torenhoog leken te zijn in groepsverband onhoorbaar waren en dat ik verbaasd meer dan de helft moest bijdraaien om nog hoorbaar te zijn...
Hoe vaak ik al thuis gekomen ben en tot mijn verbazing nog de instelling van het optreden zag staan en het onmogelijk achtte dat ik zo'n volume nodig bleek te hebben gehad..
Succes alleszins..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Linda5
Berichten: 3004
Lid geworden op: 17 mei 2008, 20:47

Bericht door Linda5 »

Ja, ik moet ook eerlijk bekennen dat het setje me hier thuis al enigszins tegenvalt. Ik had in de winkel mijn eigen bas niet mee en nu ik dus gisteravond wat zat te klooien vind ik het geluid niet lekker. Het blijft dof. Heb alle mogelijke standen al geprobeerd maar ik vrees dat ik de set terug breng.

De afspraak was dat ik binnen een week mijn geld gewoon terug krijg, dus het kost me alleen een ritje naar Rotterdam.

Ik ben nu al de hele ochtend aan het zoeken naar andere mogelijkheden. Ik lees veel goede reviews over Mark bass. Ik denk dat ik zo even naar Nederland Muziek rijd. Gewoon mijn eigen bas mee en hier en daar wat uitproberen.
Dat Orange lijkt me overigens ook wel goed. Een 2x10 combo kost 1000 euro.

Ik lees ook veel goeds over Glockenklang, maar die zijn qua gewicht weer enorm zwaar.

Ik hoop toch heel snel iets te vinden wat weinig weegt maar toch enorm douwt en helder klinkt. Eden is soms toch wat donker van geluid....
https://www.lynnslineup.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/lynnslineup" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
matsjuw
Berichten: 1592
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:48

Bericht door matsjuw »

Heb je al eens gekeken naar TC RH450 met een 210 of 212 cab?
Die zijn lichtgewicht en klinkt voor mijn gevoel wel heel erg goed.
MM Stingray 4
FMC 2128 NEO
Sound City "Model T modded"
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Linda5 schreef:Ja, ik moet ook eerlijk bekennen dat het setje me hier thuis al enigszins tegenvalt. Ik had in de winkel mijn eigen bas niet mee en nu ik dus gisteravond wat zat te klooien vind ik het geluid niet lekker. Het blijft dof. Heb alle mogelijke standen al geprobeerd maar ik vrees dat ik de set terug breng.

De afspraak was dat ik binnen een week mijn geld gewoon terug krijg, dus het kost me alleen een ritje naar Rotterdam.

Ik ben nu al de hele ochtend aan het zoeken naar andere mogelijkheden. Ik lees veel goede reviews over Mark bass. Ik denk dat ik zo even naar Nederland Muziek rijd. Gewoon mijn eigen bas mee en hier en daar wat uitproberen.
Dat Orange lijkt me overigens ook wel goed. Een 2x10 combo kost 1000 euro.

Ik lees ook veel goeds over Glockenklang, maar die zijn qua gewicht weer enorm zwaar.

Ik hoop toch heel snel iets te vinden wat weinig weegt maar toch enorm douwt en helder klinkt. Eden is soms toch wat donker van geluid....
Als het gaat om sjouwen is een cab met wieltjes misschien ook wel wat voor je, is alleen lastig als je trappen op moet maar verder rij ik die van mij met 1 hand rond. Auto in en uit is een kwestie van kantelen over de bumper. Als je wilt mag je mijn D610XLT wel eens uitproberen.
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

ik heb een WTX550 gehad met een epifani UL112 cab!

perfect en lightweight!!
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
pepe1001
Berichten: 1151
Lid geworden op: 07 dec 2007, 22:10

Bericht door pepe1001 »

Mijn G&K MB150E gebruik ik voor klein gebruik en laat mij ook in de oefenruimte niet in de steek. Oké, de collega muzikanten voelen niet de broekspijpen trillen maar krijgen wel alles mee.
Hij is wat klein maar het genot om met zo'n kleine amp aan te komen is geweldig.

zou dit iets zijn? https://link.marktplaats.nl/513253425
I'm full of Rythm and Blues, I got the Rythm from my dad and the bad woman gave me the Blues

pepe's personal's

Sales & Artist Relations @ Eich Amps / Caveman Audio
Gebruikersavatar
Linda5
Berichten: 3004
Lid geworden op: 17 mei 2008, 20:47

Bericht door Linda5 »

matsjuw schreef:Heb je al eens gekeken naar TC RH450 met een 210 of 212 cab?
Die zijn lichtgewicht en klinkt voor mijn gevoel wel heel erg goed.
Ik heb veel gelezen over die tc combo 450 maar er was iemand op talkbass die schreef dat hij toch niet genoeg power had om boven een luide band uit te komen..... Het leek mij wel een mooie combo namelijk, met wieltjes en handvat.

Maar bedankt iedereen voor de reacties, ik zie alleen even door de bomen het bos niet meer. Ik ga gewoon op pad en hier en daar maar van alles uitproberen.
https://www.lynnslineup.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/lynnslineup" onclick="window.open(this.href);return false;
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

Even mijn kleine bescheide mening

Versterkers:
Ik vind dat je minstens naar een wattage van 500watt moet gaan. Ik spreek hier over Solidstates of hybrides, want bij tubes is het anders. Maar Tubes wegen ook meer, dus ook weer geen lighweight.
Akkoord je hebt luide en minder luide varianten en wattage verteld ons niets over de geluidsterkte (volume gevoel).
Maar ervaring en versterkerswissels leren me dat ik met een versterker van minstens 500watt een soort van "volume voldoending" kreeg... (lees; dan voelde ik tenminste dat ik iets achter mij had staan dat me genoeg laagte gaf en definitie)

Cabinets:
Klein en fijn is tof en goed voor de rug. Maar minder geluidsoverdacht is dan ook het resultaat.
Als bass heb je lage en hoge tonen nodig. Dus 1x10 is naar mijn mening veel hoog en niets laag, 1x15 is lekker laag maar niets van hoog (definitie). Daarom is een 12inch een goede allrounder.

Dus kort samengevat is, voor mij, een 500watt versterker + 12 inch cab de perfecte "lightweight allrounder".

En dan kunnen we de verschillende merken/prijzen/... gaan vergelijken! :dance:
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
matsjuw
Berichten: 1592
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:48

Bericht door matsjuw »

Linda5 schreef:
matsjuw schreef:Heb je al eens gekeken naar TC RH450 met een 210 of 212 cab?
Die zijn lichtgewicht en klinkt voor mijn gevoel wel heel erg goed.
Ik heb veel gelezen over die tc combo 450 maar er was iemand op talkbass die schreef dat hij toch niet genoeg power had om boven een luide band uit te komen..... Het leek mij wel een mooie combo namelijk, met wieltjes en handvat.

Maar bedankt iedereen voor de reacties, ik zie alleen even door de bomen het bos niet meer. Ik ga gewoon op pad en hier en daar maar van alles uitproberen.
Ik had het eerder over de aparte cab en aparte versterker, wist niet dat daar ook een combo van was.
Je kan even vragen aan 4snaar of hij die in bandverband al gebruikt heeft, hij heeft namelijk een tijdje geleden de RH 450 gekocht (maar nog zoekend naar de cab die voor hem het beste past).
Als 450W niet genoeg is, kan je ook kijken voor de 750W versie (RH750).

Ik ga wel mee met wat Up-B zegt, voor mij alleen nog 12inchers om die reden.
MM Stingray 4
FMC 2128 NEO
Sound City "Model T modded"
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Ik speel nu over de markbass lm3 met een traveler 121H. Deze set is zeer licht doch genoeg punch en power voor mij. Vorig optreden voor het eerst op deze set gespeeld. Klein cafe, luide gitaristen+drummer, zaalgeluid wat gewoonweg veeeeeeeels te hard ging maar ik prikte er lekker doorheen met 300watjes.

Markbass zal ik effe uitproberen. De magie van die dingen zit hem voor mij in VPF/VLE filters, ik kan daarmee elke bas goed laten klinken!
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik vind Eden cabs geweldig maar ik kan me zo voorstellen dat je met een enkel 10 inchertje wel wat body te kort komt. Of de Eden amps een wat 'donkere' (sommige noemen het warm) kleuring hebben, best mogelijk, het blijft uiteindelijk ook een smaak-kwestie.

In jouw geval zou je eens kunnen kijken naar TecAmp of Genz Benz, of evt. een GK MB500 top proberen. Wellicht zit daar net de 'bite' in die je zoekt.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4350
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ik ben het volstrekt eens met wat Geert roept. Thuis klinkt alles goed. Op hoog volume in een grote ruimte en waar een drum en een gitaar meespelen wil je het echt testen.

Als je licht, hard en toch nog mooi wilt hebben, ga dan voor Markbass. Een losse top met een New York 121 cab of een combootje. Ga je geen spijt van krijgen.

Wil je licht, hard en rock, dan kies je Tecamp. Of je probeert een losse top van Genz Benz met ofwel een Tecamp of een Markbass.

Gezien jouw muzikale voorkeur zie ik jou wel op die eerstgenoemde Markbass spelen, met later een tweede 12" cabje erbij.

Ik heb veel over Edens gespeeld, maar ik heb er niks mee. Te zwaar, te lomp, te wollig, te duur en te matige kwaliteit naar mijn smaak. Die kleine WTX versterkers vind ik vleesch noch visch. Maar da's persoonlijk.
Gebruikersavatar
Linda5
Berichten: 3004
Lid geworden op: 17 mei 2008, 20:47

Bericht door Linda5 »

Oké, ik ben net terug van Nederland muziek en heb dus nog maar even een setje aangeschaft. Ik heb nu dus drie complete sets in huis. Haha!
Ik had mijn eigen bas mee en heb vrij lang van alles uit zitten proberen. En ik heb gekozen voor de Little Mark III top en als cabinet de Standard 151 HR, ook van Mark Bass. En geloof me.....het gaat hard. :D
Maar ik viel uiteindelijk gewoon voor het geweldige geluid en ook die 15 inch box is echt prima te tillen!
Dus ik ben blij!
Nu alleen zsm terug naar Peter Verspuy om dat setje van gisteren te retourneren en vanavond even foto's maken van mijn volledige Eden set en dan gooi ik die op marktplaats.
Ik heb de 210XST (beide 4 ohm) twee maal te koop en de WT550. Originele bonnen aanwezig, dus doe vast een goed bod. :D
https://www.lynnslineup.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/lynnslineup" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie