Goeie Deal?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Goeie Deal?

Bericht door Wheezl »

Hmm, okay.. Ik ga morgen met een jongen rond de tafel zitten die een Glockenklang Quatro wegdoet.. 4x10 + regelbare tweeter, 800 watt 4 Ohm.. Hij wil er graag een ampeg voor terug, mogelijk mijn 8x10..

Nou, is dit een goeie deal? Hij wil gewoon een complete ampeg stack, wat zo aardig moet lukken, dus voor hem zou het wel okay moeten zijn..

Ikzelf liep me al een tijdje te ergeren aan het feit dat die 8x10 te veel "oomph" heeft, en te weinig sparkle.. Geen probleem voor de Vintage feel, maar wel voor mij, ik moet immers door 2 zware gitaren heen prikken waarvan er 1tje nota bene nog op een Fender Bassman + bijhordende kast speelt ook, dus die 800 watts en die tweeter zijn daarvoor prima..

Iemand enig idee hoe die kasten zich houden als je ze een beetje tot het randje pushed?
Weet iemand hoe de nieuwprijzen zich verhouden?
Zou ik het verschil in geluidsdruk erg missen met 4x10 minder, al of niet op half vermogen?

Help! :(
Gebruikersavatar
astar
Berichten: 321
Lid geworden op: 03 dec 2003, 10:41

Bericht door astar »

8x10 tussen de 400 en 700 2dehands(USA dus...iets meer aanbod), nieuw als SVT-810E rond de 1200 1300

Quattro 4x10 1090,- nieuw 2dehands geen idee.

Glockenklang is top, clean en toch vet, echt wel een snoeikast. Heb de 8x10 van een bekende van me mogen horen, tja als je rocker bent(wat ik niet ben maar was wel onder de indruk) dan lijkt het me wel duidelijk... testen dus. Eigen top mee, hij wil toch ruilen, even brullen op zijn bak en vice versa
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Hou je 8x10" cab sowieso. Tegen een Glockenklang zou ik het nooit ruilen, omdat je inderdaad geluidsdruk gaat missen. Niet dat Glockenklang niet goed is - dat is het zeker wel - maar je gaat zeker weten iets missen. Beetje moeilijk onder woorden te brengen, maar tegen de distortion van de gitaren zul je met zo'n kast niet veel kunnen beginnen.
Ik zou zeggen: Laat deze deal lopen! Wat volgens mij een betere optie is, is Eden. Als je nou je 8x10" verkoopt (kun je via marktplaats makkelijk 1000 euro voor krijgen, ik heb een hybrid 4x10"/1x15" cab van Ampeg verkocht voor 1200 euro) en eens gaat kijken of je een 4x10" en een 1x18" van Eden kunt krijgen, ben je veel beter uit. De 1x18" heeft namelijk een tweeter die erg goed is voor de stijl zoals jij 'm omschrijft. Plus: je verliest het niet qua laag van je gitaristen (mits je een krachtige top hebt uiteraard).
Omdat ik zelf wel die Vintage sound heb, heb ik Eden laten gaan (plus: het kostte ondanks een endorsement-deal toch nog flink wat), maar volgens mij is dit wel iets voor jou!
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Thanks voor de imput Trigger, je hebt wel gelijk eigenlijk.. Ik heb de deal ook laten lopen.. Het was een 8Ohm kast ipv een 4Ohm wat ie toe had gemailed. Bovendien zat er een flinke ratel in de kast, al na 1.5 jaar! Ben na die ervaring niet echt meer heel erg te spreken over glockenklang eigenlijk.. Al klonk ie best okay..

Kheb al een Eden 4x10 +2x12 staan, in mijn ogen de perfecte set. Heb met een 15" ook gespeeld een tijd, maar vind de 2x12 beter..

De ampeg was alleen voor in de Motherfed oefenruimte, en ik hou hem idd maar.. Is absoluut niet mijn sound, maar voor het aantal speakers vs $$ is ie niet te kloppen.. Nieuw staat ie voor 1409, dus in de verkoop zou ik er houguit de dough voor 1 4x10 uit kunnen halen..
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik zou gewoon de Eden houden... 2.12" en nog een 4.10" erbij moet echt rulen man! Het geluid moet je zinnen, maar ik neem aan van wel, anders had je niet zo'n dikke stack. Ik houd persoonlijk niet zo van dat gekleurde midden, maar goed... de speakers zijn wel erg strak en komen lekker door.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie