ADA/Behringer of Crate? u tell me

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
dennisdesoomer
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2004, 10:38

ADA/Behringer of Crate? u tell me

Bericht door dennisdesoomer »

Hi,

Heeft iemand ervaring met ADA 2x10" in combi met een 15" ?
Ik kan deze cabinetten kopen icm de Behringer 3000 Top

Ik heb ook nog een optie voor de Crate BX160 Combo met 1x15" en een 4x10"cabinet.

Prijstechnisch wordt hetzelfde gevraagd.

Ik bespeel een 5-snarige Alembic Essence, en zoek een set voor het commercieele circuit.
Je mag natuurlijk ook reageren met andere aanbiedingen/adviezen
Gebruikersavatar
AnTz0r
Berichten: 406
Lid geworden op: 31 jan 2004, 20:31

Bericht door AnTz0r »

ik wil die alembic wel ruilen voor mijn trace stack :lol:



serieus, zo een bas verdient een betere versterker!


maar als dat er niet in zit zou ik tweedehands kijken in plaats van nieuw, die behringer is niet duur maar tweedehands vindt je voor t zelfde geld uiteindelijk wel iets beters... op voorwaarde dat je even rustig zoekt
CD Uit! https://www.magionband.com" onclick="window.open(this.href);return false; / https://music.magionband.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

leuk hè marktplaats, ik heb er ook over nagedacht, (zie nieuwe versterker) maar ik heb gehoord, dat Behringer niet zo'n top is en dan moet je over 1,5 jaar weer een nieuwe kopen, kun je beter even doorsparen en dan een goeie kopen...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

Dirk schreef:leuk hè marktplaats, ik heb er ook over nagedacht, (zie nieuwe versterker) maar ik heb gehoord, dat Behringer niet zo'n top is en dan moet je over 1,5 jaar weer een nieuwe kopen, kun je beter even doorsparen en dan een goeie kopen...


mee eens.
Ik hoor ook zelden iets echt positiefs over behringer...
dennisdesoomer
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2004, 10:38

OK maar...

Bericht door dennisdesoomer »

Ik zit nu ff met een budgetprobleem. Zouden jullie dan eerst denken in de richting van een SWR Workingman 12"-er of zo? of de goedkopere LA series.

Heeft iemand ervaring met de Rumble 100 van Fender of krijg ik nou helemaal op mijn lazer. Ik zal er maar niet bij vertellen dat ik jaren zonder backline, direct in de PA, heb gespeeld.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

SWR is goed, ook de LA serie. In ieder geval kwalitatief, of jouw Alembic (naar jouw verwachtingen) helemaal tot z'n recht komt op een versterker uit de LA serie is de vraag. Maar hij zal langer mee gaan dan een Behringer versterker.

Over Fender weet ik niet veel maar ik heb nog nooit een fender bassversterker gehoord die ik echt GOED vondt klinken. Kwalitatief zal fender allemaal wel goed in orde zijn.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Bericht door erikjrnk »

wat is er mis met direct inprikken op de PA????

heb ik de laatste 2 jaar ook gedaan, en dat beviel me prima.
(mits er natuurlijk een goede monitoring op het podium is)

scheelt ook een hoop gesjouw...alleen met een bas en een koffertje met kabels en di-box meenemen, is immers beter voor je rug.
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Bericht door erikjrnk »

oh ja:
ik zou doorsparen voor een goede versterker en speaker(s).

de SWR LA-serie gaat het echt niet trekken, en de sound is maar (naar mijn mening) zeer matig.

hoe groot is je budget momenteel trouwens??
dit helpt wel bij het eventueel verder zoeken voor een redelijk tot goede stack/combo.
dennisdesoomer
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2004, 10:38

klopt

Bericht door dennisdesoomer »

direct inprikken moet mogelijk zijn maar de ervaringen de laatste tijd zijn niet zo lekker meer, iedereen mag geloof ik achter een mengtafel gaan staan...nee, dan maar een lekker combootje achter mij.
Plaats reactie