SWR Triad, ervaring mee?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

SWR Triad, ervaring mee?

Bericht door roberto »

Ik zit erover te denken een SWR Triad te kopen, 400 watt op 4 ohm. Hebben mensen hier ervaring mee?

Alvast bedankt

R
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
rologica
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mei 2004, 00:43

Bericht door rologica »

Ik heb sinds een maand een SWR setje van een 350x versterker en een Triad box, en ben er zeer tevreden over. Ben altijd een liefhebber geweest van het geluid van een 15" speaker maar wil mezelf ook wel kunnen horen (buiten het voelen) op een klein podiumpje. Deze combinatie van 15" 10" en een tweeter doet dit voor mij perfect. Zeer veel laag met een mooi egaal hifi geluid, de midden ronk is niet zo aanwezig maar dat vind ik juist fijn.
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

a joh... koop toch de SWR Goliath Sr. :wink: :wink: :wink:
mag weg voor maar 850 eurootjes!


J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Gebruikersavatar
rologica
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mei 2004, 00:43

Bericht door rologica »

Wat denk je, hij heeft net zo'n SWR set gekocht dus zal wel geld zat hebben?! Helaas, 't is allemaal op... :?
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Long gone

Bericht door roberto »

Ik had em een poosje maar hij is weer weg. Het was al een ouwertje en misschien klinken die nieuwere versies beter maar ik was er niet weg van.

Heb Eden spul nu. happy happy joy joy!!

Trouwens rologica, mij werd verteld dat je zo'n 15" pas een paar meter verderop voelt. Had iets met de sinusgolf te maken ofzo (geen verstand van wiskunde). Ik merk nu juist met 4*10 dat m'n kneiter er harder afgeblazen wordt dan met die 2*15 die ik hiervoor had.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Re: Long gone

Bericht door Q. »

Voelen doe je een 15" wel hoor, heb een keer op een klein podiumpje met een 15" een hele aula moeten vullen, maar stond er zelf vlak voor. Na dat optreden was ik toch behoorlijk misselijk....
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

hu met mijn warwick sweet 15 heb ik juist dat als ik er voor sta het lekker knalt en boemt, maar als ik een beetje ga lopen over het podium = al het laagmidden rond de 250 hrz weg... :cry: denk je dat je een megavet basgeluid hebt, loop je iets verder, en dan is het bah!
Gebruikersavatar
rologica
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mei 2004, 00:43

Re: Long gone

Bericht door rologica »

[quote="roberto"]
Trouwens rologica, mij werd verteld dat je zo'n 15" pas een paar meter verderop voelt. Had iets met de sinusgolf te maken ofzo (geen verstand van wiskunde). Ik merk nu juist met 4*10 dat m'n kneiter er harder afgeblazen wordt dan met die 2*15 die ik hiervoor had.[/quote]

Voelen doe je er vlak voor (of achter) maar het mooie laag hoor je een eindje verder. En dat laag is dan ook nog afhankelijk van de ondergrond. Heb net opgetreden op een hol podium, en dat absorbeert dan een hoop laag, jammer is dat!
Plaats reactie