Welke basversterkers gebruiken jullie

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 915
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

Benieuwd hoe dat klinkt! En tot in hoeverre zou die amp met een efficiente cab mee kunnen komen op gigs?
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Bericht door Chino »

Galvanized schreef:Benieuwd hoe dat klinkt! En tot in hoeverre zou die amp met een efficiente cab mee kunnen komen op gigs?
Morgen eerste gig met deze combi. Tijdens repetitie kon de volume knop niet boven de 'kwart voor stand' want was dan al te hard. Ik denk dat de combi met een 8x10 erg ver komt, op openlucht podia zou ik toch liever mijn 100 watter meenemen. (Mocht ik ooit weer eens op grote podia spelen...)
Ik heb trouwens niks met (veel) sublaag in mijn podium geluid. Dat scheelt natuurlijk vermogen voor de lage frequenties.
De 8x10 weegt overigens net 40 kilo en heeft neo speakers.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 915
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

Tof! Ik hoor graag je bevinden van de gig :jam: Wat voor muziekstijl speel je?
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Bericht door Chino »

Diverse muziekstijlen. Gisteren een projectje afgerond. Adventsconcert, kerst nummers, maar niet van die bekende. Mix van pop, rock, folk/country, musicalachtig zelfs. Grote band: piano, cello, altsaxofoon, gitaren, zang, drums en bas. Zaaltje met 100 man publiek schat ik. Bas niet door versterkt. Zaten paar harde stukken in, maar kon met de volume een kwart open prima mee komen.
Zit geen gain en master op de amp, alleen volume. Wat meer bas ingedraaid, mid en treble iets terug gedraaid.

Geluid is wel anders dan mijn Ampeg, die is rauwer, meer duwend. De Ashdown is liever, ronder. Althans op dit volume.
Volgende keer sluit ik de helft van mijn cabinet aan. Eens kijken wat er gebeurd met 4x10.

Heel verhaal nu, ik zet het nog wel in de test hoek.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
B@rtje
Berichten: 232
Lid geworden op: 23 okt 2009, 21:22

Bericht door B@rtje »

Toch maar weer eens een plaatje posten

Afbeelding

PS. deze set staat tevens te koop hier op het forum ;)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Chino schreef:Afbeelding

Al even in huis, nu aardig kunnen testen en wat gaat dit hard! Ashdown little bastard, 30 watt, op een efficiënte 8x10.
Lukt dat, in bandverband, met 30 watt?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Bericht door Chino »

Muziekschuur schreef:
Chino schreef:Afbeelding

Al even in huis, nu aardig kunnen testen en wat gaat dit hard! Ashdown little bastard, 30 watt, op een efficiënte 8x10.
Lukt dat, in bandverband, met 30 watt?
Ja het werkte prima en had nog over. Komt ook door de 8x10. De Ashdown is ook gewoon erg luid. Verwacht geen bakken sublaag. Daarvoor zijn er PA's.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 915
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

Chino schreef:Eens kijken wat er gebeurd met 4x10.
Enn.. wat gebeurd er?? Sorry ik ben nieuwsgierig! :lol:
MUSIC MAN STINGRAY 5
kaneelbagel
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 aug 2011, 17:52

Bericht door kaneelbagel »

sinds gisteren speel ik op dit kleine fijne setje een tc electronic BG208 combo met, dank aan forum lid Gilze, een extra 208 cab er onder.
ik ben voorlopig weer blij.
Bijlagen
WP_20151224_17_52_42_Pro 1.jpg
Warwick Streamer LX-4
Warwick Vampyre SN-4
Warwick Corvette $$-5 CS
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Oh.... cool. Maken ze een 2x8 los cabinetje? Nergens nog gezien. Wat een prachtig setje...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
kaneelbagel
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 aug 2011, 17:52

Bericht door kaneelbagel »

nee helaas verkopen ze die niet zomaar los, echter kan de versterker er af gehaald worden en word dus het 208 kastje soms ook los verkocht.
heb er wel naar gevraagt bij t.c en er zijn ook nog geen plannen voor. wel is mij verteld dat ze het door zouden spele aan het ontwikkel team, ik zal ze deze foto is sturen misschien inspireert ze dat :P
Warwick Streamer LX-4
Warwick Vampyre SN-4
Warwick Corvette $$-5 CS
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ohh vet torentje....

Wel hoorde ik op de Warwick week een 4x8. En die had het erg zwaar met een 6 snaar. Dus dat was niet echt een suc6. Wel was er op talkbass iemand die de 8 inches had vervangen door Fane 8 inches. En die zijn 250 watt stuk blijkbaar. Dus misschien is dat een oplossing mocht je daar tegenaan lopen. Maar een 4 snaar & gewone rock & roll zou prima moeten kunnen.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
baszuidwijk
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 nov 2015, 17:06

Bericht door baszuidwijk »

Ik heb afgelopen week een Hartke HD25 in huis gehaald om thuis te kunnen oefenen. Heel fijn apparaatje. Mooie speaker ook die HyDrive; een combi van aluminium en papier. Ben er erg blij mee :D
Gewoon lekker spelen!
Gebruikersavatar
B@rtje
Berichten: 232
Lid geworden op: 23 okt 2009, 21:22

Bericht door B@rtje »

Afbeelding

Opvolger is gevonden :cheer:
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Afbeelding

Deze dus!

MAAR: Vanavond de GK MB150S A/B/C getest tegen de GK MB200 en de Ampeg PF500.
En de GK MB150S klinkt 'anders'. Voller en warmer zonder wollig te zijn. Gedefinieerder en toch met een 'growl'…
Hij wint het met afstand van m'n ooit zo gekoesterde MB200 en PF500. Die zijn nog steeds OK, maar missen 'iets'.
Ze klinken vlakker, minder dynamisch, 'saaier' zou ik haast zeggen.

Nu ben ik er achter gekomen dat de GK MB150S een 'klasse H' versterker is en zowel de GK MB200 als de Ampeg PF500 een 'klasse D'.
Zou het daaraan kunnen liggen?
Plaats reactie